Vindecarea perfect naturala. Filosofia si practica bazate pe unitatea dintre boala si vindecare - Henry Lindlahr
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
DESCRIERE
Cartea autorului Henry Lindlahr „Vindecarea perfect naturala. Filosofia si practica bazate pe unitatea dintre boala si vindecare - Henry Lindlahr" de la editura GANESHA
Vindecarea Naturala este o revolutie completa in arta si stiinta vietii. Este realizarea practica si aplicarea a tot ceea ce este bun in stiintele naturale, filosofie si religie.
Exista doua directii principale de tratare a bolilor. Una este combativa, cealalta este preventiva. Tendinta cercetarii si practicii medicale moderne este aproape in intregime axata pe combatere, in timp ce medicul progresist, invata sa lucreze din ce in ce mai mult in directii preventive.
Metoda preventiva nu asteapta aparitia si instalarea iolii, ci isi concentreaza eforturile asupra prevenirii ei printr-o viata sanatoasa si prin metode naturale de tratament. Ne mentine trupul intr-o stare fireasca, de echilibru si ne fortifica impotriva oricarei infectii sau contaminari cu germeni, bacterii si paraziti.
Cuprins:
Cuvant inainte... 7
Introducere... 11
Capitolul 1.
Ce este Vindecarea Naturala?... 17
Capitolul 2.
Catehismul Vindecarii Naturale... 20
Capitolul 3.
Ce este viata?... 25
Capitolul 4.
Unitatea dintre boala si tratament. Cauzele primare si secundare ale bolii... 31
Capitolul 5.
Unitatea bolilor acute. Imunitatea naturala... 41
Capitolul 6.
Legile vindecarii. Legea efectului reciproc... 48
Capitolul 7.
Suprimare versus eliminare. Suprimarea, cauza bolilor cronice... 54
Capitolul 8.
Inflamatiile. Cele cinci etape ale inflamatiei... 66
Capitolul 9.
Efectele suprimarii bolilor venerice... 80
Capitolul 10.
Tratamentul chirurgical supresiv
al amigdalelor si polipilor nazali inflamati... 85
Capitolul 11.
Cancerul... 88
Capitolul 12.
Afectiunile specifice femeilor. Menopauza sau „noua viata"... 94
Capitolul 13.
Tratamentul bolilor acute prin metode naturale... 101
Capitolul 14.
Adevaratul scop al medicinei... 124
Capitolul 15.
Homeopatia... 136
Capitolul 16.
Antitoxina difterica... 145
Capitolul 17.
Vaccinarea... 154
Capitolul 18.
Interventiile chirurgicale... 159
Capitolul 19.
Bolile cronice... 163
Capitolul 20.
Crizele. Legea crizelor... 171
Capitolul 21.
Periodicitatea. Legea numarului sapte... 181
Capitolul 22.
Ce inseamna cronic... 192
Capitolul 23.
Tratamentul bolilor cronice... 199
Capitolul 24.
Vitalitatea. Efectul stimulentelor... 204
Capitolul 25.
Dietele naturale... 216
Capitolul 26.
Bolile acide... 232
Capitolul 27.
Postul alimentar... 241
Capitolul 28.
Hidroterapia in tratarea bolilor cronice... 249
Capitolul 29.
Baile de aer si de lumina.
Importanta pielii ca organ de eliminare/ 258
Capitolul 30.
Respiratia corecta... 263
Capitolul 31.
Exercitiile fizice... 272
Capitolul 32.
Tratamentul corporal... 282
Capitolul 33.
Domeniul legitim si limitele naturale ale vindecarii mentale si metafizice... 292
Capitolul 34.
Diferenta dintre boala functionala si boala organica... 300
Capitolul 35.
Atitudinea dubla a mintii si a sufletului... 305
Capitolul 36.
Simfonia vietii... 309
Capitolul 37.
Constitutia tripla a fiintei umane... 311
Capitolul 38.
Terapiile mentale. Afirmatiile pozitive... 315
Capitolul 39.
Cum sa ne rugam... 322
Capitolul 40.
Relaxarea si sugestia... 327
Concluzie.
Consolidarea vointei si a controlului de sine... 331
Monologul durerii... 334
Glosar... 337
Fragment:
Electricitatea este o forma de energie inteligenta. Altfel nu s-ar putea misca cu aceeasi precizie, atat in electronii atomilor, cat si in soarele si planetele universului cosmic. Dar ea poate avea o singura sursa: vointa si inteligenta Creatorului sau asa cum il numeste Swedenborg, „marele soare central al universului". Daca aceasta inteligenta suprema si-ar retrage energia, incarcaturile si, impreuna cu ele, atomii si elementele, intregul univers al materiei ar disparea intr-o clipa.
