Liviu Rebreanu, Adam si Eva - Contine fisa biobibliografica si referinte critice de Lucian Pricop
PRP: 19,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 12,35 lei
Diferență: 6,65 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Liviu Rebreanu
Editura: LIVIU REBREANU
Anul publicării: 2014
Categoria: Romane
DESCRIERE
Cu Adam si Eva, aparut in 1925, Liviu Rebreanu se afla la al treilea roman, dupa Ion (1920) si Padurea spanzuratilor (1922). Schimbarea de perspectiva, de miza si de stil narativ era cu totul frapanta. Daca primele doua romane au puternice radacini biografice si dezvolta, in mod diferit, premisele unui realism fundamental, social sau psihologic, Adam si Eva ancoreaza intr-o problema abstracta, o ipoteza de biblioteca, punand in ecuatie epica termeni surprinzatori pentru cine era obisnuit cu universul material, terestru si previzibil al prozei lui Liviu Rebreanu din nuvelele juventutii sau din romanul Ion.
Realismul prozatorului presupune, din cate se crede indeobste, o viziune epica determinista, exclusiv "materialista". E o idee care a devenit de multa vreme o banalitate in interpretarea operei lui Liviu Rebreanu si cu ea s-au infruntat multe condeie critice de la aparitia, in 1967, a eseului lui Lucian Raicu, decisiv pentru sensul exegezelor ulterioare. Prozatorul - s-a spus adesea, mai ales in critica interbelica - se sprijina pe concretul cel mai evident si palpabil, iar romanele sale sunt arhitecturi de situatii verosimile, ba chiar documentate si inspirate din mediul reflectat, intr-un proces de transcriere directa a realitatii. Romanul Adam si Eva renunta la verosimilul realismului traditional si apeleaza la ipoteticul de sorginte religioasa si filosofica. Din perimetrul universului material (lumea rurala din Ion sau razboiul din Padurea spanzuratilor}, Liviu Rebreanu evadeaza pe taramul filosofiei si al religiei.
CUPRINS
Romanul iubirii metafizice
Fisa biobibliografica
Referinfe critice
Inceputul
Capitolul I. Navamalika
Capitolul II. lsit
Capitolul III Hamma
Capitolul IV. Servilia
Capitolul V. Maria
Capitolul VI. Yvonne
Capitolul VII. Ileana
Sfarsitul
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 220
Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos:
Realismul prozatorului presupune, din cate se crede indeobste, o viziune epica determinista, exclusiv "materialista". E o idee care a devenit de multa vreme o banalitate in interpretarea operei lui Liviu Rebreanu si cu ea s-au infruntat multe condeie critice de la aparitia, in 1967, a eseului lui Lucian Raicu, decisiv pentru sensul exegezelor ulterioare. Prozatorul - s-a spus adesea, mai ales in critica interbelica - se sprijina pe concretul cel mai evident si palpabil, iar romanele sale sunt arhitecturi de situatii verosimile, ba chiar documentate si inspirate din mediul reflectat, intr-un proces de transcriere directa a realitatii. Romanul Adam si Eva renunta la verosimilul realismului traditional si apeleaza la ipoteticul de sorginte religioasa si filosofica. Din perimetrul universului material (lumea rurala din Ion sau razboiul din Padurea spanzuratilor}, Liviu Rebreanu evadeaza pe taramul filosofiei si al religiei.
CUPRINS
Romanul iubirii metafizice
Fisa biobibliografica
Referinfe critice
Inceputul
Capitolul I. Navamalika
Capitolul II. lsit
Capitolul III Hamma
Capitolul IV. Servilia
Capitolul V. Maria
Capitolul VI. Yvonne
Capitolul VII. Ileana
Sfarsitul
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 220
Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos:
OPINIA CITITORILOR