Procesul estetizarii sufletului in productiile cinematografice crestine

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

In teologie, ca si in alte domenii, matricea cinematografiei este legata in esenta de doua categorii fundamentale, imaginea si cuvantul, surprinse in dinamismul si eficacitatea lor. Justa reticenta aniconica a Decalogului care interzice orice reprezentare a „ceea ce este in cer, pe pamant si in apele de sub pamant” (Exod 20,4) pentru a elibera persoana lui Dumnezeu de orice forma de obiect idolatru, este inlocuita de perspectiva neotestamentara.

 

In Scripturile crestine si in Traditie, intrebarea de baza despre reprezentabilitatea sacrului este imediat rezolvata intr‐un sens favorabil, nu numai pentru ca limbajul teologic este de natura simbolica si analogica – asa cum, convinsa ca „din frumusetea si maretia creaturilor analogôs [prin analogie] poti sa cunosti pe Ziditorul lor” (13,5), Cartea Intelepciunii lui Solomon deja intuise – dar si pentru ca elementul central al crestinismului este Intruparea care vede in fata umana a lui Isus din Nazareth un eikôn, o imagine a lui Dumnezeu celui nevazut, asa cum Sfantul Apostol Pavel le‐a scris colosenilor (1,15).

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0496 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.