De aici rezulta faptul ca materia bruta, in loc sa fie sursa vietii si a tuturor fenomenelor sale psihice si spirituale complexe este o expresie a Fortei Vietii, ea insasi o manifestare a marii Inteligente Creatoare pe care unii o numesc Dumnezeu, altii Natura, Sufletul Universal, Brahma, Prana, fiecare dupa intelegerea sa. Este acea putere suprema si inteligenta care actioneaza in si prin fiecare atom, molecula si celula din trupul uman, adevaratul vindecator. Este vis medicatrix naturae ce repara, vindeca si restaureaza. Tot ce poate face medicul este sa inlature obstructiile si sa restabileasca conditiile normale in interiorul si in jurul pacientului, astfel incat vindecatorul din fiecare sa-si poata face munca in cele mai bune conditii posibile.
Aici omul de stiinta crestin ar putea spune: „Este exact ceea ce sustinem noi. Totul este Dumnezeu, totul este minte! Nu exista materie! Atitudinea noastra fata de boala se bazeaza pe aceste lucruri".
Ei bine, putem afirma ca materia nu este altceva decat vibratie, o expresie a mintii si a Vointei divine. Aceasta insa nu justifica ca noi ca vibratie sa ne punem in calea unei locomotive care este doar in minte si care se deplaseaza cu o viteza de o suta de kilometri pe ora. intrebarea corecta este cum ne afecteaza materia, si nu ce este ea. Trebuie sa o luam si sa o consideram ca atare. Sa fim ascultatori atat fata de legile materiei cat si de cele ale planurilor superioare ale fiintei.
Viata este vibratie
Toate lucrurile din natura, gandurile, emotiile, chiar si cea mai dura bucata de diamant sunt moduri de miscare sau vibratii. Cu ani in urma, stiinta fizicii a presupus ca atomul este cea mai mica parte imaginabila a unui element dat. Care, desi extrem de mic este inca materie solida. in prezent, avand in vedere dovezile recente avem motive intemeiate sa credem ca nu exista materie solida. Ca fiecare atom este compus din incarcaturi electrice negative si pozitive care actioneaza in si printr-un eter omniprezent. Ca, diferenta dintre un atom de fier si hidrogen sau orice alt element, consta doar in numarul de sarcini electrice sau particule pe care le contine si in viteza cu care acestea vibreaza una fata de cealalta.
Astfel, atomul se dovedeste a fi un mic univers in sine, in care corpusculii de electricitate se rotesc sau vibreaza unul in jurul celuilalt ca si sorii si planetele din universul cosmic. Aceasta ilustreaza ce intelegem noi atunci cand spunem ca viata si materia sunt vibratorii.
inca din anul 1863, John Newlands a descoperit atunci cand a aranjat elementele materiei in ordinea greutatii lor atomice ca ele au prezentat aceeasi relatie unele fata de altele, ca si tonurile de pe scara muzicala. Astfel, chimia moderna demonstreaza veridicitatea muzicii sferelor. Atomii individuali, prin ei insisi, precum si toti atomii materiei in relatia lor unul cu altul, sunt construiti si aranjati in corespondenta exacta cu legile armoniei. Prin urmare, intregul univers cosmic este construit conform legilor muzicii.
Ceea ce este ordonat, legitim, bun, frumos, natural si sanatos vibreaza in armonie cu armonicile acestui mare „diapazon al naturii". Cu alte cuvinte, este aliniat cu principiul constructiv din Natura.
Ceea ce este dezordonat, anormal, urat, nenatural si nesanatos vibreaza in dezacord cu armonicile naturii si este aliniat la principiul distructiv din Natura.
Ceea ce noi numim „Natura neanimata" este frumoasa si ordonata deoarece interpreteaza corect partitura Simfoniei Vietii. Numai omul poate reda un dezacord. Acesta este puterea libertatii sale de alegere si de actiune.
Acum putem intelege definitia sanatatii si a bolii: „Sanatatea este o vibratie normala si armonioasa a elementelor si fortelor...
... agresat de cele mai grave afectiuni fizice, mentale si psihice, care ii pot pune in pericol sanatatea si adesea viata.
