Teste pregatitoare pentru evaluarea nationala TIMSS. Matematica clasa a II-a
PRP: 9,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 8,10 lei
Diferență: 0,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Alexandra Manea
Editura: DELTA CART EDUCATIONAL
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Ce reprezinta testarea de tip TIMSS?
O intrebare frecventa pe care o auzim in ultimul timp este:"Ce abilitati trebuie sa formeze scoala in actualul context?"
O parte a raspunsului il putem afla observand ce anume verifica testul international TIMSS (Trends In Mathematical and Science Study). Cei care le organizeaza (International Association for the Evaluation of Educational Achievement - lEA), isi doresc ca ele sa masoare eficienta sistemelor educationale. Prin acest tip de testare, s-a reusit traducerea consideratiei generale, de mai sus, in indicatori exacti, masurabili. Accentul se pune nu atat pe cunostinte, cat pe procesele (mentale/cognitive) prin care acestea se obtin. A gandi corect sau a putea rezolva orice fel de probleme cu care ne confruntam devin acum abilitati cruciale.
Datorita importantei educationale a matematicii si stiintelor naturii, TIMSS este dedicat sa furnizeze tarilor participante la acest proces complex de evaluare informatii necesare pentru imbunatatirea procesului de predare-invatare-evaluare in aceste domenii curriculare. Inceput in 1995 si realizat la 4 ani, intr-un ciclu regulat, TIMSS evalueaza rezultatele invatarii la matematica si stiinte in cazul elevilor de clasa a IV-a si a VIII-a. Panelul de experti internationali a stabilit pentru testul TIMSS cadrul abilitatii de a scrie si de a socoti prin trei
dimensiuni corelate intre ele:
1. cunostintele sau structura cunostintelor pe care elevul trebuie sa le posede;
2. competentele pe care elevul trebuie sa si le insuseasca si sa le poata folosi;
3. contextul in care elevii vor fi pusi in fata unor probleme din viata cotidiana la care trebuie sa raspunda.
In ceea ce priveste matematica, din punctul de vedere al continutului evaluarii, sunt verificate 3 domenii cognitive:
Cunoasterea (pondere 40%);
Aplicarea (capacitatea elevului de a aplica cunoasterea si intelegerea conceptuala unei probleme de tip stiintific - pondere 20%);
Rationarea (posibilitatea de a gasi solutii nu doar la probleme stiintifice de rutina, ci si atunci cand au de-a face cu situatii nefamiliare, contexte complexe si probleme ce implica mai multi pasii nivele - pondere 20%).
Itemii sunt astfel conceputi Incat sa permita evaluarea urmatoarelor abilitati din domeniul cognitiv:
CUNOASTERE (abilitati evaluate: de reproducere de informatii memorate, recunoastere, calcul, extragere de informatii din grafice, masurare, clasificare, ordonare)
APLICARE (abilitati evaluate: selectare, reprezentare, modelare, executare de operatli pe baza de algoritmi, rezolvare de probleme simple)
RATIONARE (abilitati evaluate: analiza, generalizare, sinteza, integrare, justificare, rezolvare de probleme complexe)
Itemii acopera urmatoarele continuturi:
NUMERE (pondere 50% incluzand: numere intregi, ecuatii si formule cu numere, modele si relatii);
FORME GEOMETRICE SI MASURARE (pondere 35% incluzand: linii si unghiuri, forme geometrice in plan si spatiu, localizare si miscare)
AFISAREA DATELOR (pondere 15% incluzand: citirea si interpretarea de date afisate, organizarea si reprezentarea datelor)
Itemii folositi sunt de doua tipuri:
Itemi cu raspunsuri cu alegere multipIa;/ itemi cu raspuns la alegere.
Itemi cu raspuns elaborat (construit).
Pana acum nu am avut un curriculum care sa raspunda unor astfel de nevoi. Dar noua lege a educatiei prevede atat un invatamant centrat pe formarea de competente, cat si introducerea unor evaluari ale elevilor de tipul celor internationale (Ia clasele a II-a, a IV-a si a VI-a).
Descriptorii competentelor generice din noul cadrul de referinta ofera suportul pentru ca in viitoarele programe scolare sa avem competente generale si specifice care sa fie de tipul celor de mai sus. Totodata, in noua lege se sustine ca invatamantul nostru este unul centrat pe elev. Ori, asta inseamna ca scoala isi propune sa identifice si sa cultive abilitatile individuale ale elevilor, cu scopul a maximiza potentialul fiecaruia.
Bibliografie: Mullis I., Martin M., Ruddock G., O' Sullivan C., Preuschof C.,"TIMSS 2011 Mathematics Framework", TIMSS& PIRLS International Study Center Lynch School of Education, Boston College.
