Teorii contemporane ale invatarii. Autori de referinta - Coordonare Knud Illeris
PRP: 47,20 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 35,40 lei
Diferență: 11,80 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Ioan Salomie
Editura: TREI
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Teorii contemporane ale invatarii. Autori de referinta. 16 somitati din stiintele educatiei isi prezinta cele mai inovatoare cadre teoretice si cele mai influente contributii din domenii precum achizitia continuturilor, dezvoltarea umana sau studiul cultural si social al procesului invatarii. Cu un accent aparte pus pe instruirea continua, dar si pe natura experientiala si transformativa a invatarii, textele din acest volum familiarizeaza profesorii si cercetatorii cu cele mai proaspete idei si curente din teoriile educatiei. Dintre autorii de referinta prezenti in aceasta antologie nu lipsesc Howard Gardner, Jerome Bruner, Peter Jarvis, Etienne Wenger, Jack Mezirow s. a.
Invatarea e„treaba" tuturor: profesori si elevi din sistemul de educatie, adulti angajati in procese de formare profesionala, manageri constienti de avantajul comparativ dat de excelenta si creativitatea angajatilor, consultanti in procese de invatare (traineri, mentori, consilieri). Knud Illeris ne pune la dispozitie o selectie exceptionala de autori de mare prestigiu si texte fundamentale care au marcat intelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de invatare. Un motiv in plus sa„luam de buna" aceasta carte este ca ilustreaza perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educatie si formare de acolo reusesc sa imbine cel mai bine performanta in invatare cu fericirea si starea de bine.
- Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colectiei„Educatie si formare", decanul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
Knud Illeris este profesor emerit al Universitatii din Aarhus (Danemarca) si autor al lucrarii How We Learn, o referinta pentru cercetarea invatarii la adulti.
Cuprins:
Introducere la colectia„Educatie si formare"
Introducere
Capitolul 1. O intelegere cuprinzatoare a invatarii umane
Knud Illeris
Capitolul 2. Cum inveti sa fii o persoana in societate: invatand sa fiu eu
Peter Jarvis
Capitolul 3. Cum se transforma„forma"? O abordare a invatarii transformative din perspectiva constructivista a dezvoltarii umane
Robert Kegan
Capitolul 4. Invatarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a invatarii bazata pe teoria activitatii
Yrjö Engeström
Capitolul 5. Pragmatismul: o teorie a invatarii pentru viitor
Bente Elkjaer
Capitolul 6. O privire de ansamblu asupra invatarii transformatoare
Jack Mezirow
Capitolul 7. Abordari multiple ale cunoasterii
Howard Gardner
Capitolul 8. Invatarea biografica in cadrul noului discurs despre invatarea continua
Peter Alheit
Capitolul 9. Ciclurile vietii si ciclurile invatarii
John Heron
Capitolul 10. Invatarea continua ca o tehnica a sinelui
Mark Tennant
Capitolul 11. Cultura, minte si educatie
Jerome Bruner
Capitolul 12. Experienta, pedagogie si practici sociale
Robin Usher
Capitolul 13.„Probleme normale de invatare" ale tinerilor: in contextul convingerilor culturale implicite
Thomas Ziehe
Capitolul 14. Practica invatarii
Jean Lave
Capitolul 15. O teorie sociala a invatarii
Etienne Wenger
Capitolul 16. Invatarea tranzitionala si consilierea reflexiva pentru cariera: a invata pentru a te angaja
Danny Wildemeersch si Veerle Stroobants
Nr. de pagini: 424
Anul aparitiei: 2014
Invatarea e„treaba" tuturor: profesori si elevi din sistemul de educatie, adulti angajati in procese de formare profesionala, manageri constienti de avantajul comparativ dat de excelenta si creativitatea angajatilor, consultanti in procese de invatare (traineri, mentori, consilieri). Knud Illeris ne pune la dispozitie o selectie exceptionala de autori de mare prestigiu si texte fundamentale care au marcat intelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de invatare. Un motiv in plus sa„luam de buna" aceasta carte este ca ilustreaza perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educatie si formare de acolo reusesc sa imbine cel mai bine performanta in invatare cu fericirea si starea de bine.
- Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colectiei„Educatie si formare", decanul Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
Knud Illeris este profesor emerit al Universitatii din Aarhus (Danemarca) si autor al lucrarii How We Learn, o referinta pentru cercetarea invatarii la adulti.
Cuprins:
Introducere la colectia„Educatie si formare"
Introducere
Capitolul 1. O intelegere cuprinzatoare a invatarii umane
Knud Illeris
Capitolul 2. Cum inveti sa fii o persoana in societate: invatand sa fiu eu
Peter Jarvis
Capitolul 3. Cum se transforma„forma"? O abordare a invatarii transformative din perspectiva constructivista a dezvoltarii umane
Robert Kegan
Capitolul 4. Invatarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a invatarii bazata pe teoria activitatii
Yrjö Engeström
Capitolul 5. Pragmatismul: o teorie a invatarii pentru viitor
Bente Elkjaer
Capitolul 6. O privire de ansamblu asupra invatarii transformatoare
Jack Mezirow
Capitolul 7. Abordari multiple ale cunoasterii
Howard Gardner
Capitolul 8. Invatarea biografica in cadrul noului discurs despre invatarea continua
Peter Alheit
Capitolul 9. Ciclurile vietii si ciclurile invatarii
John Heron
Capitolul 10. Invatarea continua ca o tehnica a sinelui
Mark Tennant
Capitolul 11. Cultura, minte si educatie
Jerome Bruner
Capitolul 12. Experienta, pedagogie si practici sociale
Robin Usher
Capitolul 13.„Probleme normale de invatare" ale tinerilor: in contextul convingerilor culturale implicite
Thomas Ziehe
Capitolul 14. Practica invatarii
Jean Lave
Capitolul 15. O teorie sociala a invatarii
Etienne Wenger
Capitolul 16. Invatarea tranzitionala si consilierea reflexiva pentru cariera: a invata pentru a te angaja
Danny Wildemeersch si Veerle Stroobants
Nr. de pagini: 424
Anul aparitiei: 2014
OPINIA CITITORILOR