Programare Windows cu C#
PRP: 107,91 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 88,49 lei
Diferență: 19,42 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Charles Petzold
Editura: TEORA
Pagini: 1144
DESCRIERE
Autorul despre carte
Aceasta carte va arata cum sa scrieti programe care ruleaza sub Microsoft Windows. Exista mai multe cai prin care puteti scrie asemenea programe. In aceasta carte utilizez noul limbaj de programare orientat spre obiecte C# (pronuntat C sharp - in traducere literala C diez) si o biblioteca moderna de clase numita Windows Forms. Biblioteca de clase Windows Forms face parte din Microsoft .NET (punct net) Framework anuntata in vara anului 2000 si lansata pe piata aproximativ un an si jumatate mai tarziu.
Microsoft .NET Framework este o colectie cuprinzatoare de clase, care furnizeaza programatorilor aproape tot ce le trebuie pentru a scrie aplicatii pentru Internet, Web si Windows. . NET se adreseaza cu predilectie domeniului programarii pentru Web. Aceasta carte prezinta cealalta parte a mediului .NET. Utilizati Windows Forms pentru a scrie aplicatii traditionale, autonome, pentru Windows (ceea ce in prezent se numeste uneori aplicatie client) sau programe de interfata pentru aplicatii distribuite.
Windows Forms asigura aproape tot ce va trebuie pentru a scrie aplicatii Windows complet echipate. Marea omisiune o reprezinta suportul pentru multimedia. Nu exista nici macar o functie Windows Forms care sa emita un semnal sonor prin difuzorul calculatorului! Am fost tentat sa scriu singur clase multimedia, dar m-am oprit gandindu-ma (logic, presupun) ca urmatoarea versiune de Windows Forms va include suport multimedia flexibil, performant si usor de utilizat.
Clasele definite in .NET Framework sunt neutre fata de limbaj. Microsoft a lansat noi versiuni de C++ si Visual Basic, care pot utiliza aceste clase, precum si noul limbaj de programare C#. Alti producatori de limbaje isi adapteaza limbajele pentru a putea utiliza clasele .NET. Aceste noi compilatoare (fie optionale, fie prestabilite) convertesc codul sursa intr-un limbaj intermediar intr-un fisier .exe. In timpul executiei, este compilata varianta scrisa in limbajul intermediar intr-un cod-masina corespunzator microprocesorului. Astfel, .NET Framework este potential independent de platforma.
In aceasta carte am ales sa folosesc C# deoarece C# si .NET au fost create, intr-un mod cat se poate de concret, unul pentru altul. Datorita aspectului neutralitatii fata de limbaj al mediului .NET Framework puteti utiliza aceasta carte pentru a invata sa scrieti aplicatii Windows Forms folosind alte limbaje .NET.
Cuprins
Introducere
1 "Consolati-va"
Versiunea C#
Analiza unui program
Spatii de nume in C#
Metodele de intrare/iesire ale clasei Console
Tipuri de date in C#
Expresii si operatori
Conditii si iteratii
Saltul la obiecte
Programarea conform limbajului C#
Metode statice
Tratarea exceptiilor
Generarea exceptiilor
Obtinerea si stabilirea proprietatilor
Constructori
Instante si mostenire
Imaginea de ansamblu
Conventii legate de denumire
Dincolo de consola
2 Bun gasit, Windows Forms
Caseta de mesaj
Formularul
Afisarea formularului
Este o aplicatie si noi vrem s-o rulam
Variatii pe o tema
Proprietatile clasei Form
Intrare condusa prin evenimente
Tratarea evenimentului Paint
Afisarea textului
Evenimentul Paint este deosebit!
Mai multe formulare, mai multe metode de tratare
Mostenirea formularelor
Metoda OnPaint
Aici este locul functiei Main?
Evenimente si metode "On"
3 Structuri de baza
Clase si structuri
Puncte de coordonate bidimensionale
Tablouri de puncte
Structura Size
Versiunile tipului de date in virgula mobila
Un dreptunghi este combinatia dintre o structura Point
si una Size
Proprietati si metode ale structurii Rectangle
Un formular dimensionat atent
Formularul si zona client
Conversii de puncte
Structura Color
Cele 141 nume de culori
Penite si pensule
Culori de sistem
Culorile cunoscute
Ce sa utilizati?
