Statistica pentru afaceri (Gheorghe Savoiu)
PRP: 24,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 20,64 lei
Diferență: 3,36 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Gheorghe Savoiu
Editura: UNIVERSITARA
DESCRIERE
Parafrazand cele spuse candva de catre John Rockefeller, referitoare la“iscusinta de a intra in relatia cu oamenii”, pentru care merita sa platesti mai mult decat pentru oricare alta iscusinta omeneasca aflata sub soare, ar trebui subliniat de la bun inceput ca la aceasta trasatura esentiala, antreprenorul contemporan in calitate de element nodal al retelei economiei de piata si al sistemelor sociale, mai adauga o abilitate unica si ea, dar la fel de costisitoare, respectiv aceea de a intelege prompt mesajul statisticii economice si sociale, reflectat atat in indicatorii afacerii si pietei in general, cat si in cei ai retelelor sociale si protectiei mediului. Informatia este cheia de bolta a spiritului antreprenorial, dar fara gandirea antreprenoriala insotita de cea statistica toate interfetele personale si informationale sunt iluzorii inca din timpuri socratice. Ce anume se poate scrie despre gandirea statistica pentru a o face tot mai utila in afaceri? Care ar fi elementele ce trebuie pastrate din gandirea statistica cu aplicabilitate generala si unghiul original de vedere al spiritului antreprenorial sau al managementului afacerii sau cum ar arata o abordare statistica inovativa si pragmatica in afaceri? Care sunt natura si esenta statisticii? Gandirea antreprenoriala cu ajutorul celei statistice trebuie sa determine: a) valorile de baza ale situatiei problematice care impune o decizie in termeni probabilistici; b) valoarea asteptata prin maximizarea castigurilor asteptate in viitorul mai indepartat; c) functia de utilitate subiectiva asteptata; d) valoarea efectului si corectitudinii optiunii cu speranta ca informatiile fiind bine analizate antreprenorial si metodic prelucrate statistic nu va apare regretul postdecizional.
Variabilitatea cursurilor de statistica in sine constituie un prilej inedit de analiza statistica aplicata. Gandirea statistica, atat de necesara antreprenorului si managerului modern, atrasa perpetuu de variabilitate si diversitate, reuseste sa identifice similitudini in ceea ce priveste structurarea interna in aproape toate afacerile, ca si in cartile de statistica, fie ca este vorba de statistica pentru economisti, pentru afaceri, pentru turism etc. De aceea, un grad ridicat de omogenitate globala tematica se poate regasi in metodele prezentate in aceasta carte. Nu pot lipsi din formarea antreprenorului si managerului nici metoda gruparii, a indicatorilor relativi si a indicatorilor tendintei centrale, nici metodele de determinare a variatiei, simetriei si excesului sau excentricitatii in seriile de date unidimensionale, si nici metoda analizei dispersionale, determinatiei si nedeterminatiei factoriale, in ipotezele de cunoastere si explicare a lumii economice si sociale inconjuratoare. Metoda cercetarii selective si metoda regresiei sau corelatiei statistice se vor imbina cu metoda indicilor pentru a realiza constructiile instrumentale practice contemporane ale economiei de piata, pentru a facilita intelegerea legaturilor multidimensionale ale fenomenelor atipice si aparent indeterministe de tipul celor inflationiste in afaceri sau legate de aspectele cresterii economice, echilibrarii pietelor de capital sau ocuparii relative a fortei de munca, comercializarii externe ori protectiei mediului, etc. Analiza statistica a seriilor cronologice si teritoriale va contribui la formarea unor capacitati necesare antreprenorului si managerului modern de a prognoza sau estima si de a ierarhiza spatial. In acelasi timp o carte de statistica pentru afaceri trebuie sa contribuie la insusirea unui limbaj statistic, matematic si economic, iar cu ajutorul metodelor si instrumentelor specifice sa formeze atitudini prompte si reactii metodologic riguroase in cuantificare si cunoasterea calitativa a afacerilor si a activitatilor economice. Cartea de fata este structurata intr-un numar de numai opt capitole, pentru care s-au stabilit de la bun inceput cuprinsul, obiectivele, cuvintele cheie si o bibliografie restransa, teste de autoevaluare, aplicatii solutionate si aplicatii propuse spre rezolvare. Acest curs sintetic este destinat segmentului celor ce inteleg ca timpul ramane o resursa care nu se poate stoca si doresc sa detina la finalul unei educatii academice secretele studiului individual aprofundat, specific structurat si punctat de teste de autoevaluare per capitol, care sa faciliteze studiul iar mai tarziu procesul de cunoastere continua, de acum devenit cerinta europeana si nationala, sub denumirea de long life learning.
