Management in unitatile medico-sanitare

PRP: 48,17 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 41,43 lei
Diferență: 6,74 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Editura:
Anul publicării: 2011

DESCRIERE

Literatura de specialitate cu privire la managementul sanatatii ne arata drumul pe care trebuie sa mergem din punct de vedere organizatoric. De multe ori auzim ca in tarile cu economie dezvoltata unitatile medico-sanitare beneficiaza de o organizare foarte buna, au o conducere alcatuita din manageri care ajuta efectiv la derularea corespunzatoare a activitatilor.

Cartea de fata are virtutea de a pune in discutie o serie de teme de interes actual pentru managementul serviciilor, conducerii, personalului medico-sanitar. Echipa de editori, deja consacrata, a reusit iarasi sa lanseze un sumar incitant si sa coopteze pentru munca de gandire si scriere autori cu experienta medicala, administrativa din toata tara. Autorii arata ca desi actual, unitatile medico-sanitare sunt vulnerabile din punct de vedere economic, sunt atacate in mass-media, desi se confrunta cu probleme, totusi ele sunt permanent active, sunt mobilizate sa sustina cu servicii starea de sanatate a populatiei atat in conditii de urgenta, cat si de acalmie. Membrii echipelor medico-sanitare sunt pregatiti sa dezbata problemele si sa gaseasca solutii la acestea. In plus, ei sunt receptivi la noi problematizari si solutii creative... Si toate acestea in avantajul vietii clientului sau pacientului.

Din lecturarea textelor alese in volum retinem urmatoarele directii ale managementului din unitatile medico-sanitare:

- din punct de vedere organizatoric se cauta noi perspective de modernizare a structurilor, a serviciilor, interventiile urmand a fi elaborare pe baza unor date realiste, pe baza de dovezi obtinute dintr-o diagnoza aprofundata, relevanta, pertinenta. Se au in vedere standarde europene, principii etice in raport cu procedurile, cu relatiile colegiale sau cu relatiile dintre personalul medico-sanitar si pacient, inclusiv familia acestuia. Se tinde catre analiza politicilor de personal, stiut fiind faptul ca la noi in tara au aparut momente critice, am asistat la supraaglomerarea anumitor arii sau unitati cu medici, apoi am fost martori la discutiile despre somajul in randul medicilor, pentru ca ulterior sa ne trezim fara medici si fara asistenti medicali, multi dintre acestia plecand in strainatate. Se dovedeste astfel calitatea personalului medico-sanitar romanesc, dar si incapacitatea sistemului nostru de a mai gestiona eficient resursele umane in care s-a investit foarte mult pentru pregatire.

- din punct de vedere managerial unitatile medico-sanitare pot reanaliza activitatile conducerii, profilul de competente si comportament al managerilor sau liderilor pentru a accepta sau propune modalitati de perfectionare a abilitatilor de conducere/manageriale. Se au in vedere actiunile de autoeducare, autodezvoltare, dar si trainingurile de specialitate. Nu exista lideri perfecti, insa exista lideri foarte buni, care stiu sa isi adapteze stilul de conducere la situatii, in functie de particularitatile personalului subordonat sau colaborator. In unitatile medico-sanitare un lider trebuie sa aiba multe calitati, capacitati pentru a face fata solicitarilor si, mai ales pentru a asigura indeplinirea in cele mai bune conditii a obiectivelor. Complexitatea activitatii de conducere rezulta din responsabilitatea uriasa pentru viata si bunastarea pacientului, din caracterul dinamic, uneori surprinzator al evenimentelor, din nevoia acuta de a forma si mentine echipele la un nivel inalt de responsivitate si randament.