Sa intelegem redesenarile
Centrarea textului Hello World
Masurarea sirului
Text intr-un dreptunghi
4 Un exercitiu de introducere a textului
Informatii despre sistem
Spatierea randurilor de text
Valori de proprietate
Dispunerea pe coloane
Orice este un obiect
Afisarea informatiilor despre sistem
Aplicatiile Windows Forms si barele de derulare
Derularea unui element de control panel
Mostenirea clasei ScrollableControl
Derulare fara elemente de control
Numere adevarate
Sa pastram prospetimea
Nu realizati programe in stare bruta
O privire in viitor
5 Linii drepte, curbe si umpleri de suprafete
Cum sa obtineti un obiect grafic
Penitele, pe scurt
Linii drepte
O prezentare introductiva a tiparirii
Proprietati si stare
Dezimtuirea
Mai multe linii interconectate
Curbe si ecuatii cu parametru
Omniprezentul dreptunghi
Poligoane oarecare
Elipse mai simple
Arce si diagrame circulare
Umplerea dreptunghiurilor, elipselor si diagramelor circulare
Redus-cu-1
Poligoane si modul de umplere
6 Interceptarea intrarilor de la tastatura
Ignorarea tastaturii
Cine detine controlul?
Taste si caractere
Apasari si eliberari de taste
Enumerarea Keys
Testarea tastelor modificatoare
Testarea practica
O interfata cu tastatura pentru SysInfo
KeyPress pentru caractere
Caractere de control
Examinarea tastelor
Invocarea functiilor Windows API
Tratarea intrarilor de la tastatura pentru limbi straine
Controlul intrarii
Lipsa cursorului de text
Problemele tastarii de la dreapta-la-stanga
7 Pagini si transformari
Independenta de dispozitiv prin intermediul textului
Cat de mult inseamna aceasta in bani adevarati?
Ce se intampla in cazul imprimantei?
Conversii manuale
Unitati de pagina si scara paginii
Latimi de penita
Transformari de pagina
Salvarea starii clasei Graphics
Dimensiuni metrice
Coordonate arbitrare
Ce nu puteti face
Bun gasit, transformare universala
Imaginea de ansamblu
Transformari liniare
Prezentarea matricelor
Clasa Matrix
Forfecare si forfecare egala
Combinarea transformarilor
8 "Imblanzirea" mouse-ului
Partea nevazuta a mouse-ului
Ignorarea mouse-ului
Cateva definitii scurte
Informatii despre mouse
Rotita mouse-ului
Cele patru evenimente de baza ale mouse-ului
Sa "facem roata"
Miscarea mouse-ului
Urmarirea si capturarea mouse-ului
Aventurile urmaririi
Generalizarea codului prin intermediul interfetelor
Clic si dublu clic
Proprietati asociate mouse-ului
Intrare, parasire, stationare
Cursorul mouse-ului
Un exercitiu de testare a reusitelor
Adaugarea unei interfete cu tastatura
Sa punem copiii la lucru
Testarea reusitelor in cazul textului
Mazgalirea cu mouse-ul
9 Text si fonturi
Fonturi sub Windows
Despre tipuri de caractere
Inaltimi de font si spatierea randurilor
Fonturi prestabilite
Variante ale unui font
Crearea fonturilor dupa nume
O dimensiune in puncte, orice nume ar purta .
Nepotrivirea dintre unitati
Proprietati si metode ale clasei Font
Fonturi noi din FontFamily
Prezentarea metricilor de proiectare
Tablouri de familii de fonturi
Colectii de fonturi
Variante ale metodei DrawString
Text dezimtuit
Masurarea unui sir de caractere
Optiunile tipului StringFormat
Ajustarea grilei si a textului
Alinierea pe orizontala si pe verticala
Afisarea tastelor fierbinti
O decupare si o retezare
Sa incepem cu un tabulator
10 Timpul si contorul de timp
Clasa Timer
Structura DateTime
Timp local si timp universal
Numaratoarea tacturilor
Calendare in lume
O versiune lizibila
Ceas simplu specific cultural
Aspectul retro
Un ceas analogic
Un puzzle numit Jeu de Taquin
11 Imagini si structuri bitmap
Acceptarea imaginilor bitmap
Formate de fisiere bitmap
Incarcare si desenare
Informatii despre imagine
Randarea imaginilor
Incadrarea intr-un dreptunghi
Rotire si forfecare
Afisarea unei parti din imagine
Desenarea pe imagini
Mai multe despre clasa Image
Clasa Bitmap
"Hello World" cu imagine bitmap
Imaginea bitmap duplicat
Resurse binare
Animatie
Lista de imagini
Caseta de imagini
12 Butoane, etichete si derulari
Butoane si clicuri
Tastatura si mouse-ul
Probleme legate de elementele de control
In lumea butoanelor
Aspect si aliniere
Butoane cu imagini bitmap
Mai multe metode de tratare sau una singura?
