Nu te-ai nascut niciodata (Fara tine, Universul nu exista)
PRP: 22,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 19,80 lei
Diferență: 2,20 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: John Wheeler
Editura: KAMALA
Anul publicării: 2010
Pagini: 216
Categoria: Diverse-mitologie
DESCRIERE
Extras:
"Mesajul principal al traditiilor non-dualiste se rezuma la urmatoarea fraza. Pentru a descoperi ceea ce este real si pentru a afla solutia suferintei, a cautarilor si a indoielilor, trebuie sa obtinem o intelegere clara a propriei noastre naturi. Pe scurt, scopul efortului spiritual este "autocunoasterea”.
Prin definitie, ceea ce suntem se afla deja aici. Prin urmare, sinele care trebuie cunoscut prin autocunoastere se afla prezent deja in experienta noastra imediata. Propria noastra fiinta nu este ceva indepartat sau separat de ceea ce noi suntem. Este ceea ce noi suntem. Prin autocunoastere nu obtinem ceva nou, dar ne clarificam ceea ce este prezent deja, desi poate nu este inca foarte clar cunoscut si pe deplin apreciat. Nu asteptam o experienta viitoare pentru a obtine ceva ce noi nu avem inca. Nici nu asteptam sa obtinem o stare speciala de "iluminare”, "trezire” sau orice altceva de acest fel. Scopul este simplu, trebuie sa ne clarificam propria natura deja prezenta.
Ceea ce nu suntem – si ceea ce suntem
Prima data trebuie sa ne facem o idee despre ce ar putea fi identitatea noastra. Orice am fi, trebuie sa fie mereu prezent cu noi. Calitatile naturii noastre esentiale trebuie sa fie invariabil mereu prezente in ceea ce suntem. Lucrurile care vin si se duc si care sunt supuse schimbarii nu pot fi caracteristicile noastre esentiale. Fiind data aceasta premisa, nimic din ce urmeaza nu poate sa fie esenta a ceea ce noi suntem, deoarece toate acestea apar si dispar:
· Ganduri
· Sentimente
· Senzatii
· Perceptii
· Experiente
· Stari
· Obiectele percepute
Toate acestea sunt trecatoare, caci vin si se duc. Nici una dintre ele nu ramane constant in experienta noastra directa. Din acest motiv, nu sunt potrivite sa "candideze” pentru "postul” de natura esentiala a noastra. Asa ca va trebui sa le indepartam, deoarece nu sunt esenta naturii noastre fundamentale. Ce mai ramane? Mai este ceva? Cineva ar putea concluziona ca nu mai exista nimic de luat in considerare. Daca acest lucru este adevarat, inseamna ca natura noastra reala trebuie sa fie inexistenta.
Dar aceasta concluzie este prematura. Mai exista ceva de luat in considerare. In primul rand, exista acest sentiment de a fi, acest sentiment ca "noi existam”. In ciuda experientelor mereu schimbatoare, stim de asemenea ca suntem prezenti, ca existam. Stim ca ramanem prezenti de la un capat la celalalt al experientelor noastre schimbatoare. Altfel cum am putea sti despre faptul ca experientele sunt schimbatoare? Astfel, aceasta prezenta nu este fara valoare sau inerta. Este constiinta atotstiutoare si constienta. Inseamna ca noi trebuie sa fim acest sentiment al existentei, al prezentei si al constientei, deoarece este singurul care a mai ramas dupa ce toate celelalte posibilitati au fost eliminate.
Aceasta cercetare ofera indiciul esential asupra a ceea ce este de cunoscut prin autocunoastere. Este vorba de identitatea noastra adevarata, caracteristica esentiala a ceea ce este prezent si constient. Noi existam si suntem constienti. Asa cum vom intelege mai clar in cele ce urmeaza, nu avem de-a face aici cu doua lucruri distincte (prezenta si constienta). In schimb, recunoastem principiul unic ce poate fi cercetat in diferite situatii sau numit in diverse feluri, toate facand referire la aceeasi esenta fundamentala.
Pentru a clarifica termenii, atunci cand se face referire la sentimentul prezentei, urmatorii termeni pot fi utilizati: "prezenta”, "fiinta”, "existenta” sau "sentimentul de a fi”. Cand se face referire la aspectul constient al propriei noastre naturi, vor fi folositi urmatorii termeni: "constiinta”, "cunoscatorul”, "constienta”, printre altele. In plus, deoarece avem de a face cu un singur principiu sau fenomen (natura noastra adevarata), este folosita adesea scrierea cu cratima, ca de exemplu "prezenta-constienta”, "existenta-constienta”, "constienta-prezenta” si asa mai departe. In orice caz, toate aceste "indicatoare” fac referire la un singur lucru si acesta este natura ta esentiala.
Asadar, natura noastra esentiala este acel principiu permanent prezent si constient ce se regaseste in noi toti. Odata ce se produce aceasta intuitie, suntem in situatia de a aprecia pe deplin si de a "privi” indeaproape ce semnifica natura prezenta si adevarata.”
