Limba si literatura romana culegere pentru clasa a VII-a
PRP: 11,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 10,45 lei
Diferență: 0,55 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Laura Buhaciuc
Editura: TAIDA
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
Prezenta lucrare intentioneaza sa fie o sinteza a cunostintelor de limba si literatura romana acumulate in anii de gimnaziu, oferind, intr-o forma originala, unele solutii pentru receptarea si aplicarea acestor cunostinte, prin exercitii cu caracter practic-aplicativ.
In acest scop, autoarele au gasit necesare inmultirea si diversificarea breviarelor care sa sistematizeze cunostintele de limba, sa ofere elevilor posibilitatea de a evita unele confuzii, de a-si consolida aceste cunostinte.
Respectand„Programa scolara de limba si literatura romana pentru clasa a VII-a” am intercalat notiunile de limba cu cele de literatura si de teorie literara, punand un accent deosebit pe latura practica a utilizarii lor in vorbire si in scris. Exercitiile de recunoastere, grupare si diferentiere alterneaza cu exercitiile cu caracter creator (de exemplificare, de modificare, de completare si de alcatuire).
Textele literare si nonliterare au fost supuse unei selectii minutioase, in special din scriitorii romani clasici si contemporani, constituind modele etice si de limba pentru elevi. Ele reprezinta si o invitatie la lectura in aceasta epoca a cibernetizarii si computerizarii, completand latura umanista a personalitatii tinerilor, formandu-i ca cititori avizati de literatura.
Pentru corelarea cunostintelor de limba cu cele de teorie literara, au fost propuse exercitii de recunoastere a valorilor stilistice ale unor parti de vorbire si de propozitie, precum si compuneri gramaticale.
Compunerile dupa textele literare la prima vedere urmaresc formarea unor abilitati de receptare a textului literar, de caracterizare a personajelor, de explicare a titlului unor opere etc., cerinte prevazute in„Programa pentru Evaluare Nationala”.
Nu este neglijata nici latura formativa: compozitiile cu caracter creator, pornind sau nu de la un text literar, atat de necesare pentru olimpiade si concursuri scolare.
Suntem martorii unei„schingiuiri” si„ciuntiri” a limbii noastre dragi,„comoara”,„fagure de miere”. Scoala, prin dascalii ei cei mai avizati, de toate disciplinele, este chemata sa faca mai mult, sa depuna toate eforturile pentru ca acest fenomen sa se diminueze, sa stagneze.
In speranta ca aceasta lucrare este o infima marturie in acest sens, ca va fi de un real folos profesorilor si elevilor, va dorim succes!
CUPRINS
Argument
Teste initiale
Cartea– obiect cultural
Drumul cartii
Lansarea de carte
Autor, cititor
Fisa de lectura si jurnalul de lectura
EVALUARE SUMATIVA
Discursul
Vocabularul
Fonetica
Evaluare sumativa
Textul literar si textul nonliterar
Figuri de stil
Notiuni de versificatie
EVALUARE SUMATIVA
Verbul
Evaluare -verb
Textul narativ
Textul argumentativ
Substantivul
Evaluare - substantiv
Adjectivul
Evaluare - adjectiv
Descrierea literara si descrierea nonliterara
Descrierea-tablou
Descrierea-portret
EVALUARE SUMATIVA
Pronumele
Evaluare - pronume
Numeralul
Evaluare - numeral
Dialogul in opera literara
Dialogul formal si dialogul informal
EVALUARE SUMATIVA
Adverbul
Evaluare - adverb
Genul liric
Imnul, oda, psalmul
Prepozitia si conjunctia
Interjectia
EVALUARE SUMATIVA
Genul epic
Modalitati narative
Portretul literar
EVALUARE SUMATIVA
Subiectul
Evaluare - subiect
Predicatul
Evaluare - predicat
EVALUARE SUMATIVA
Balada culta
Nuvela
Atributul
Evaluare - atribut
Complementul
Evaluare - complement
EVALUARE SUMATIVA
Modele de lucrari scrise semestriale
Bibliografie
Autori: Ileana Cojocaru, Laura Buhaciuc.