Desenarea butoanelor proprii
Ancorarea
Andocarea
Copiii formularului
Z-ordine
Caseta de validare
Alternativa trei stari
Elementul de control eticheta
Opririle dupa Tab si ordinea lor
Identificarea elementelor de control
Optiunea de autoscalare
Cum utilizeaza scalarea Windows Forms Designer
Parametri creativi ai proprietatii AutoScaleBaseSize
Detaliile autoscalarii
Calculator hexazecimal
Butoane radio si casete pentru grup
Barele de derulare
Alternativa bara de urmarire
13 Curbe Bézier si alte florare
Curba Bézier in practica
Un ceas mai elegant
Curbe Bézier coliniare
Cercuri si arce cu curbe Bézier
Arta Bézier
Derivata matematica
Curba spline canonica
Derivata curbei canonice
14 Meniuri
Meniuri si elemente de meniuri
Taste de scurtatura pentru meniuri
Primul meniu
Meniuri neconventionale
Proprietatile si evenimentele clasei MenuItem
Validarea elementelor
Lucrul cu meniuri de context
Colectia de elemente de meniu
Meniul standard (propunere)
15 Cai, regiuni si decupare
O problema si solutia ei
Calea, prezentare oficiala
Crearea caii
Randarea caii
Transformari de cale
Alte modificari de cale
Decuparea cu cai
Decuparea imaginilor bitmap
Regiuni si decupare
16 Casete de dialog
Prima caseta de dialog modala
Inchiderea casetei de dialog modale
Accept si Cancel
Locatia pe ecran
Caseta About
Definirea proprietatilor in casetele de dialog
Implementarea unui buton Apply
Caseta de dialog fara mod
Casete de dialog uzuale
Alegerea fonturilor si culorilor
Utilizarea bazei de date Registry din Windows
Caseta de dialog Open File
Caseta de dialog Save File
17 Pensule si penite
Umplerea cu culori omogene
Pensule pentru hasurare
Originea randarii
Pensule pentru textura
Constructorii TextureBrush
Pensule cu gradient liniar
Pensule cu gradient de cale
Alaturarea repetata a pensulelor
Penitele pot fi pensule
Stilul liniute
Extremitati si imbinari
18 Editare, liste si sageti
Casetele de text cu o singura linie
Casete de text multilinie
Clonarea programului Notepad
Clona Notepad cu intrari/iesiri in fisier
Tot despre clona Notepad
Casete de text cu scopuri speciale
Caseta de text formatat
SfaturiInstrument
Caseta cu lista
Caseta combinata
Elemente de control sus-jos
19 Divertisment cu fonturi
Primii pasi
Text creat cu pensula
Transformari de fonturi
Text si cai
Transformari neliniare
20 Bare cu instrumente si bare de stare
Bara de stare esentiala
Bara de stare si autoderularea
Panourile barei de stare
Proprietatile clasei StatusBarPanel
Proprietatile clasei StatusBarPanel (selectie)
Asistenta meniu
Bara cu instrumente esentiala
Variante ale barelor cu instrumente
Evenimentele barei cu instrumente
Stilurile barelor cu instrumente
21 Tiparirea
Imprimantele si parametrii lor
Parametrii paginii
Definirea unui document
Tratarea evenimentelor PrintDocument
Dimensiunile paginii
Controlerul de tiparire
Utilizarea casetei de dialog Print standard
Configurarea paginii
Previzualizarea tiparirii
22 Vederea sub forma de arbore si sub forma de lista
Universul separarilor
Vederi sub forma de arbore si nodurile unui arbore
Imagini in vederi sub forma de arbore
Evenimente asociate vederii sub forma de arbore
Deplasarea de la un nod la altul
Arborele de directoare
Afisarea imaginilor
Notiuni de baza privind vederea sub forma de lista
Evenimentele asociate vederii sub forma de lista
23 Metafisiere
Incarcarea si randarea metafisierelor existente
Dimensiunile metafisierelor si randarea
Transformarea metafisierelor in imagini bitmap
Crearea noilor metafisiere
