Matematică, clasa a V-a. Probleme şi soluţii.
PRP: 15,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 13,50 lei
Diferență: 1,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Ioan Salomie
Editura: BOOKS UNLIMITED PUBLISHING
Anul publicării: 2008
DESCRIERE
Matematică, clasa a V-a. Probleme şi soluţii.
Lucrarea îsi propune sã ofere celor interesati – elevi si profesori - un algoritm logic, eficient si provocator de explorare a labirintului matematicii, constituindu-se într-un instrument de lucru util atât în orele de predare-învãtare, cât si în cele de recapitulare. Parcurgerea ei înseamnã pentru profesori un reper al activitãtii curente si al orelor de evaluare, iar pentru elevi o modalitate de sistematizare a cunostintelor, într-un ritm ce le poate asigura succesul.
Unul din elementele de noutate ale lucrãrii constã în conceperea si organizarea exercitiilor si problemelor pe douã paliere: unul care vizeazã nivelul obisnuit (mediu) – elevul interesat sã-si clarifice si sã-si fixeze notiunile si rezultatele prezentate la clasã - si unul adresat nivelului performant, reprezentat de elevul dornic sã participe la concursuri si olimpiade scolare. Dorim, în felul acesta, sã le dezvoltãm tuturor încrederea în fortele proprii, astfel încât interesul mereu sporit pentru matematicã sã fie o garantie a succesului fiecãruia.
În acest scop, toate cele 10 capitole contin, la început, un rezumat teoretic si se încheie cu trei teste, care pot constitui subiecte ale unor extemporale sau teze.
Problemele selectate sunt ordonate gradual, dupã dificultatea lor, cele care se adreseazã elevilor pasionati de matematicã fiind grupate în paragraful recapitulativ de la sfârsitul fiecãrui capitol. Pe de altã parte, am urmãrit ca numãrul problemelor necesare pentru întelegerea teoriei, formarea deprinderilor de calcul si a gândirii logice sã fie suficient de mare, însã am avut în vedere si asigurarea varietãtii tipurilor de exercitii si a ideilor de rezolvare, astfel încât sã evitãm monotonia.
Majoritatea exercitiilor/problemelor sunt însotite de solutii cu demonstratii complete, dar, din cauza lipsei de spatiu, a densitãtii si a volumului materialului (peste 1500 de probleme) a trebuit ca la unele exercitii sã ne limitãm la câteva indicatii sau numai la indicarea rezultatului.
Organizarea concentricã si gradualã a notiunilor implicate de exercitiile si problemele propuse, redimensionarea în etape a materialului teoretic si informativ, viziunea integratoare asupra programei de clasa a VII-a si dezvoltarea unui sistem diferentiat de asimilare si verificare a cunostintelor elevilor sperãm sã facã din aceastã lucrare un ghid de lucru eficient si util elevilor si profesorilor, în parcurgerea traseului formativ în care sunt implicati.
Lucrarea îsi propune sã ofere celor interesati – elevi si profesori - un algoritm logic, eficient si provocator de explorare a labirintului matematicii, constituindu-se într-un instrument de lucru util atât în orele de predare-învãtare, cât si în cele de recapitulare. Parcurgerea ei înseamnã pentru profesori un reper al activitãtii curente si al orelor de evaluare, iar pentru elevi o modalitate de sistematizare a cunostintelor, într-un ritm ce le poate asigura succesul.
Unul din elementele de noutate ale lucrãrii constã în conceperea si organizarea exercitiilor si problemelor pe douã paliere: unul care vizeazã nivelul obisnuit (mediu) – elevul interesat sã-si clarifice si sã-si fixeze notiunile si rezultatele prezentate la clasã - si unul adresat nivelului performant, reprezentat de elevul dornic sã participe la concursuri si olimpiade scolare. Dorim, în felul acesta, sã le dezvoltãm tuturor încrederea în fortele proprii, astfel încât interesul mereu sporit pentru matematicã sã fie o garantie a succesului fiecãruia.
În acest scop, toate cele 10 capitole contin, la început, un rezumat teoretic si se încheie cu trei teste, care pot constitui subiecte ale unor extemporale sau teze.
Problemele selectate sunt ordonate gradual, dupã dificultatea lor, cele care se adreseazã elevilor pasionati de matematicã fiind grupate în paragraful recapitulativ de la sfârsitul fiecãrui capitol. Pe de altã parte, am urmãrit ca numãrul problemelor necesare pentru întelegerea teoriei, formarea deprinderilor de calcul si a gândirii logice sã fie suficient de mare, însã am avut în vedere si asigurarea varietãtii tipurilor de exercitii si a ideilor de rezolvare, astfel încât sã evitãm monotonia.
Majoritatea exercitiilor/problemelor sunt însotite de solutii cu demonstratii complete, dar, din cauza lipsei de spatiu, a densitãtii si a volumului materialului (peste 1500 de probleme) a trebuit ca la unele exercitii sã ne limitãm la câteva indicatii sau numai la indicarea rezultatului.
Organizarea concentricã si gradualã a notiunilor implicate de exercitiile si problemele propuse, redimensionarea în etape a materialului teoretic si informativ, viziunea integratoare asupra programei de clasa a VII-a si dezvoltarea unui sistem diferentiat de asimilare si verificare a cunostintelor elevilor sperãm sã facã din aceastã lucrare un ghid de lucru eficient si util elevilor si profesorilor, în parcurgerea traseului formativ în care sunt implicati.
OPINIA CITITORILOR