Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a V-a de Geanina Cotoi

PRP: 20,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 17,60 lei
Diferență: 2,40 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2017
Categoria: Limba romana

DESCRIERE

Cartea autorului Geanina Cotoi „Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a V-a de Geanina Cotoi" de la editura PARALELA 45

Prezentarea manualului
Manualul propune un mod original si atractiv de parcurgere a continuturilor din programa scolara. Am optat pentru un demers didactic progresiv, care sa ii ofere elevului prilejul de a invata usor si temeinic notiunile teoretice.

Cum este structurata o unitate de invatare?

Pornind de la tema prevazuta in programa de clasa a V-a, Eu si universul meu familiar, manualul abordeaza 7 subteme (corespunzatoare celor 7 unitati de invatare propuse), alese in asa fel incat sa permita integrarea tuturor domeniilor de continut din programa (Comunicare orala, Lectura, Redactare, Elemente de constructie a comunicarii, Elemente de interculturalitate). Astfel structurate, unitatile de invatare devin piesele unui puzzle care se completeaza una pe alta si contureaza universul copilului de 11-12 ani. Fiecare unitate tematica respecta aceeasi structura: text literar/nonliterar de baza, ales in conformitate cu cerintele si cu nevoile de instruire a elevilor si destinat studiului aprofundat al conceptelor de teorie literara; lectii de limba romana; text literar/nonliterar pentru aprofundarea/extinderea experientelor de invatare anterioare.

La finalul fiecarei unitati de invatare exista un test de evaluare, care ii ofera elevului posibilitatea sa-si verifice progresul in insusirea de noi cunostinte. Proiectele tematice propuse in manual vizeaza extinderea competentelor dobandite de elev in procesul de invatare si corelarea acestora cu situatii din viata reala. Manualul urmareste dezvoltarea competentelor generale din programa scolara:
1. Participarea la interactiuni verbale in diverse situatii de comunicare, prin receptarea si producerea textului oral
2. Receptarea textului scris de diverse tipuri
3. Redactarea textului scris de diverse tipuri
4. Utilizarea corecta, adecvata si eficienta a limbii in procesul comunicarii orale si scrise
5. Exprimarea identitatii lingvistice si culturale proprii in context national si international turata o lectie?

Cum este structurata o lectie

Lectiile sunt structurate in patru momente de invatare, integrate in rubrici marcate prin sigle sugestive pentru continutul lor, menite sa provoace curiozitatea elevului si sa organizeze procesul de
invatare: • Ce stiu ; • Ce aflu • Ce am inteles ; • Cum aplic ce am invatat

Fiecare lectie se deschide cu momentul de actualizare a cunostintelor. Rubrica Ce stiu vizeaza, pe de o parte, actualizarea cunostintelor pe care elevii le au despre subiectul ce urmeaza a fi abordat in lectie si, pe de alta parte, relationarea acestor cunostinte cu experiente proprii de viata. De asemenea, se urmareste stimularea creativitatii elevilor, prin diverse jocuri. Acumularea de noi cunostinte se realizeaza in doua etape, prin lectura aprofundata a textului-suport si prin rezolvarea exercitiilor care pun elevul in situatii de invatare noi. Astfel, rubrica Ce aflu are la baza texte care vizeaza tematica unitatii de invatare. Activitatile propuse sunt in stransa legatura cu orizontul de cunostinte si cu preocuparile elevilor, avand caracter inductiv. Rubrica are ca scop principal activarea interesului elevilor pentru noile continuturi. Rubrica Ce am inteles cuprinde prezentarea propriuzisa a continuturilor noi din programa, in relatie cu cele actualizate la rubrica Ce stiu. Fiecare lectie este finalizata cu exercitii, Cum aplic ce am invatat, care au drept scop aprofundarea notiunilor predate si extinderea experientelor de invatare, pentru atingerea nivelului de performanta. Rubrica Stiai ca? intalnita pe tot parcursul manualului, este integrata in lectiile unde se prezinta curiozitati diverse (lingvistice, literare, istorice, geografice etc.), cu rol in imbogatirea culturii generale a elevului. Aceste informatii sustin caracterul interdisciplinar al unitatilor de invatare si aprofundarea continuturilor.

Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 168
Format: 20x26

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0563 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.