Dreptunghiul de delimitare a unui metafisier
Metafisierele si transformarile de pagina
Tipul de metafisier
Enumerarea inregistrarilor unui metafisier
24 Decupare, tragere si plasare
Articole si formate
Micuta (dar performanta) clasa Clipboard
Obtinerea obiectelor din clipboard
Formate de date din clipboard
Programe de prezentare a continutului din clipboard
Stabilirea mai multor formate pentru aceleasi date din clipboard
Tragere si plasare
Anexa "Fisiere si fluxuri
Cea mai importanta clasa de intrare/iesire cu fisiere
Proprietatile si metodele clasei FileStream
Problema legata de clasa FileStream
Alte clase de fluxuri
Citirea si scrierea textului
Operatii de intrare/iesire cu fisiere binare
Clasa Environment
Analizarea numelui fisierului si caii de acces
Clase paralele
Lucrul cu directoa¡re
Manipularea fisierelor si informatii
Anexa B"Clasa functiilor matematice
Tipuri numerice
Verificarea aparitiei unei depasiri superioare
Tipul zecimal
Valori pentru infinit in virgula mobila si valori NaN
Clasa Math
Resturi in virgula mobila
Puteri si logaritmi
Functii trigonometrice
Anexa C"Teoria sirurilor
Tipul char
Constructori si proprietati ale clasei String
Copierea sirurilor
Conversia sirurilor
Concatenarea sirurilor
Compararea sirurilor
Cautarea intr-un sir
Retezare si completare
Manipularea sirurilor
Formatarea sirurilor
Sortarea si cautarea in tablouri
Clasa StringBuilder
Index
Aceasta carte va arata cum sa scrieti programe care ruleaza sub Microsoft Windows. Exista mai multe cai prin care puteti scrie asemenea programe. In aceasta carte utilizez noul limbaj de programare orientat spre obiecte C# (pronuntat C sharp - in traducere literala C diez) si o biblioteca moderna de clase numita Windows Forms. Biblioteca de clase Windows Forms face parte din Microsoft .NET (punct net) Framework anuntata in vara anului 2000 si lansata pe piata aproximativ un an si jumatate mai tarziu.
Microsoft .NET Framework este o colectie cuprinzatoare de clase, care furnizeaza programatorilor aproape tot ce le trebuie pentru a scrie aplicatii pentru Internet, Web si Windows. . NET se adreseaza cu predilectie domeniului programarii pentru Web. Aceasta carte prezinta cealalta parte a mediului .NET. Utilizati Windows Forms pentru a scrie aplicatii traditionale, autonome, pentru Windows (ceea ce in prezent se numeste uneori aplicatie client) sau programe de interfata pentru aplicatii distribuite.
Windows Forms asigura aproape tot ce va trebuie pentru a scrie aplicatii Windows complet echipate. Marea omisiune o reprezinta suportul pentru multimedia. Nu exista nici macar o functie Windows Forms care sa emita un semnal sonor prin difuzorul calculatorului! Am fost tentat sa scriu singur clase multimedia, dar m-am oprit gandindu-ma (logic, presupun) ca urmatoarea versiune de Windows Forms va include suport multimedia flexibil, performant si usor de utilizat.
Clasele definite in .NET Framework sunt neutre fata de limbaj. Microsoft a lansat noi versiuni de C++ si Visual Basic, care pot utiliza aceste clase, precum si noul limbaj de programare C#. Alti producatori de limbaje isi adapteaza limbajele pentru a putea utiliza clasele .NET. Aceste noi compilatoare (fie optionale, fie prestabilite) convertesc codul sursa intr-un limbaj intermediar intr-un fisier .exe. In timpul executiei, este compilata varianta scrisa in limbajul intermediar intr-un cod-masina corespunzator microprocesorului. Astfel, .NET Framework este potential independent de platforma.