Nr. de pagini: 56
Anul apatiei: 2013 Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos:
O intrebare frecventa pe care o auzim in ultimul timp este:"Ce abilitati trebuie sa formeze scoala in actualul context?"
O parte a raspunsului il putem afla observand ce anume verifica testul international TIMSS (Trends In Mathematical and Science Study). Cei care le organizeaza (International Association for the Evaluation of Educational Achievement - lEA), isi doresc ca ele sa masoare eficienta sistemelor educationale. Prin acest tip de testare, s-a reusit traducerea consideratiei generale, de mai sus, in indicatori exacti, masurabili. Accentul se pune nu atat pe cunostinte, cat pe procesele (mentale/cognitive) prin care acestea se obtin. A gandi corect sau a putea rezolva orice fel de probleme cu care ne confruntam devin acum abilitati cruciale.
Datorita importantei educationale a matematicii si stiintelor naturii, TIMSS este dedicat sa furnizeze tarilor participante la acest proces complex de evaluare informatii necesare pentru imbunatatirea procesului de predare-invatare-evaluare in aceste domenii curriculare. Inceput in 1995 si realizat la 4 ani, intr-un ciclu regulat, TIMSS evalueaza rezultatele invatarii la matematica si stiinte in cazul elevilor de clasa a IV-a si a VIII-a. Panelul de experti internationali a stabilit pentru testul TIMSS cadrul abilitatii de a scrie si de a socoti prin trei
dimensiuni corelate intre ele:
1. cunostintele sau structura cunostintelor pe care elevul trebuie sa le posede;
2. competentele pe care elevul trebuie sa si le insuseasca si sa le poata folosi;
3. contextul in care elevii vor fi pusi in fata unor probleme din viata cotidiana la care trebuie sa raspunda.
In ceea ce priveste matematica, din punctul de vedere al continutului evaluarii, sunt verificate 3 domenii cognitive:
Cunoasterea (pondere 40%);
Aplicarea (capacitatea elevului de a aplica cunoasterea si intelegerea conceptuala unei probleme de tip stiintific - pondere 20%);
Rationarea (posibilitatea de a gasi solutii nu doar la probleme stiintifice de rutina, ci si atunci cand au de-a face cu situatii nefamiliare, contexte complexe si probleme ce implica mai multi pasii nivele - pondere 20%).
Itemii sunt astfel conceputi Incat sa permita evaluarea urmatoarelor abilitati din domeniul cognitiv:
CUNOASTERE (abilitati evaluate: de reproducere de informatii memorate, recunoastere, calcul, extragere de informatii din grafice, masurare, clasificare, ordonare)
APLICARE (abilitati evaluate: selectare, reprezentare, modelare, executare de operatli pe baza de algoritmi, rezolvare de probleme simple)
RATIONARE (abilitati evaluate: analiza, generalizare, sinteza, integrare, justificare, rezolvare de probleme complexe)
Itemii acopera urmatoarele continuturi:
NUMERE (pondere 50% incluzand: numere intregi, ecuatii si formule cu numere, modele si relatii);
FORME GEOMETRICE SI MASURARE (pondere 35% incluzand: linii si unghiuri, forme geometrice in plan si spatiu, localizare si miscare)
AFISAREA DATELOR (pondere 15% incluzand: citirea si interpretarea de date afisate, organizarea si reprezentarea datelor)
Itemii folositi sunt de doua tipuri:
Itemi cu raspunsuri cu alegere multipIa;/ itemi cu raspuns la alegere.
Itemi cu raspuns elaborat (construit).
Pana acum nu am avut un curriculum care sa raspunda unor astfel de nevoi. Dar noua lege a educatiei prevede atat un invatamant centrat pe formarea de competente, cat si introducerea unor evaluari ale elevilor de tipul celor internationale (Ia clasele a II-a, a IV-a si a VI-a).
Descriptorii competentelor generice din noul cadrul de referinta ofera suportul pentru ca in viitoarele programe scolare sa avem competente generale si specifice care sa fie de tipul celor de mai sus. Totodata, in noua lege se sustine ca invatamantul nostru este unul centrat pe elev. Ori, asta inseamna ca scoala isi propune sa identifice si sa cultive abilitatile individuale ale elevilor, cu scopul a maximiza potentialul fiecaruia.
Bibliografie: Mullis I., Martin M., Ruddock G., O' Sullivan C., Preuschof C.,"TIMSS 2011 Mathematics Framework", TIMSS& PIRLS International Study Center Lynch School of Education, Boston College.
Nr. de pagini: 56
Anul apatiei: 2013 Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos:
OPINIA CITITORILOR