Ratusca, sarpele si barza inteleapta. Comunicare psiho-sociala acasa si la scoala
PRP: 6,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 5,10 lei
Diferență: 0,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Antonia Noel
Editura: INTEGRAL
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Povestile, stim asta de acum, ne ajuta sa ne vindecam, copii si adulti deopotriva. Ele ne permit sa deznodam contradictiile, sa reparam situatiile traite sau sa ne vindecam ranile din trecutul sau prezentul nostru. Prin intermediul acestor istorioare, cititorul va face trecerea de la personajele implicate la propria persoana, gasind astfel rezolvarea la unele situatii dificile din viata de zi cu zi.
Povestea Ratusca, sarpele si barza inteleapta abordeaza relatiile interumane din perspectiva violentei fizice si morale exercitate asupra copilului de catre un adult. Abuzul sexual, caci despre el vorbim, poate imbraca diverse forme (la nivel psihic si fizic), insa intotdeauna reprezinta o trauma cu efecte de lunga durata asupra dezvoltarii psiho-sociale a copilului.
In poveste, ratusca isi vede inselata increderea in persoana apropiata ei, sarpele Lie, care reprezinta oarecum autoritatea de pe acelasi nivel cu cel al parintilor. Se simte tradata in asteptarile ei si, mai mult, isi tradeaza propriul sine, refuzand sa povesteasca parintilor cele intamplate. De aici intervin stari de dezechilibru: increderea in sine scade, auto-culpabilizarea si inchiderea in fata celorlalti cresc. Solutia la acest conflict intra-personal pe care il traieste personajul central (care poate fi la fel de bine un baietel sau o fetita in viata reala) este acel personaj extern mediului sau, si anume barza inteleapta (in realitate psihologul sau psihoterapeutul, de ce nu profesorul?) care il va ajuta sa depaseasca aceasta traire, oferind ascultare activa.
Intr-un demers terapeutic cu copiii, aceasta poveste poate fi acompaniata de tehnica desenului (copilul sa deseneze un paragraf care l-a marcat) sau a terapiei prin vizualizare externa (simbolizarea personajelor prin obiecte si interpretarea relationala a situatiilor).
„Povestea este conceputa pentru a fi citita de catre copil, sub supravegherea sau impreuna cu adultul. Acest lucru asigura o receptare optima a mesajului de catre copil. Va sugerez sa cititi intreaga povestire, inainte de a incepe o discutie pe marginea ei. La finalul povestii, asteptati intrebarile pe care copilul le poate avea, inainte de a le pune pe ale dumneavoastra.
Fara a fi specialist in pedagogia comunicarii, parintele sau adultul care acompaniaza copilul in lectura acestei carti va gasi o cale simpla si eficace de a ajunge la trairile profunde ale copilului. El va reusi, astfel, sa intretina vie relatia care-i leaga, alimentand-o cu o comunicare pozitiva.“ (Antonia Noël, Consultant in Comunicare Relationala, Formator ESPERE®)
Antonia Noël este consultant in comunicare, formator specializat in educarea adultilor si a copiilor prin Metoda ESPERE®. Ea sustine conferinte si seminarii pe tema comunicarii si a relatiilor interumane, prin care ii ajuta pe oameni sa comunice mai bine. O parte din activitatea sa este concentrata intr-o serie de emisiuni televizate, in care autoarea ofera o abordare practica a psihologiei relatiilor interumane (relatiile de cuplu, relatia parinte-copil, relatiile profesionale).
Promotoare a unei educatii bazate pe comunicarea relationala in mediul familiar si scolar, Antonia consiliaza parintii si cadrele didactice in procesul de educatie continua a copiilor.
Prin seria Comunicare psiho-sociala acasa si la scoala autoarea isi propune o abordare a universului emotional cu care ne confruntam fiecare dintre noi. Povestile, cu scop terapeutic si relational, pot fi tot atatea lectii de viata, de la varsta scolara pana cand devenim oameni Mari.
„Povestea este conceputa pentru a fi citita de catre copil, sub supravegherea sau impreuna cu adultul. Acest lucru asigura o receptare optima a mesajului de catre copil. Va sugerez sa cititi intreaga povestire, inainte de a incepe o discutie pe marginea ei. La finalul povestii, asteptati intrebarile pe care copilul le poate avea, inainte de a le pune pe ale dumneavoastra. La intrebarile adresate e bine sa reformulati, astfel incat cel mic sa-si poata gasi singur raspunsul.
Fara a fi specialist in pedagogia comunicarii, parintele sau adultul care acompaniaza copilul in lectura acestei carti va gasi o cale simpla si eficace de a ajunge la trairile profunde ale copilului. El va reusi, astfel, sa intretina vie relatia care-i leaga, alimentand-o cu o comunicare pozitiva.“ (Antonia Noël, Consultant in Comunicare Relationala, Formator ESPERE®)
Responsabilizarea– Regula de igiena relationala a Metodei ESPERE®
Responsabilizarea este un concept al Metodei ESPERE®, care sta la baza procesului de comunicare. Nu putem, in general, comunica in mod real si autentic daca nu suntem constienti si responsabili de rolul nostru in relatiile pe care le stabilim cu ceilalti. O fiinta umana va parcurge asadar diferite etape pentru a deveni responsabila intr-o relatie.
Primul pas in ingrijirea unei relatii cu celalalt si in procesul responsabilizarii din punct de vedere al unei comunicari relationale este acela de a vorbi celuilalt, cu un eu personalizat. Asadar, nu vorbesc despre celalalt, ci cu celalalt, iar daca imi exprim punctul de vedere o fac vorbind la persoana a l-a singular.