La fel ca nevroza, nevralgia si sute de alti termeni medicali, „schimbarea vietii femeii" este o fraza convenabila pentru ;i acoperi ignoranta medicului. Indiferent de ce boli sufera o femeie intre patruzeci si cincizeci de ani, si oricat de obscure ar fi cauzele acestora, diagnosticul este insa foarte usor. „Sunteti la menopauza, suferiti de o schimbare a vietii", spune medicul, iar pacienta este multumita si se resemneaza in fata inevitabilului.
Adesea, femeile vin la noi pentru consultatii si, dupa ce recita o lunga lista de probleme, incheie cu remarca: „Bineinteles, doctore, ma apropiu de menopauza si stiu ca multe dintre aceste lucruri sunt naturale la varsta mea."
Este oare adevarat ca toata aceasta suferinta este naturala si inevitabila? Suferinta cauzata de menopauza este practic necunoscuta printre rasele primitive ale pamantului. Cauzele trebuie, prin urmare, sa fie cautate in modurile artificiale de viata specifice hipercivilizatiei si in metodele nenaturale de tratare a bolilor, asa cum se practica ele in mod obisnuit.
Care sunt cauzele specifice tulburarilor ce insotesc menopauza? Menstruatia reprezinta pentru femeie o criza lunara de curatare prin care natura elimina din organismul ei cantitati considerabile de deseuri si materii reziduale care, in cadrul unui regim natural de viata, sunt evacuate prin intermediul organelor de epurare, adica plamani, piele, rinichi si intestin.
Cu cat este mai naturala si mai normala viata femeii si, in consecinta, conditia ei fizica, cu atat menstruatia ei va fi mai scurta si mai putin enervanta si dureroasa, in anumite limite.
Prin obiceiurile nenaturale de a se hrani, imbraca, respira si prin folosirea metodelor de tratament medical la fel de nenaturale, rinichii, pielea si intestinul femeii devin lenese, imbacsite sau paralizate. Atata timp cat purificarea lunara alternativa prin menstruatie functioneaza, rezultatele grave ale starii stagnante a organelor cu functie de epurare, nu suni atat de evidente. Organismul invata sa se adapteze la acesl mod alternativ de eliminare. Dar cand menstruatia inceteaza atunci otravurile sistemice, care anterior au fost eliminate prin intermediul acestei purificari lunare, se acumuleaza in organism fi devin sursa tuturor problemelor. Toate tendintele la boli fizice, mentale sau psihice sunt intensificate. Reziduurile otravitoare care circula prin sange suprastimuleaza sau dimpotriva, slabesc fi paralizeaza creierul si sistemul nervos. Apar tulburari mentale sl psihice, iar scaderea functiilor sexuale este insotita de o tendinta de negativism si de hipersensibilitate.
Cum pot fi evitate sau vindecate afectiunile menopauzei? Cea mai usoara cale de a ocoli necazurile specifice aceastei perioade critice si de a restabili echilibrul perfect al organismului consta in restabilirea activitatii naturale a organelor de eliminare. Aceasta este ceea ce Vindecarea Naturala poate realiza cu usurinta si cu succes prin metode naturale de tratament. Baile de aer si de soare, tratamentele cu apa si masajul dau viata si activitate noua pieii. Dieta alimentara pura, tratamentul chiropractic si Osteopatic, gimnastica curativa, remediile homeopatice sau cu plante medicinale restabilesc tonicitatea naturala si functionarea stomacului, ficatului, rinichilor si intestinelor. Terapia mentala, practicata sistematic, face ca fiecare celula din organism sa Vibreze cu energiile superioare si rafinate ale planurilor mentale si spirituale ale fiintei.
Atunci cand echilibrul natural al organismului este restabilit, menopauza nu poate crea niciun fel de probleme de sanatate. Am demonstrat acest lucru in sute de cazuri. Pe masura ce rinichii, pielea si intestinul incep sa functioneze normal si liber, conditiile fizice si mentale incep sa se imbunatateasca si dispar unul dupa altul toate simptomele neplacute.
Sa comparam acest tratament natural si de bun simt, cu practica medicala alopata: Tratamentul medical este in intregime simptomatic. Organele de eliminare lenevite sunt agresate de depurative, laxative, diaforetice, colagogice si tonice otravitoare Care, absolut toate, dupa o stimulare temporara, le lasa intr-o stare si mai slabita dar pline de toxine. Daca creierul si nervii lunt iritati si sufera, se prescriu sedative si narcotice pentru a le reduce din sensibilitate. in cazul in care actiunea inimii este...