- din punct de vedere uman, in unitatile medico-sanitare se re-lanseaza ideea importantei acordate personalului angajat, cel care pune in functiune procedurile, tehnologia, serviciile. Dupa o prezentare a categoriilor de personal medico-sanitar, dar si auxiliar sau de alte specialitati ne sunt reamintite directiile de dezvoltare a managementului resurselor umane din sanatate care vizeaza modernizarea proceselor de: recrutare si selectie, integrare si pregatire, evaluare si motivare, toate subordonate managementului performantei. Autorii acorda atentie managementului echipelor, de asta data tratate din punct de vedere cognitivist, tranzactional, cu trimitere catre managementul creativitatii, performantei, dar si climatului grupului de munca. Se arata faptul ca personalul medico-sanitar poate experimenta momente de tensiune conflict, insa efectele sunt nu numai negative, ci si pozitive daca membrii organizatiei stiu cum sa foloseasca dezbaterile controversate in parghii de evolutie a unitatii.

Cartea se incheie cu doua capitole mai mult elaborate din punct de vedere psihologic. Riscul profesional in serviciile de urgenta se poate solda cu tulburari psihice, cum ar fi tulburarea de stres posttraumatic, pentru care se propun remediile necesare. Se arata faptul ca in unitatile medico-sanitare psihologul poate contribui in mod semnificativ atat in activitatile de cercetare si terapie clinica, cat si in zona de analiza muncii, organizare, elaborare de metodologii utile managementului organizational si al resurselor umane.

Editorii si autorii au reusit sa aduca o noua contributie in literatura manageriala a sanatatii si merita felicitati pentru initiativa si efortul lor!

Prof. Dr. Alexandru Constantinovici

Eugen Avram este Lector univ. dr., titular in Catedra de Psihologie/ P. S. E. a Universitatii din Bucuresti.
Are trei mastere in psihologie.
Activitatea sa didactica a cuprins in mod constant disciplinele: psihologie organizationala, psihologie manageriala, leadership si management, schimbare si dezvoltare organizationala.
Este responsabil de activitatea Departamentului de Management al Societatii Romane de Neurochirurgie si efectuaza activitati de cercetare-dezvoltare organizationala in sanatate, Spitalul Clinic de Urgenta Bagdasar-Arseni.
A publicat peste 30 de studii si cercetari in reviste de specialitate.
Este coordonator al mai multor volume:
- Tendinte actuale in psihologia organizational-manageriala, Polirom, Iasi (2008, coeditor: Cary L. Cooper),
- Psihologia in organizatiile moderne (2008),
- Psihologia intr-o lume pozitiva (2008),
- Psihologie organizational-manageriala - perspective aplicative (2007),
- Psihologie organizational-manageriala in context european (2007, coeditor: R. Z. Cretu) (toate la Editura Universitara, Bucuresti).
Este autor al primei carti de psihologie organizationala cu aplicatii in sanatate/ serviciile de neurochirurgie: Dezvoltarea managementului in organizatiile sanatatii– Excelenta in serviciile de neurochirurgie, Editura Universitara, Bucuresti (impreuna cu A. V. Ciurea si V. Gh. Ciubotaru).

Vasile Gh. Ciubotaru

Dr. Vasile Gh. Ciubotaru este medic primar neurochirurng, doctor in stiinte medicale. Este Seful Clinicii III Neurochirurgie de la Spitalul Clinic de Urgenta Bagdasar-Arseni. Realizari profesionale deosebite: prima ventriculocisternostomie endoscopica in Romania; prima determinare intraoperatorie a potentialelor evocate in Romania; introducerea microscopului operator si asistarea endoscopica in abordul transsfenoidal al tumorilor hipofizare; primul abord transfenoidal endoscopic al unei tumori hipofizare in Romania. Este Trezorier al Societatii Romane de Neurochirurgie din 1990; organizator a peste 20 de manifestari stiintifice nationale si internationale; peste 100 de participari la evenimente stiintifice; autor a numeroase lucrari in domeniul neurochirurgiei si managementului sanatatii.



Autor: Eugen Avram, Vasile Gh. Ciubotaru, Alexandru Vladimir Ciurea
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 340

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0599 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.