Format: 13.5x20 cm
Anul aparitiei: 2011
Nr.pagini: 240
In acest scop, autoarele au gasit necesare inmultirea si diversificarea breviarelor care sa sistematizeze cunostintele de limba, sa ofere elevilor posibilitatea de a evita unele confuzii, de a-si consolida aceste cunostinte.
Respectand„Programa scolara de limba si literatura romana pentru clasa a VII-a” am intercalat notiunile de limba cu cele de literatura si de teorie literara, punand un accent deosebit pe latura practica a utilizarii lor in vorbire si in scris. Exercitiile de recunoastere, grupare si diferentiere alterneaza cu exercitiile cu caracter creator (de exemplificare, de modificare, de completare si de alcatuire).
Textele literare si nonliterare au fost supuse unei selectii minutioase, in special din scriitorii romani clasici si contemporani, constituind modele etice si de limba pentru elevi. Ele reprezinta si o invitatie la lectura in aceasta epoca a cibernetizarii si computerizarii, completand latura umanista a personalitatii tinerilor, formandu-i ca cititori avizati de literatura.
Pentru corelarea cunostintelor de limba cu cele de teorie literara, au fost propuse exercitii de recunoastere a valorilor stilistice ale unor parti de vorbire si de propozitie, precum si compuneri gramaticale.
Compunerile dupa textele literare la prima vedere urmaresc formarea unor abilitati de receptare a textului literar, de caracterizare a personajelor, de explicare a titlului unor opere etc., cerinte prevazute in„Programa pentru Evaluare Nationala”.
Nu este neglijata nici latura formativa: compozitiile cu caracter creator, pornind sau nu de la un text literar, atat de necesare pentru olimpiade si concursuri scolare.
Suntem martorii unei„schingiuiri” si„ciuntiri” a limbii noastre dragi,„comoara”,„fagure de miere”. Scoala, prin dascalii ei cei mai avizati, de toate disciplinele, este chemata sa faca mai mult, sa depuna toate eforturile pentru ca acest fenomen sa se diminueze, sa stagneze.
In speranta ca aceasta lucrare este o infima marturie in acest sens, ca va fi de un real folos profesorilor si elevilor, va dorim succes!
CUPRINS
Argument
Teste initiale
Cartea– obiect cultural
Drumul cartii
Lansarea de carte
Autor, cititor
Fisa de lectura si jurnalul de lectura
EVALUARE SUMATIVA
Discursul
Vocabularul
Fonetica
Evaluare sumativa
Textul literar si textul nonliterar
Figuri de stil
Notiuni de versificatie
EVALUARE SUMATIVA
Verbul
Evaluare -verb
Textul narativ
Textul argumentativ
Substantivul
Evaluare - substantiv
Adjectivul
Evaluare - adjectiv
Descrierea literara si descrierea nonliterara
Descrierea-tablou
Descrierea-portret
EVALUARE SUMATIVA
Pronumele
Evaluare - pronume
Numeralul
Evaluare - numeral
Dialogul in opera literara
Dialogul formal si dialogul informal
EVALUARE SUMATIVA
Adverbul
Evaluare - adverb
Genul liric
Imnul, oda, psalmul
Prepozitia si conjunctia
Interjectia
EVALUARE SUMATIVA
Genul epic
Modalitati narative
Portretul literar
EVALUARE SUMATIVA
Subiectul
Evaluare - subiect
Predicatul
Evaluare - predicat
EVALUARE SUMATIVA
Balada culta
Nuvela
Atributul
Evaluare - atribut
Complementul
Evaluare - complement
EVALUARE SUMATIVA
Modele de lucrari scrise semestriale
Bibliografie
Autori: Ileana Cojocaru, Laura Buhaciuc.
Format: 13.5x20 cm
Anul aparitiei: 2011
Nr.pagini: 240
OPINIA CITITORILOR