Spovedania si duhovnicia (Petre Vintilescu)
PRP: 17,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 16,15 lei
Diferență: 0,85 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Petre Vintilescu
Editura: ARHIEPISCOPIA ALBA IULIA (S)
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
Suspinul acesta,, din adancuri’’ este un ecou misterios al constiintei nelinistite din pricina pacatului. Daca traim in palate sau in colibe, oriunde am fi mustrarile constiintei netulbura si de efectele pacatelor nu putem scapa. Astfel se naste nemultumirea de viata si dorinta unei eliberari. Nemultumirea de viata si nelinistea constiintei izvorasc din realitatea pacatului, iar dorinta eliberarii se naste din dorinta mantuirii, din necesitatea curatirii. Vrem sa fim liberi. Tindem spre libertate din toate puterile noastre sufletesti, asa cumtind florile spre lumina si luptam, necrutand cele mai mari jertfe pentru libertate. Dar ce estelibertatea? Libertatea este independenta fata de patimi, fata de pofte si fata de pacate. Este liber cine nu e stapanit de nici un gand rau si de nici un sentiment vinovat. Este liber cine areconstiinta curata si sufletul nepatat. Cine face pacatul - a zis Mantuitorul - rob este pacatului
(Ioan 8, 34). Mantuirea e darul suprem pe care ni l-a dat Fiul lui Dumnezeu prin coborarea Sain lume. Dobandind acest bun sufletesc ne eliberam din robia pacatului. Despre,, mantuire” s-a vorbit si inainte de venirea pe pamant a lui Iisus Hristos. Indemnurile la pocainta curata ne amintesc de strigatele indurerate ale profetilor, dupa cumne vorbesc si de sclipirile intermitente ale constiintei morale, din cursul istoriei la diferitereligii si popoare
1
. La triburile din Africa, Asia, America de Nord, intalnim diferite forme demarturisire a pacatelor, uneori publica, alteori secreta; uneori individuala, alteori colectiva. De obicei se marturiseau in fata preotilor, vrajitorilor, parintilor, prietenilor, poporului, pacatele privitoare la atingerea lucrurilor sfinte. Ritualurile care insoteau marturisirea erau: imbaierea, stropirea cu apa, alungareaduhurilor rele, arderea lucrurilor sau a animalelor asupra carora erau trecute pacatele, scuiparea, varsarea, sau facerea de crestaturi pentru a curge sange. Apoi in diferite traditii marturisirea era urmata de acte de penitenta
2
. Nu putem insauita de o distinctie esentiala. In vreme ce cauza ultima a,, mantuirii” in paganism esteintelepciunea, iar in iudaism dreptatea in crestinism este harul lui Dumnezeu.
Nr. de pagini: 320
(Ioan 8, 34). Mantuirea e darul suprem pe care ni l-a dat Fiul lui Dumnezeu prin coborarea Sain lume. Dobandind acest bun sufletesc ne eliberam din robia pacatului. Despre,, mantuire” s-a vorbit si inainte de venirea pe pamant a lui Iisus Hristos. Indemnurile la pocainta curata ne amintesc de strigatele indurerate ale profetilor, dupa cumne vorbesc si de sclipirile intermitente ale constiintei morale, din cursul istoriei la diferitereligii si popoare
1
. La triburile din Africa, Asia, America de Nord, intalnim diferite forme demarturisire a pacatelor, uneori publica, alteori secreta; uneori individuala, alteori colectiva. De obicei se marturiseau in fata preotilor, vrajitorilor, parintilor, prietenilor, poporului, pacatele privitoare la atingerea lucrurilor sfinte. Ritualurile care insoteau marturisirea erau: imbaierea, stropirea cu apa, alungareaduhurilor rele, arderea lucrurilor sau a animalelor asupra carora erau trecute pacatele, scuiparea, varsarea, sau facerea de crestaturi pentru a curge sange. Apoi in diferite traditii marturisirea era urmata de acte de penitenta
2
. Nu putem insauita de o distinctie esentiala. In vreme ce cauza ultima a,, mantuirii” in paganism esteintelepciunea, iar in iudaism dreptatea in crestinism este harul lui Dumnezeu.
Nr. de pagini: 320
OPINIA CITITORILOR