Dupa cum, in procesul de educatie, profesorul este cel dintai obligat a face saltul calitativ prin acumularea de informatii necesare, din mai multe domenii educationale, valorificand modalitati diferite de gandire despre acelasi obiect de realitate, pe care doreste sa-l expuna dialogului sau cu studentii, tot astfel antreprenorul sau managerul va trebui sa apeleze la informatii diverse si la metode tot mai rapide de prelucrare a acestora pentru a lua decizia necesara si corecta pentru a initia si dezvolta o afacere sau o activitate intr-o firma. Asa cum se poate constata ca profesorul pe parcursul carierei sale didactice ramane captiv pasiunii sale pentru modalitatea de a gandi preluata din modele si metode sau reflectata in propria disciplina, tot astfel antreprenorul sau managerul devin sclavii propriilor modalitati originale dar si exclusiviste de gandire. Iata de ce principala tinta a temelor acestei carti este aceea de a incerca sa faca parteneri de dialog din profesor si student, formator si format, dar si sa aleaga alternativa pluralitatii metodologice, multidisciplinaritatii decizionale si formative, sub impactul diversitatii formelor de gandire intr-un spatiu cu„n” dimensiuni, cum este cel al economiei globale contemporane...
Masura in care aceasta carte va avea un grad mai mare sau mai mic de utilitate practica depinde majoritar de sugestiile viitorilor cititori, colegi si prieteni, carora le multumesc cu anticipatie pentru semnalarea oricaror aspecte, inclusiv a unor posibile erori, pe adresa gheorghe.savoiu@upit.ro.
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 254
Variabilitatea cursurilor de statistica in sine constituie un prilej inedit de analiza statistica aplicata. Gandirea statistica, atat de necesara antreprenorului si managerului modern, atrasa perpetuu de variabilitate si diversitate, reuseste sa identifice similitudini in ceea ce priveste structurarea interna in aproape toate afacerile, ca si in cartile de statistica, fie ca este vorba de statistica pentru economisti, pentru afaceri, pentru turism etc. De aceea, un grad ridicat de omogenitate globala tematica se poate regasi in metodele prezentate in aceasta carte. Nu pot lipsi din formarea antreprenorului si managerului nici metoda gruparii, a indicatorilor relativi si a indicatorilor tendintei centrale, nici metodele de determinare a variatiei, simetriei si excesului sau excentricitatii in seriile de date unidimensionale, si nici metoda analizei dispersionale, determinatiei si nedeterminatiei factoriale, in ipotezele de cunoastere si explicare a lumii economice si sociale inconjuratoare. Metoda cercetarii selective si metoda regresiei sau corelatiei statistice se vor imbina cu metoda indicilor pentru a realiza constructiile instrumentale practice contemporane ale economiei de piata, pentru a facilita intelegerea legaturilor multidimensionale ale fenomenelor atipice si aparent indeterministe de tipul celor inflationiste in afaceri sau legate de aspectele cresterii economice, echilibrarii pietelor de capital sau ocuparii relative a fortei de munca, comercializarii externe ori protectiei mediului, etc. Analiza statistica a seriilor cronologice si teritoriale va contribui la formarea unor capacitati necesare antreprenorului si managerului modern de a prognoza sau estima si de a ierarhiza spatial. In acelasi timp o carte de statistica pentru afaceri trebuie sa contribuie la insusirea unui limbaj statistic, matematic si economic, iar cu ajutorul metodelor si instrumentelor specifice sa formeze atitudini prompte si reactii metodologic riguroase in cuantificare si cunoasterea calitativa a afacerilor si a activitatilor economice. Cartea de fata este structurata intr-un numar de numai opt capitole, pentru care s-au stabilit de la bun inceput cuprinsul, obiectivele, cuvintele cheie si o bibliografie restransa, teste de autoevaluare, aplicatii solutionate si aplicatii propuse spre rezolvare. Acest curs sintetic este destinat segmentului celor ce inteleg ca timpul ramane o resursa care nu se poate stoca si doresc sa detina la finalul unei educatii academice secretele studiului individual aprofundat, specific structurat si punctat de teste de autoevaluare per capitol, care sa faciliteze studiul iar mai tarziu procesul de cunoastere continua, de acum devenit cerinta europeana si nationala, sub denumirea de long life learning.
Dupa cum, in procesul de educatie, profesorul este cel dintai obligat a face saltul calitativ prin acumularea de informatii necesare, din mai multe domenii educationale, valorificand modalitati diferite de gandire despre acelasi obiect de realitate, pe care doreste sa-l expuna dialogului sau cu studentii, tot astfel antreprenorul sau managerul va trebui sa apeleze la informatii diverse si la metode tot mai rapide de prelucrare a acestora pentru a lua decizia necesara si corecta pentru a initia si dezvolta o afacere sau o activitate intr-o firma. Asa cum se poate constata ca profesorul pe parcursul carierei sale didactice ramane captiv pasiunii sale pentru modalitatea de a gandi preluata din modele si metode sau reflectata in propria disciplina, tot astfel antreprenorul sau managerul devin sclavii propriilor modalitati originale dar si exclusiviste de gandire. Iata de ce principala tinta a temelor acestei carti este aceea de a incerca sa faca parteneri de dialog din profesor si student, formator si format, dar si sa aleaga alternativa pluralitatii metodologice, multidisciplinaritatii decizionale si formative, sub impactul diversitatii formelor de gandire intr-un spatiu cu„n” dimensiuni, cum este cel al economiei globale contemporane...
Masura in care aceasta carte va avea un grad mai mare sau mai mic de utilitate practica depinde majoritar de sugestiile viitorilor cititori, colegi si prieteni, carora le multumesc cu anticipatie pentru semnalarea oricaror aspecte, inclusiv a unor posibile erori, pe adresa gheorghe.savoiu@upit.ro.
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 254
OPINIA CITITORILOR