Nr. de pagini: 216
"Mesajul principal al traditiilor non-dualiste se rezuma la urmatoarea fraza. Pentru a descoperi ceea ce este real si pentru a afla solutia suferintei, a cautarilor si a indoielilor, trebuie sa obtinem o intelegere clara a propriei noastre naturi. Pe scurt, scopul efortului spiritual este "autocunoasterea”.
Prin definitie, ceea ce suntem se afla deja aici. Prin urmare, sinele care trebuie cunoscut prin autocunoastere se afla prezent deja in experienta noastra imediata. Propria noastra fiinta nu este ceva indepartat sau separat de ceea ce noi suntem. Este ceea ce noi suntem. Prin autocunoastere nu obtinem ceva nou, dar ne clarificam ceea ce este prezent deja, desi poate nu este inca foarte clar cunoscut si pe deplin apreciat. Nu asteptam o experienta viitoare pentru a obtine ceva ce noi nu avem inca. Nici nu asteptam sa obtinem o stare speciala de "iluminare”, "trezire” sau orice altceva de acest fel. Scopul este simplu, trebuie sa ne clarificam propria natura deja prezenta.
Ceea ce nu suntem – si ceea ce suntem
Prima data trebuie sa ne facem o idee despre ce ar putea fi identitatea noastra. Orice am fi, trebuie sa fie mereu prezent cu noi. Calitatile naturii noastre esentiale trebuie sa fie invariabil mereu prezente in ceea ce suntem. Lucrurile care vin si se duc si care sunt supuse schimbarii nu pot fi caracteristicile noastre esentiale. Fiind data aceasta premisa, nimic din ce urmeaza nu poate sa fie esenta a ceea ce noi suntem, deoarece toate acestea apar si dispar:
· Ganduri
· Sentimente
· Senzatii
· Perceptii
· Experiente
· Stari
· Obiectele percepute
Toate acestea sunt trecatoare, caci vin si se duc. Nici una dintre ele nu ramane constant in experienta noastra directa. Din acest motiv, nu sunt potrivite sa "candideze” pentru "postul” de natura esentiala a noastra. Asa ca va trebui sa le indepartam, deoarece nu sunt esenta naturii noastre fundamentale. Ce mai ramane? Mai este ceva? Cineva ar putea concluziona ca nu mai exista nimic de luat in considerare. Daca acest lucru este adevarat, inseamna ca natura noastra reala trebuie sa fie inexistenta.
Dar aceasta concluzie este prematura. Mai exista ceva de luat in considerare. In primul rand, exista acest sentiment de a fi, acest sentiment ca "noi existam”. In ciuda experientelor mereu schimbatoare, stim de asemenea ca suntem prezenti, ca existam. Stim ca ramanem prezenti de la un capat la celalalt al experientelor noastre schimbatoare. Altfel cum am putea sti despre faptul ca experientele sunt schimbatoare? Astfel, aceasta prezenta nu este fara valoare sau inerta. Este constiinta atotstiutoare si constienta. Inseamna ca noi trebuie sa fim acest sentiment al existentei, al prezentei si al constientei, deoarece este singurul care a mai ramas dupa ce toate celelalte posibilitati au fost eliminate.
Aceasta cercetare ofera indiciul esential asupra a ceea ce este de cunoscut prin autocunoastere. Este vorba de identitatea noastra adevarata, caracteristica esentiala a ceea ce este prezent si constient. Noi existam si suntem constienti. Asa cum vom intelege mai clar in cele ce urmeaza, nu avem de-a face aici cu doua lucruri distincte (prezenta si constienta). In schimb, recunoastem principiul unic ce poate fi cercetat in diferite situatii sau numit in diverse feluri, toate facand referire la aceeasi esenta fundamentala.
Pentru a clarifica termenii, atunci cand se face referire la sentimentul prezentei, urmatorii termeni pot fi utilizati: "prezenta”, "fiinta”, "existenta” sau "sentimentul de a fi”. Cand se face referire la aspectul constient al propriei noastre naturi, vor fi folositi urmatorii termeni: "constiinta”, "cunoscatorul”, "constienta”, printre altele. In plus, deoarece avem de a face cu un singur principiu sau fenomen (natura noastra adevarata), este folosita adesea scrierea cu cratima, ca de exemplu "prezenta-constienta”, "existenta-constienta”, "constienta-prezenta” si asa mai departe. In orice caz, toate aceste "indicatoare” fac referire la un singur lucru si acesta este natura ta esentiala.
Asadar, natura noastra esentiala este acel principiu permanent prezent si constient ce se regaseste in noi toti. Odata ce se produce aceasta intuitie, suntem in situatia de a aprecia pe deplin si de a "privi” indeaproape ce semnifica natura prezenta si adevarata.”
Nr. de pagini: 216
OPINIA CITITORILOR