Pe de alta parte, daca pacientii au o vitalitate exceptionalii si daca organele de eliminare sunt in stare buna de functionare, purificarea si reglarea organismului pot sa apara uneori gradai, fara aparitia unor reactii sau crize acute accentuate.
Daca sunt gestionate corect, crizele de vindecare nu sunt niciodata fatale vietii
Cand sunt bine sustinute de metode corecte de viata si do tratament, crizele de vindecare nu sunt niciodata periculoase sau fatale pentru viata. Singurul pericol consta in suprimarea acestor reactii acute prin medicamente, bisturiu, gheata sau orice altceva.
Daca reactiile acute sunt suprimate, criza constructiva de vindecare poate fi transformata intr-o criza distructiva a bolii. Prin urmare, noi avertizam cu seriozitate pe pacientii nostri sa nu interfereze in niciun fel cu o criza de vindecare, pentru ca, situatia cronica care rezulta din suprimarea bolii initiale este mult mai grava.
Cand natura, cu toata forta inerenta organismului uman, a ajuns in cele din urma pana la punctul unei crize vindecatoare, o noua infrangere data de o suprimare, poate fi dincolo de puterile sale de rezistenta si de recuperare. Astfel poate rezulta un final fatal. De aceea, luati aminte! Daca nu sunteti dispusi sa indurati crizele de vindecare, nu faceti niciun tratament. Cand ati trezit fortele ascunse ale bolii, trebuie sa aveti curajul sa le infruntati si sa le supuneti. Nimic bun in viata nu ne parvine decat daca platim pretul. Cel care este prea las pentru a invinge intr-o criza de vindecare, ar putea pieri intr-o criza a bolii.
Medicamente versus crize de vindecare
Explicatiile noastre referitoare la legile naturale ale vindecarii si terapiile naturale sunt adesea intampinate de medicii si studentii de scoala veche cu observatii de genul: „Vorbesti ca si cum ai avea monopolul tratamentului eliminatoriu si al producerii crizelor. Si noi facem acelasi lucru, cu laxative, purgative, diuretice, diaforetice si tonice. Ce poate fi mai eficient pentru stimularea unui ficat lent si pentru curatarea tractul intestinal decat calomelul urmat de o doza de saruri? Ce va produce mai multa transpiratie decat pilocarpina sau ce stimulent este mai bun pentru rinichi decat Scilla sau Betulina? De ce sa nu reglam actiunea inimii cu ajutorul unui stimulent? Realizam toate acestea intr-o maniera curata si stiintifica, fara a recurge la o dieta neplacuta si la aplicatiile barbare cu dusuri, impachetari si tratamente manuale. Nu este mai demn si profesional sa scrieti o reteta in limba latina? Ar da o impresie mult mai buna pacientilor decat imbaierea si masajul!"
Sa vedem daca aceste afirmatii sunt adevarate, daca laxatia, urinarea sau transpiratia produse de medicamente otravitoare sunt identice in caracter si in practica cu eliminarea produsa de Viata naturala si prin metode naturale de tratare.
Mercurul, sub forma de calomel este unul dintre cei mai cunoscuti colagogi (un agent destinat sa creasca fluxul de bila si, prin urmare, sa stimuleze actiunea intestinului). Este laxativul si purgativul preferat al alopatiei. Ideea de baza este ca calomelul actioneaza asupra ficatului si intestinelor, dar in realitate aceste organe actioneaza asupra medicamentului.
Toate laxativele si purgativele sunt otravuri. Daca nu ar fi asa, ele nu ar produce efectele lor speciale, drastice. Deoarece sunt otravuri, Natura incearca sa le elimine din organism cat mai repede si mai bine posibil. Pentru a face acest lucru, glandele si membranele excretoare ale ficatului si ale tractului digestiv maresc in mod semnificativ cantitatea de secretii si astfel produc o evacuare fortata a canalului intestinal. Astfel, organismul, in efortul de a elimina otrava mercuriala, expulzeaza si restul continut in intestine. Acest lucru poate determina o curatare temporara a tractului intestinal, dar nu curata celulele Individuale din trup de impuritatile lor.
Efectele de durata ale curatarii artificiale
in conformitate cu Legea actiunii si reactiunii, actiunea si reactia sunt egale si opuse. Adica iritarea temporara si suprastimularea membranelor sensibile ale organelor digestive sunt urmate de slabiciune si epuizare. Iar daca aceasta procedura se repeta si devine obisnuita, rezulta atrofie si paralizie gradata.
