Strategii de branding

Preț: 16,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2010

DESCRIERE

Intelegerea imaginilor, si implicit a brandurilor, este un domeniu de cercetare nou si cu multe provocari. Brandurile, ca imagini ale unor identitati  competitive supuse rigorilor pietei, au in prezent o diversitate de manifestari simbolice, lingvistice, vizuale, de comunicare si se straduiesc sa reprezinte si sa domine perceptia umana nu numai asupra produselor si serviciilor, dar si a organizatiilor, in sensul cel mai larg al termenului, a locurilor, a concentrarilor de firme, a indivizilor si chiar a tarilor.

      Brandurile, ca imagini, au propria lor logica de formare si propriul lor dinamism. Cat se desprind ele de identitatea obiectelor sau persoanelor pe care le reprezinta si care sunt factorii care dau o anumita autonomie imaginilor fata de produsele, organizatiile, locurile si indivizii pe care ii reprezinta? Este economia bunurilor materiale dublata de o economie a brandurilor si care este noul rol al brandurilor in noua economie?

      Sunt intrebari frecvente la care aceasta lucrare incearca sa dea unele raspunsuri si sa formuleze o serie de repere in ceea ce priveste tipologia brandurilor si modul in care acestea se formeaza.


Cuprins
Prefata .......... 11
Cuvant-inainte ............. 17
Capitolul 1
Brandul, concept si semnificatii .......... 19
1.1. Reprezentarile si brandul produselor sau serviciilor .... 19
1.2. Tipologia brandurilor ........................ 25
1.2.1. Brandul la nivel de firma, organizatie si portofoliul de brand ......................... 25
1.2.2. Brandul compozit .................... 30
1.2.3. Imaginea locului de provenienta a unui bun perceputa la locul consumului
si efectul locului de origine. Brandurile locurilor .. 39
1.2.4. Brandul de tara, expresie a identitatii competitive ............. 42
1.3. Marca sau brand? Rolul brandurilor in noua economie .............. 47
1.4. Brandul si progresul social ............... 50
Capitolul 2
Strategii de branding la nivel de firma  53
2.1. Crearea unui brand .......................... 53
2.1.1. Stabilirea identitatii brandului .. 53
2.1.2. Marketingul brandului si experienta brandului .... 64
2.1.3. Imbunatatirea proceselor interne ........................ 66
2.1.4. Masurarea impactului strategiei de branding ..... 67
2.1.5. Evaluarea unui brand si ciclul strategic in branding .......... 69
2.1.6. Strategii de creare sau extindere a brandului spre noi produse si servicii ... 72
2.2. Managementul strategiei portofoliului de branduri ....... 73
2.2.1. Ce este portofoliul de brand .... 73
Strategii de branding
10
2.2.2. Optiuni strategice in managementul de portofoliu ............. 74
2.2.3. Managementul strategiei portofoliului de brand si reluarea ciclului strategic . 78
2.3. Cerinte ale procesului strategic in branding: calitate, design, inovatie si branding . 80
Capitolul 3
Strategii de branding compozit............ 83
3.1. Strategii de branding compozit la nivel corporatist ....... 83
3.2. Marketingul teritorial si de ramura, strategia de competitivitate de ramura,
premise ale brandurilor compozite sectoriale sau regionale ....... 84
3.3. Strategii de branding sectorial (SBS) .......................... 91
3.4. Strategii de branding la nivel de cluster, teritorial sau regional (SBCTR) ............... 95
3.5. Strategii de branding la nivel national .......................... 99
Capitolul 4
Protectia marcilor .... 109
4.1. Protectia marcilor la nivel national. 109
4.2. Protectia marcilor la nivel european si international ... 113
4.3. Indicatiile geografice (IC) si denumirile de origine (DO) ............ 114
4.3.1. Acorduri internationale privind protectia indicatiilor geografice si denumirilor de origine ......... 114
4.3.2. Protectia IG la nivel UE ......... 115
Capitolul 5
Brandingul in Strategia Nationala de Export ................ 121
5.1. Considerentul strategic Branding in strategie ............ 121
5.2. Evaluarea necesarului de activitati de branding la nivelul firmelor exportatoare
din Romania si modalitati de sustinere ...................... 122
5.3. Modalitati de sustinere a brandurilor compozite ......... 126
5.4. Alte branduri sectoriale rezultate urmare aplicarii SNE ........... 133
Incheiere .... 135
Bibliografie . 137
Anexe ........................ 139


Nr. de pagini: 176
Format 17x24 cm
An aparitie 2010

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0557 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.