Managementul organizatiei in 360 de intrebari si raspunsuri comentate
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
DESCRIERE
Cartea autorului Ion Verboncu „Managementul organizatiei in 360 de intrebari si raspunsuri comentate" de la editura UNIVERSITARA
Cartea oferita cititorilor nostri incearca o abordare inedita a problematicii managementului organizatiei, in sensul ca cele 360 de intrebari primesc raspunsuri, iar acestea sunt comentate, astfel incat intelegerea raspunsurilor sa fie facilitata. Ne-am oprit la 360 de intrebari pentru a „prinde” cele mai semnificative aspecte pe care teoria si practica managementului le presupun si, in felul acesta, pentru a oferi o imagine de ansamblu acestui domeniu de maxima importanta pentru fiecare dintre noi.
Suntem in situatia in care, vazand ce se intampla in societatea si economia romaneasca, facem trimitere la Peter Drucker, unul din cei mai cunoscuti specialisti in management din lume, care afirma ca „nu exista tari bogate si tari sarace, ci tari bine conduse si prost conduse”. In pofida ritmului de crestere economica peste media europeana, se inregistreaza decalaje uriase in multe privinte: nu dispunem de infrastructura rutiera si feroviara dorita, nu avem suficiente spitale dotate corespunzator, calitatea in educatie este pusa sub semnul intrebarii, specialistii migreaza in alte tari iar economia romaneasca se confrunta cu o acuta criza de personal, serviciile prestate populatie nu sunt de cea mai buna calitate, nu stim sa valorificam corespunzator ceea ce producem s. a. m. d. Toate acestea sunt, direct sau indirect, legate de calitatea si eficienta managementului. Avem nevoie mai mult ca oricand de un management profesionist, exercitat de manageri de asemenea profesionisti, la toate esaloanele organizatorice ale societatii.
Lucrarea noastra se refera la organizatie, dar multe din aspectele abordate ca raspuns la intrebarile ridicate sunt valabile si in macrosistemul din care face parte.
Am conceput lucrarea sub forma unor intrebari. Lista nu este exhaustiva. Nici n-ar putea fi. In opinia noastra, cele 360 de intrebari sunt reprezentative pentru management. Lor le oferim si raspunsuri comentate, care fac referire atat la conceptia autorului in acest domeniu, cat si la opiniile, de cele mai multe ori, destul de recente, ale specialistilor de notorietate, din Romania si din alte tari.
Cele sase parti ale elaboratului nostru cuprind aspecte deja consacrate, traditionale ale managementului, ca teorie si practica, dar si elemente de noutate, precum cele referitoare la cateva inovatii manageriale ce tin capul de afis in multe tari cu economie avansata: organizatia si managementul bazate pe cunostinte, holacratia, intreprinderea eliberata, intreprinderea digitala, sistemul rendanheyi s. a. Acestea nu sunt decat cateva din raspunsurile practicii manageriale la provocarile perioadei pe care o traversam, caracterizata printr-o dinamica mult mai accelerata a schimbarilor in mediul ambiant al organizatiei, national si international, comparativ cu cea a schimbarilor ce se produc in interiorul acesteia.
Sistemele clasice, traditionale de management, cu structuri organizatorice rigide, multietajate, profund birocratice in sensul nefavorabil al termenului, sunt, in opinia unui numar din ce in ce mai mare de specialisti, depasite, anchilozate. Se cauta solutii, iar ultimele 2-3 decenii au „venit” cu unele propuneri de-a dreptul revolutionare care, probabil, vor rezolva ramanerile in urma din punct de vedere managerial.
Cartea are la baza, in proportie de peste 50%, aspecte prezentate in urma cu un an in lucrarea „Cum conducem? Intre amatorism si profesionalism”, aparuta in editura Universitara. La acestea, firesc, am adaugat multe alte elemente de noutate intrucat managementul este unul din domeniile in care „noutatea” a devenit o trasatura definitorie. Ceea ce am schimbat, este modul de prezentare a acestor aspecte, sub forma intrebarilor, a raspunsurilor si a comentariilor la raspunsurile oferite cititorilor. Am considerat ca aceasta maniera de prezentare a continutului actual al managementului organizatiei este mult mai incitanta, mai interesanta pentru cititorul potential, fie el student, specialist in management sau manager, indiferent de pozitia din organizatie.
Autorul este constient de faptul ca apetitul pentru lectura de specialitate este redus si limitat la un public restrans, ca piata este invadata de sute sau mii de lucrari din acest domeniu care creeaza confuzie chiar in randul cunoscatorilor. Cu toate acestea, consideram ca preocuparilor specialistilor in management nu trebuie sa se opreasca aici ci, dimpotriva, trebuie continuate, inclusiv prin publicarea de carti, articole, recenzii etc.
Cartea pe care o oferim spre lectura este un astfel de demers. Putini stiu insa ca scrierea unei carti de specialitate inseamna creativitate si inovativitate, dar si eforturi deosebite, o cautare continua prin ceea ce au scris altii. Pentru aceasta este nevoie de sustinere din partea celor apropiati, familia in primul rand. Personal, am beneficiat de acest sprijin, de dragostea si rabdarea sotiei care mi-a inteles acest hobby.
De asemenea, colectivului Editurii Universitare, personal Domnului Director, dr. Vasile Muscalu, care s-a aplecat cu migala asupra lucrarii si a asigurat aparitia acesteia intr-o forma grafica atragatoare.
Autorul
An aparitie: 2019
Format: 24 X 17
Numar pagini: 368
OPINIA CITITORILOR