... din picioare, in timp ce aplicatiile reci atrag sangele in picioare. Prin urmare, daca picioarele sunt reci si fara sange (ceea ce inseamna ca sangele este congestionat in alte parti ale trupului], mergeti desculti prin iarba inrourata, printr-un parau rece, pe pavaje umede sau din piatra sau pe zapada.
in loc sa puneti o sticla cu apa fierbinte la picioarele unui bolnav la pat, mai bine spalati-i picioarele cu apa rece, adaugand putina sare pentru efectul sau electric, frecati si masati apoi picioarele iar la final incheiati tratamentul cu o vizualizare puternica a sangelui curgand prin ele. Acest lucru va avea un efect bun si de durata nu numai asupra picioarelor, ci asupra intregului organism.
Urmatoarele aplicatii cu apa rece sunt foarte eficiente pentru vindecarea picioarelor reci cronice:
1. imbaierea talpilor. Stati in apa rece, pana la glezna, timp de un minut. Uscati picioarele cu un prosop aspru si frecati-le viguros cu mainile sau plimbati-va vioi timp de cateva minute. Repetati daca este necesar.
2. imbaierea picioarelor. Stati in apa pana la pulpe, apoi procedati ca mai sus. Sau, stati in apa pana la genunchi, apoi frecati viguros picioarele sau plimbati-va vioi cateva minute.
3. Mersul descult. Plimbati-va desculti in iarba umeda sau pe pavaje umede de cateva ori pe zi, de la zece la douazeci de minute, sau mai putin in caz de slabiciune. Roua dimineata devreme este deosebit de binefacatoare. in timpul zilei puteti uda iarba sau pavajul cu un furtun. Dupa mersul descult picioarele se usuca si se freaca temeinic si apoi se face o scurta plimbare, purtand incaltaminte si ciorapi.
4. imbaierea picioarelor in casa. Stati in picioare intr-o cada sau intr-un lighean mare, cu circa cinci centimetri de apa rece, pasiti si stropiti energic timp de cateva minute, apoi uscati si frecati picioarele. Apoi stimulati circulatia plimbandu-va de cateva ori in jurul camerei.
5. Stropirea picioarelor. indreptati un jet puternic de apa de la dus sau dintr-un furtun, mai intai pe un picior, apoi pe celalalt. indreptati fluxul de apa alternativ pe partea mai de sus a picioarelor, apoi pe talpi. Raceala si forta apei vor atrage sangele in picioare.
Aceste aplicatii sunt excelente ca mijloc de stimulare si egalizare a circulatiei si ca leac sigur pentru picioarele reci si umede, precum si pentru picioare transpirate.
in acest sens, avertizez cititorii nostri in mod deosebit impotriva utilizarii pulberilor de uscare sau a spalarilor antiseptice pentru a suprima transpiratia piciorului. Prin aceasta practica se poate ajunge la epilepsie si alte tulburari nervoase grave.
6. Ablutii partiale. Ablutiile partiale cu apa rece sunt foarte utile in multe cazuri, in special in cazul inflamatiilor locale sau pentru usurarea unei congestii locale. Stropirea cu apa rece constituie o caracteristica importanta a sistemului Kneipp de tratare cu apa.
Stropirile sau dusurile pot fi aplicate pentru cap, brate, piept, spate, coapse, genunchi sau oriunde este indicat, cu un vas, o stropitoare sau un furtun atasat la robinet sau la un hidrant. Apa trebuie sa aiba temperatura naturala iar stropirea sa fie de scurta durata.
7. imbaierea membrelor. Luati apa rece de la robinet in causul mainilor, frecati bratele si picioarele rapid, timp de cateva minute.
8. imbaierea partii superioare a trupului. Stati in picioare intr-o cada goala, luati apa de la robinet in causul mainilor si frecati intens jumatatea superioara a trupului, de la gat la solduri, timp de doua sau trei minute. Utilizati un prosop sau perie pentru acele parti ale trupului unde nu puteti ajunge cu mainile.
9. imbaierea partii inferioare a trupului. Procedati ca la (8), frecand partea inferioara a trupului, de la talie in jos.
10. imbaierea soldurilor. Asezati-va intr-o o cada cu suficienta apa pentru a acoperi complet soldurile, cu picioarele pe partile laterale ale cazii. in timpul baii de solduri, framantati si frecati abdomenul. Uscati-va la final cu un prosop aspru, apoi frecati si palmuiti usor pielea cu mainile timp de cateva minute.
CAPITOLUL 39
Cum sa ne rugam?