In aceasta carte am ales sa folosesc C# deoarece C# si .NET au fost create, intr-un mod cat se poate de concret, unul pentru altul. Datorita aspectului neutralitatii fata de limbaj al mediului .NET Framework puteti utiliza aceasta carte pentru a invata sa scrieti aplicatii Windows Forms folosind alte limbaje .NET.
Cuprins
Introducere
1 "Consolati-va"
Versiunea C#
Analiza unui program
Spatii de nume in C#
Metodele de intrare/iesire ale clasei Console
Tipuri de date in C#
Expresii si operatori
Conditii si iteratii
Saltul la obiecte
Programarea conform limbajului C#
Metode statice
Tratarea exceptiilor
Generarea exceptiilor
Obtinerea si stabilirea proprietatilor
Constructori
Instante si mostenire
Imaginea de ansamblu
Conventii legate de denumire
Dincolo de consola
2 Bun gasit, Windows Forms
Caseta de mesaj
Formularul
Afisarea formularului
Este o aplicatie si noi vrem s-o rulam
Variatii pe o tema
Proprietatile clasei Form
Intrare condusa prin evenimente
Tratarea evenimentului Paint
Afisarea textului
Evenimentul Paint este deosebit!
Mai multe formulare, mai multe metode de tratare
Mostenirea formularelor
Metoda OnPaint
Aici este locul functiei Main?
Evenimente si metode "On"
3 Structuri de baza
Clase si structuri
Puncte de coordonate bidimensionale
Tablouri de puncte
Structura Size
Versiunile tipului de date in virgula mobila
Un dreptunghi este combinatia dintre o structura Point
si una Size
Proprietati si metode ale structurii Rectangle
Un formular dimensionat atent
Formularul si zona client
Conversii de puncte
Structura Color
Cele 141 nume de culori
Penite si pensule
Culori de sistem
Culorile cunoscute
Ce sa utilizati?
Sa intelegem redesenarile
Centrarea textului Hello World
Masurarea sirului
Text intr-un dreptunghi
4 Un exercitiu de introducere a textului
Informatii despre sistem
Spatierea randurilor de text
Valori de proprietate
Dispunerea pe coloane
Orice este un obiect
Afisarea informatiilor despre sistem
Aplicatiile Windows Forms si barele de derulare
Derularea unui element de control panel
Mostenirea clasei ScrollableControl
Derulare fara elemente de control
Numere adevarate
Sa pastram prospetimea
Nu realizati programe in stare bruta
O privire in viitor
5 Linii drepte, curbe si umpleri de suprafete
Cum sa obtineti un obiect grafic
Penitele, pe scurt
Linii drepte
O prezentare introductiva a tiparirii
Proprietati si stare
Dezimtuirea
Mai multe linii interconectate
Curbe si ecuatii cu parametru
Omniprezentul dreptunghi
Poligoane oarecare
Elipse mai simple
Arce si diagrame circulare
Umplerea dreptunghiurilor, elipselor si diagramelor circulare
Redus-cu-1
Poligoane si modul de umplere
6 Interceptarea intrarilor de la tastatura
Ignorarea tastaturii
Cine detine controlul?
Taste si caractere
Apasari si eliberari de taste
Enumerarea Keys
Testarea tastelor modificatoare
Testarea practica
O interfata cu tastatura pentru SysInfo
KeyPress pentru caractere
Caractere de control
Examinarea tastelor
Invocarea functiilor Windows API
Tratarea intrarilor de la tastatura pentru limbi straine
Controlul intrarii
Lipsa cursorului de text
Problemele tastarii de la dreapta-la-stanga
7 Pagini si transformari
Independenta de dispozitiv prin intermediul textului
Cat de mult inseamna aceasta in bani adevarati?
Ce se intampla in cazul imprimantei?
