Limba si literatura romana. Vreau 10 (zece) la EVALUAREA NATIONALA
PRP: 20,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 18,00 lei
Diferență: 2,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Ioan Salomie
Editura: TAMAR
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Aceasta lucrare este conceputa ca un instrument de exersare a competentelor pentru examenul de evaluare nationala, oferind 50 variante de subiecte care acopera continuturile noii programe si respecta modelul pe care Centrul National de Evaluare si Examinare I-a propus pentru 2015. Este o lucrare foarte utila mai ales in perioada de recapitulare finala, cand subiectele pot fi rezolvate integral, dar si pentru pregatirea examenului de-a lungul anului scolar pentru subiectul I, pentru punctul B de la subiectul al Il-lea si pentru unele cerinte de la punctul A.
Elevii pot rezolva singuri subiectele, confruntandu-si raspunsurile cu solutiile date la sfarsitullucrarii si apeland la profesor pentru compunerile care presupun creativitate si la care nu este bine sa preia viziunea altcuiva.
Am oferit solutii de rezolvare la itemii obiectivi si semiobiectivi, cu precizarea ca la al doilea tip trebuie sa se accepte orice raspuns logic, fiindca trebuie stimulata creativitatea, exprimarea coerenta si corecta, puterea de argumentare a elevilor, care este bine sa ofere o solutie proprie la temele propuse. Pentru itemii subiectivi nu am dat nicio solutie, fiindca acestia vizeaza fantezia elevilor si originalitatea exprimarii, modelele oferite de profesor fiind in acest caz daunatoare prin riscul de a fi reproduse prin memorare. Ar fi ideal ca elevii sa rezolve independent fiecare varianta si apoi lucrarile sa fie corectate de profesor.
Ni se pare a fi eficient si lucrul pe grupe mici, de maximum 4 - 5 elevi, care sa realizeze un poster, asfel incat lucrarea sa fie corectata impreuna cu toata clasa pentru a se evidentia si a se evita greselile tipice prin atentionarea facuta de mai multe ori. Este o modalitate prin care se poate invata si din greseala altora, se poate vizualiza bine punerea in pagina, se reliefeaza necesitatea scrisului lizibil. In acelasi timp, elevii pot sa-si compare produsele si sa se autoevalueze. Trebuie spus ca, din pacate, cea mai mare parte dintre compunerile propuse nu pot fi lucrate decat la orele de pregatire, pentru ca nu sunt prevazute in programa scolara in calitate de continuturi, pentru clasa a VIII-a, desi apar in programa de examen. Ca atare, orele de redactare in care elevii sa-si exprime un punct de vedere personal referitor la un text nestudiat, sa realizeze naratiuni, descrieri, dialoguri pe teme date sunt insuficiente si trebuie o pregatire speciala prin ore suplimentare. De asemenea, textele nonliterare propuse in programa pentru evaluarea nationala sunt studiate in anii precedenti si, practic, nu pot fi actualizate decat in afara orelor de curs.
Pentru ca se acorda o atentie speciala problemelor de ortografie si de punctuatie, pe care elevii le studiaza doar legate de anumite aspecte gramaticale, am considerat necesar sa realizam o sinteza a acestora. Pentru cei care doresc sa aprofundeze aceste probleme propunem cateva seturi de exercitii care credem ca ii pot ajuta.
Speram ca acest volum sa fie eficient, atat pentru elevi, cat si pentru profesori, si sa diversifice activitatea de invatare.
Autori: Mihaela Cirstea, Sofia Dobra, Monica Halaszi, Nicoleta Kuttesch, Luminita Preda, Ileana Sanda, Adreea Toncean
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 264
Elevii pot rezolva singuri subiectele, confruntandu-si raspunsurile cu solutiile date la sfarsitullucrarii si apeland la profesor pentru compunerile care presupun creativitate si la care nu este bine sa preia viziunea altcuiva.
Am oferit solutii de rezolvare la itemii obiectivi si semiobiectivi, cu precizarea ca la al doilea tip trebuie sa se accepte orice raspuns logic, fiindca trebuie stimulata creativitatea, exprimarea coerenta si corecta, puterea de argumentare a elevilor, care este bine sa ofere o solutie proprie la temele propuse. Pentru itemii subiectivi nu am dat nicio solutie, fiindca acestia vizeaza fantezia elevilor si originalitatea exprimarii, modelele oferite de profesor fiind in acest caz daunatoare prin riscul de a fi reproduse prin memorare. Ar fi ideal ca elevii sa rezolve independent fiecare varianta si apoi lucrarile sa fie corectate de profesor.
Ni se pare a fi eficient si lucrul pe grupe mici, de maximum 4 - 5 elevi, care sa realizeze un poster, asfel incat lucrarea sa fie corectata impreuna cu toata clasa pentru a se evidentia si a se evita greselile tipice prin atentionarea facuta de mai multe ori. Este o modalitate prin care se poate invata si din greseala altora, se poate vizualiza bine punerea in pagina, se reliefeaza necesitatea scrisului lizibil. In acelasi timp, elevii pot sa-si compare produsele si sa se autoevalueze. Trebuie spus ca, din pacate, cea mai mare parte dintre compunerile propuse nu pot fi lucrate decat la orele de pregatire, pentru ca nu sunt prevazute in programa scolara in calitate de continuturi, pentru clasa a VIII-a, desi apar in programa de examen. Ca atare, orele de redactare in care elevii sa-si exprime un punct de vedere personal referitor la un text nestudiat, sa realizeze naratiuni, descrieri, dialoguri pe teme date sunt insuficiente si trebuie o pregatire speciala prin ore suplimentare. De asemenea, textele nonliterare propuse in programa pentru evaluarea nationala sunt studiate in anii precedenti si, practic, nu pot fi actualizate decat in afara orelor de curs.
Pentru ca se acorda o atentie speciala problemelor de ortografie si de punctuatie, pe care elevii le studiaza doar legate de anumite aspecte gramaticale, am considerat necesar sa realizam o sinteza a acestora. Pentru cei care doresc sa aprofundeze aceste probleme propunem cateva seturi de exercitii care credem ca ii pot ajuta.
Speram ca acest volum sa fie eficient, atat pentru elevi, cat si pentru profesori, si sa diversifice activitatea de invatare.
Autori: Mihaela Cirstea, Sofia Dobra, Monica Halaszi, Nicoleta Kuttesch, Luminita Preda, Ileana Sanda, Adreea Toncean
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 264
OPINIA CITITORILOR