Practicand responsabilizarea zi de zi, vom dobandi cu siguranta relatii mai autentice, mai sanatoase si mai constructive, cu fiecare dintre cei apropiati noua!
Nr. de pagini: 32
Anul aparitiei: 2014
Povestea Ratusca, sarpele si barza inteleapta abordeaza relatiile interumane din perspectiva violentei fizice si morale exercitate asupra copilului de catre un adult. Abuzul sexual, caci despre el vorbim, poate imbraca diverse forme (la nivel psihic si fizic), insa intotdeauna reprezinta o trauma cu efecte de lunga durata asupra dezvoltarii psiho-sociale a copilului.
In poveste, ratusca isi vede inselata increderea in persoana apropiata ei, sarpele Lie, care reprezinta oarecum autoritatea de pe acelasi nivel cu cel al parintilor. Se simte tradata in asteptarile ei si, mai mult, isi tradeaza propriul sine, refuzand sa povesteasca parintilor cele intamplate. De aici intervin stari de dezechilibru: increderea in sine scade, auto-culpabilizarea si inchiderea in fata celorlalti cresc. Solutia la acest conflict intra-personal pe care il traieste personajul central (care poate fi la fel de bine un baietel sau o fetita in viata reala) este acel personaj extern mediului sau, si anume barza inteleapta (in realitate psihologul sau psihoterapeutul, de ce nu profesorul?) care il va ajuta sa depaseasca aceasta traire, oferind ascultare activa.
Intr-un demers terapeutic cu copiii, aceasta poveste poate fi acompaniata de tehnica desenului (copilul sa deseneze un paragraf care l-a marcat) sau a terapiei prin vizualizare externa (simbolizarea personajelor prin obiecte si interpretarea relationala a situatiilor).
„Povestea este conceputa pentru a fi citita de catre copil, sub supravegherea sau impreuna cu adultul. Acest lucru asigura o receptare optima a mesajului de catre copil. Va sugerez sa cititi intreaga povestire, inainte de a incepe o discutie pe marginea ei. La finalul povestii, asteptati intrebarile pe care copilul le poate avea, inainte de a le pune pe ale dumneavoastra.
Fara a fi specialist in pedagogia comunicarii, parintele sau adultul care acompaniaza copilul in lectura acestei carti va gasi o cale simpla si eficace de a ajunge la trairile profunde ale copilului. El va reusi, astfel, sa intretina vie relatia care-i leaga, alimentand-o cu o comunicare pozitiva.“ (Antonia Noël, Consultant in Comunicare Relationala, Formator ESPERE®)
Antonia Noël este consultant in comunicare, formator specializat in educarea adultilor si a copiilor prin Metoda ESPERE®. Ea sustine conferinte si seminarii pe tema comunicarii si a relatiilor interumane, prin care ii ajuta pe oameni sa comunice mai bine. O parte din activitatea sa este concentrata intr-o serie de emisiuni televizate, in care autoarea ofera o abordare practica a psihologiei relatiilor interumane (relatiile de cuplu, relatia parinte-copil, relatiile profesionale).
Promotoare a unei educatii bazate pe comunicarea relationala in mediul familiar si scolar, Antonia consiliaza parintii si cadrele didactice in procesul de educatie continua a copiilor.
Prin seria Comunicare psiho-sociala acasa si la scoala autoarea isi propune o abordare a universului emotional cu care ne confruntam fiecare dintre noi. Povestile, cu scop terapeutic si relational, pot fi tot atatea lectii de viata, de la varsta scolara pana cand devenim oameni Mari.
„Povestea este conceputa pentru a fi citita de catre copil, sub supravegherea sau impreuna cu adultul. Acest lucru asigura o receptare optima a mesajului de catre copil. Va sugerez sa cititi intreaga povestire, inainte de a incepe o discutie pe marginea ei. La finalul povestii, asteptati intrebarile pe care copilul le poate avea, inainte de a le pune pe ale dumneavoastra. La intrebarile adresate e bine sa reformulati, astfel incat cel mic sa-si poata gasi singur raspunsul.
Fara a fi specialist in pedagogia comunicarii, parintele sau adultul care acompaniaza copilul in lectura acestei carti va gasi o cale simpla si eficace de a ajunge la trairile profunde ale copilului. El va reusi, astfel, sa intretina vie relatia care-i leaga, alimentand-o cu o comunicare pozitiva.“ (Antonia Noël, Consultant in Comunicare Relationala, Formator ESPERE®)
Responsabilizarea– Regula de igiena relationala a Metodei ESPERE®
Responsabilizarea este un concept al Metodei ESPERE®, care sta la baza procesului de comunicare. Nu putem, in general, comunica in mod real si autentic daca nu suntem constienti si responsabili de rolul nostru in relatiile pe care le stabilim cu ceilalti. O fiinta umana va parcurge asadar diferite etape pentru a deveni responsabila intr-o relatie.
Primul pas in ingrijirea unei relatii cu celalalt si in procesul responsabilizarii din punct de vedere al unei comunicari relationale este acela de a vorbi celuilalt, cu un eu personalizat. Asadar, nu vorbesc despre celalalt, ci cu celalalt, iar daca imi exprim punctul de vedere o fac vorbind la persoana a l-a singular.
Practicand responsabilizarea zi de zi, vom dobandi cu siguranta relatii mai autentice, mai sanatoase si mai constructive, cu fiecare dintre cei apropiati noua!
Nr. de pagini: 32
Anul aparitiei: 2014
OPINIA CITITORILOR