Conversii manuale
Unitati de pagina si scara paginii
Latimi de penita
Transformari de pagina
Salvarea starii clasei Graphics
Dimensiuni metrice
Coordonate arbitrare
Ce nu puteti face
Bun gasit, transformare universala
Imaginea de ansamblu
Transformari liniare
Prezentarea matricelor
Clasa Matrix
Forfecare si forfecare egala
Combinarea transformarilor
8 "Imblanzirea" mouse-ului
Partea nevazuta a mouse-ului
Ignorarea mouse-ului
Cateva definitii scurte
Informatii despre mouse
Rotita mouse-ului
Cele patru evenimente de baza ale mouse-ului
Sa "facem roata"
Miscarea mouse-ului
Urmarirea si capturarea mouse-ului
Aventurile urmaririi
Generalizarea codului prin intermediul interfetelor
Clic si dublu clic
Proprietati asociate mouse-ului
Intrare, parasire, stationare
Cursorul mouse-ului
Un exercitiu de testare a reusitelor
Adaugarea unei interfete cu tastatura
Sa punem copiii la lucru
Testarea reusitelor in cazul textului
Mazgalirea cu mouse-ul
9 Text si fonturi
Fonturi sub Windows
Despre tipuri de caractere
Inaltimi de font si spatierea randurilor
Fonturi prestabilite
Variante ale unui font
Crearea fonturilor dupa nume
O dimensiune in puncte, orice nume ar purta .
Nepotrivirea dintre unitati
Proprietati si metode ale clasei Font
Fonturi noi din FontFamily
Prezentarea metricilor de proiectare
Tablouri de familii de fonturi
Colectii de fonturi
Variante ale metodei DrawString
Text dezimtuit
Masurarea unui sir de caractere
Optiunile tipului StringFormat
Ajustarea grilei si a textului
Alinierea pe orizontala si pe verticala
Afisarea tastelor fierbinti
O decupare si o retezare
Sa incepem cu un tabulator
10 Timpul si contorul de timp
Clasa Timer
Structura DateTime
Timp local si timp universal
Numaratoarea tacturilor
Calendare in lume
O versiune lizibila
Ceas simplu specific cultural
Aspectul retro
Un ceas analogic
Un puzzle numit Jeu de Taquin
11 Imagini si structuri bitmap
Acceptarea imaginilor bitmap
Formate de fisiere bitmap
Incarcare si desenare
Informatii despre imagine
Randarea imaginilor
Incadrarea intr-un dreptunghi
Rotire si forfecare
Afisarea unei parti din imagine
Desenarea pe imagini
Mai multe despre clasa Image
Clasa Bitmap
"Hello World" cu imagine bitmap
Imaginea bitmap duplicat
Resurse binare
Animatie
Lista de imagini
Caseta de imagini
12 Butoane, etichete si derulari
Butoane si clicuri
Tastatura si mouse-ul
Probleme legate de elementele de control
In lumea butoanelor
Aspect si aliniere
Butoane cu imagini bitmap
Mai multe metode de tratare sau una singura?
Desenarea butoanelor proprii
Ancorarea
Andocarea
Copiii formularului
Z-ordine
Caseta de validare
Alternativa trei stari
Elementul de control eticheta
Opririle dupa Tab si ordinea lor
Identificarea elementelor de control
Optiunea de autoscalare
Cum utilizeaza scalarea Windows Forms Designer
Parametri creativi ai proprietatii AutoScaleBaseSize
Detaliile autoscalarii
Calculator hexazecimal
Butoane radio si casete pentru grup
Barele de derulare
Alternativa bara de urmarire
13 Curbe Bézier si alte florare
Curba Bézier in practica
Un ceas mai elegant
Curbe Bézier coliniare
Cercuri si arce cu curbe Bézier
Arta Bézier
Derivata matematica
Curba spline canonica
Derivata curbei canonice
14 Meniuri
Meniuri si elemente de meniuri
Taste de scurtatura pentru meniuri
Primul meniu
Meniuri neconventionale
Proprietatile si evenimentele clasei MenuItem
Validarea elementelor
Lucrul cu meniuri de context
Colectia de elemente de meniu
Meniul standard (propunere)
15 Cai, regiuni si decupare
O problema si solutia ei
Calea, prezentare oficiala
Crearea caii
Randarea caii
Transformari de cale
Alte modificari de cale
Decuparea cu cai
Decuparea imaginilor bitmap
Regiuni si decupare
16 Casete de dialog