Sa spunem: „Tata, da-mi aceasta, fa pentru mine aceea!" sau sa spunem: „Iata, sunt perfect! Imperfectiunea, pacatul si suferinta sunt doar erori ale mintii muritoare"? sau „Tata, da-mi din puterea Ta, ca sa traiesc in armonie cu Legea Ta, caci asa va veni tot binele la mine"?
Prima cale este sa cersesti, a doua, sa furi, a treia, sa castigi prin efort cinstit. „Tata, da-mi asta!" „Tata, fa pentru mine asta!" Astfel s-au rugat tatii nostri, neintelegand marea lege a compensatiei, legea daruirii si primirii, care cere ca noi sa oferim un echivalent pentru tot ce primim. A primi, fara a da se numeste cersit.
Crinul, in schimbul hranei pe care o primeste din sol si de la soare, ofera frumusete si parfum. Pasarile aerului multumesc pentru tot ce primesc prin cantecele lor, prin frumusetea penajului lor si prin distrugerea viermilor si insectelor daunatoare plantelor si oamenilor. Fiecare lucru viu ofera o multumire pentru existenta sa, intr-un fel sau altul. in ce priveste omul, indeplinirea legii serviciului si a compensatiei devine constienta si voluntara, iar respectul sau de sine il face sa refuze sa ia fara a darui.
„Iata, sunt perfect! Imperfectiunea, pacatul si suferinta sunt doar erori ale mintii muritoare!" Aceasta este rugaciunea anumitor vindecatori metafizici.
A presupune ca suntem in posesia binelui si perfectiunii fara vreun efort serios de a ne dezvolta si de a merita aceste calitati, inseamna a fura slava Celui Unic. Presupunerea unei perfectiuni actuale exclude necesitatea de a ne stradui si de a lucra in sensul realizarii ei. Daca eu sunt deja toata bunatatea, toata dragostea, toata intelepciunea si toata puterea, pentru ce mai trebuie sa ma straduiesc? Aici se afla pericolul idealismului metafizic. Desi aceste afirmatii ar putea risipi pesimismul, frica si anxietatea, ele slabesc in mod inevitabil puterea vointei si capacitatea de a ne ajuta pe noi insine si de a face un efort personal.
Idealul metafizicianului este idealul animalului. Animalul nu se ingrijeste de bine sau de rau, si, cu cateva exceptii, nu prevede viitorul. Grijile si preocuparile sale se extind numai pana la masa urmatoare. Dar aceasta incredere perfecta, ideala, pasiva in recompensele Naturii face ca animalul sa ramana animal si previne ridicarea sa peste limitele inguste ale obiceiului si ale instinctului.
Capacitatile, facultatile si puterile sufletului uman pot fi dezvoltate numai prin efort si utilizare. Salbaticul, chiar traind in regiunile cele mai favorizate ale pamantului, viata sa depinzand exclusiv de credinta sa perfecta si increderea in recompensa naturala, a ramas tot un salbatic. S-a inaltat de-a lungul veacurilor doar putin peste nivelul animalelor.
Marea lege a utilizarii face ca acele facultati si puteri pe care noi nu le dezvoltam sa ramana in repaus si ca cele pe care le avem dar nu le exercitam, sa slabeasca si sa se atrofieze.
Maestrul nostru, Iisus, a subliniat aceasta lege a folosintei in multe dintre pildele si discursurile sale: „Caci celui ce are i se va da si va avea din abundenta, dar de la cel ce nu are se va lua chiar si ce are." {Matei, 13: 12)
Ce inseamna asta? Cei care au dorinta si vointa de a se stradui pentru propria lor mantuire, dobandesc cunostinte si putere in proportie exacta cu eforturile lor bine dirijate. Dar cei care nu au nici dorinta nici vointa de a se ajuta pe ei insisi, isi pierd dotarile si capacitatile naturale, precum si oportunitatile care li s-ar fi putut oferi.
Anatomia si fiziologia creierului uman dezvaluie faptul ca, pentru fiecare facultate voluntara, capacitate si putere a trupului, mintii si sufletului pe care dorim sa o dezvoltam, trebuie sa cream noi celule si centre in creier. in acest sens, Natura ne ofera atat cat meritam si cat muncim. Daca incercam sa inselam prin uzurparea perfectiunii si a puterii pe care nu le-am castigat si nu le-am dezvoltat sincer, la un moment dat va trebui sa echilibram balanta.
Nr. de pagini: 368
Anul aparitiei: 2018
OPINIA CITITORILOR