Managementul clasei. Volumul I
DESCRIERE
Cartea autorului Magdalena Dumitrana „Managementul clasei. Volumul I" de la editura SITECH
Volumul de fata introduce un numar de alte volume, toate grupate sub titlul de Managementul Clasei. Desi exista o clara legatura intre tematicile fiecarui volum, problematicile abordate sunt specifice si pot fi tratate (relativ) independent. Fiecare volum ar putea fi privit ca o extensie a tematicii generale, in incercarea de a trata cat mai exhaustiv, ceea ce, in limbaj accesibil se numeste lucrul la clasa, lucrul cu elevii. Se prefera astfel o abordare practica a diferitelor aspecte ale instruirii si educatiei, pe care un cadru didactic le intalneste zilnic, in viata sa profesionala. Este o abordare de care au nevoie profesorii incepatori, dar si cei experimentati deja, care pot gasi aici confirmari ale propriei lor experiente ori dimpotriva, contradictii. Nu de putine ori, experienta, dezvoltata chiar si numai intuitiv, poate prezenta adevaruri solide pe care teoria trebuie sa Ie ia in consideratie. In oricare dintre aceste cazuri, ceea ce este important nu se refera la „castigatorul" unei dezbateri, ci la gasirea conduitei didactice celei mai adecvate in diferitele situatii educationale.
Aceasta nevoie a unui ghid de comportament in fata elevilor a simtit-o si autorul de fata care, dupa cinci ani de facultate, s-a trezit cu totul descoperit cand a intrat pentru prima oara intr-o clasa, ca profesor cu acte in regula. A trebuit ca an de an, sa gaseasca (si sa greseasca) singur, solutiile daca nu cele mai corecte, dar cel putin functionale intr-o situatie sau alta.
De pe aceea, primul volum al seriei incepe cu o oglinda a grapei/clasei de elevi, actorii diferitelor situatii fiind pe rand, profesori, elevi, parinti ori toate aceste categorii simultan. Coala, cu bune si rele, aceasta este Sa vedem ce vom face de acum incolo.
Urmatorul volum va fi putin mai teoretic. Un subiect despre care se vorbeste destul de mult este mediul educational. Acest al doilea volum cerceteaza la ce?* anume se refera acest mediu. Cu regret trebuie spus ca foarte multe cadre didactice (includem aici si pe cei din conducere, la toate nivelurile) confunda mediul educational cu amenajarea, decorarea clasei. Se pare totusi ca este vorba de mult mai multe lucruri decat s-ar crede. Vom vedea ce vom afla.
Urmatoarele volume se apropie din ce in ce mai mult de clasa, de problemele de regulile ce trebuie respectate in institutia scolara, de conduita cadrului didactic ce nu trebuie vazuta ca una de „supravietuire"» ci una mai puternica, stapana pe sine dar mai ales, cu o mare grija fata de elevi.
Speram ca aceasta serie de volume sa fie de folos. Este unicul obiectiv in vederea caruia au fost concepute, obiectiv pe care ni-1 dorim, cu adevarat, atins.
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 282
Format: 13x20
OPINIA CITITORILOR