Prima caseta de dialog modala
Inchiderea casetei de dialog modale
Accept si Cancel
Locatia pe ecran
Caseta About
Definirea proprietatilor in casetele de dialog
Implementarea unui buton Apply
Caseta de dialog fara mod
Casete de dialog uzuale
Alegerea fonturilor si culorilor
Utilizarea bazei de date Registry din Windows
Caseta de dialog Open File
Caseta de dialog Save File
17 Pensule si penite
Umplerea cu culori omogene
Pensule pentru hasurare
Originea randarii
Pensule pentru textura
Constructorii TextureBrush
Pensule cu gradient liniar
Pensule cu gradient de cale
Alaturarea repetata a pensulelor
Penitele pot fi pensule
Stilul liniute
Extremitati si imbinari
18 Editare, liste si sageti
Casetele de text cu o singura linie
Casete de text multilinie
Clonarea programului Notepad
Clona Notepad cu intrari/iesiri in fisier
Tot despre clona Notepad
Casete de text cu scopuri speciale
Caseta de text formatat
SfaturiInstrument
Caseta cu lista
Caseta combinata
Elemente de control sus-jos
19 Divertisment cu fonturi
Primii pasi
Text creat cu pensula
Transformari de fonturi
Text si cai
Transformari neliniare
20 Bare cu instrumente si bare de stare
Bara de stare esentiala
Bara de stare si autoderularea
Panourile barei de stare
Proprietatile clasei StatusBarPanel
Proprietatile clasei StatusBarPanel (selectie)
Asistenta meniu
Bara cu instrumente esentiala
Variante ale barelor cu instrumente
Evenimentele barei cu instrumente
Stilurile barelor cu instrumente
21 Tiparirea
Imprimantele si parametrii lor
Parametrii paginii
Definirea unui document
Tratarea evenimentelor PrintDocument
Dimensiunile paginii
Controlerul de tiparire
Utilizarea casetei de dialog Print standard
Configurarea paginii
Previzualizarea tiparirii
22 Vederea sub forma de arbore si sub forma de lista
Universul separarilor
Vederi sub forma de arbore si nodurile unui arbore
Imagini in vederi sub forma de arbore
Evenimente asociate vederii sub forma de arbore
Deplasarea de la un nod la altul
Arborele de directoare
Afisarea imaginilor
Notiuni de baza privind vederea sub forma de lista
Evenimentele asociate vederii sub forma de lista
23 Metafisiere
Incarcarea si randarea metafisierelor existente
Dimensiunile metafisierelor si randarea
Transformarea metafisierelor in imagini bitmap
Crearea noilor metafisiere
Dreptunghiul de delimitare a unui metafisier
Metafisierele si transformarile de pagina
Tipul de metafisier
Enumerarea inregistrarilor unui metafisier
24 Decupare, tragere si plasare
Articole si formate
Micuta (dar performanta) clasa Clipboard
Obtinerea obiectelor din clipboard
Formate de date din clipboard
Programe de prezentare a continutului din clipboard
Stabilirea mai multor formate pentru aceleasi date din clipboard
Tragere si plasare
Anexa "Fisiere si fluxuri
Cea mai importanta clasa de intrare/iesire cu fisiere
Proprietatile si metodele clasei FileStream
Problema legata de clasa FileStream
Alte clase de fluxuri
Citirea si scrierea textului
Operatii de intrare/iesire cu fisiere binare
Clasa Environment
Analizarea numelui fisierului si caii de acces
Clase paralele
Lucrul cu directoa¡re
Manipularea fisierelor si informatii
Anexa B"Clasa functiilor matematice
Tipuri numerice
Verificarea aparitiei unei depasiri superioare
Tipul zecimal
Valori pentru infinit in virgula mobila si valori NaN
Clasa Math
Resturi in virgula mobila
Puteri si logaritmi
Functii trigonometrice
Anexa C"Teoria sirurilor
Tipul char
Constructori si proprietati ale clasei String
Copierea sirurilor
Conversia sirurilor
Concatenarea sirurilor
Compararea sirurilor
Cautarea intr-un sir
Retezare si completare
Manipularea sirurilor
Formatarea sirurilor
Sortarea si cautarea in tablouri
Clasa StringBuilder
Index
OPINIA CITITORILOR