Limba si literatura romana, caiet de lucru pentru clasa a IV-a - Lecturi, exercitii de comunicare si de vocabular, notiuni teoretice, metode moderne interactive de invatare
DESCRIERE
Cartea autorului Arina Damian „Limba si literatura romana, caiet de lucru pentru clasa a IVa Lecturi, exercitii de comunicare si de vocabular, notiuni teoretice, metode moderne interactive de invatare" de la editura ELICART
Prezentul auxiliar la limba si literatura romana abordeaza toate continuturile din noua programa pentru clasa a IV-a, incluzand si notiuni teoretice si exercitii aplicative legate de textul narativ, descriptiv, informativ si de cel in versuri.
Conform noilor tendinte in invatamant, care pun un mare accent pe intelegerea textului, am oferit spre analiza lecturi variate si interesante, folosind diverse metode moderne interactive: metoda cubului, jurnalul cu dubla si tripla intrare, teoria inteligentelor multiple, harta textului etc.
De asemenea, am prezentat si modele de organizatori grafici, care il ajuta pe copil sa extraga mai usor informatiile din textul citit si sa le organizeze eficient: diagrama Venn, ciorchinele, metoda SINELG etc.
Speram ca acest auxiliar, prin abordarea completa a temelor din noua programa la limba romana, sa fie util elevilor si cadrelor didactice in lucrul la clasa.
CUPRINS
Unitatea 1
Recapitularea cunostintelor din clasa a III-a
Unitatea 2
Textul narativ
1. Lectura: „Fratii Trandafir”
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere functionala
- Afisul - Invitatia
C. Acte de vorbire
- Turul galeriei
D. Elemente de constructie a comunicarii
- Cuvantul - Cuvinte cu sens/inteles asemanator
E. Sa scriem corect!
Semne ortografice si de punctuatie
- Punctul. Semnul intrebarii. Semnul exclamarii. Doua puncte. Virgula. Linia de dialog. Cratima
- Ghilimelele. Punctele de suspensie
2. Lectura: „O cina cu peripetii”
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere functionala
- SMS-ul - Mail-ul
C. Acte de vorbire
- Joc de rol
D. Elemente de constructie a comunicarii
- Cuvinte cu sens/inteles opus
- Cuvinte care au forma asemanatoare, dar inteles diferit
- Cuvinte care au aceeasi forma, dar inteles diferit
E. Sa scriem corect!
- Sa ne amintim ortogramele invatate!
3. Lectura: „Scriitor in devenire”
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere imaginativa
- Vrei sa scrii si tu o poveste?
C. Acte de vorbire
D. Elemente de constructie a comunicarii
VERBUL
- Numarul si persoana verbului
- Timpurile verbului
E. Sa scriem corect!
- Ortogramele „cam/c-am”
Unitatea 3
Textul descriptiv
1. Lectura: „Calculatorul fermecat”
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere imaginativa
- Descrierea unui peisaj (descriere tip tablou)
C. Acte de vorbire
D. Elemente de constructie a comunicarii
- Felul substantivelor
- Numarul substantivelor
- Genul substantivelor
E. Sa scriem corect!
- Ortogramele „cai/ca-i”
2. Lectura: „Acasa la Nica”
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere imaginativa
- Descrierea unei persoane (descriere tip portret)
C. Acte de vorbire
D. Elemente de constructie a comunicarii
ADJECTIVUL
- Acordul adjectivului cu substantivul
E. Sa scriem corect!
- Ortogramele „intruna/intr-una”
Unitatea 4
Textul in versuri
1. Lectura: „O lupta pe cinste”
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere imaginativa
- Proiectul
C. Acte de vorbire
D. Elemente de constructie a comunicarii
PRONUMELE PERSONAL
- Pronumele personal de politete
- Genul pronumelui personal
E. Sa scriem corect!
- Ortogramele „cel/ce-l”; „cea/ce-a”; „cei/ce-i”
2. Lectura: „In miezul verii” (fragment) de George Cosbuc
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere imaginativa
- Poezia
C. Acte de vorbire
D. Elemente de constructie a comunicarii
NUMERALUL
E. Sa scriem corect!
- Ortogramele „mi-e/mie”
- Ortogramele „v-ar/var”
Unitatea 5
Textul informativ
1. Lectura: „Unde traiesc animalele”
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere functionala
- Tabelul - Organizatorii grafici
C. Acte de vorbire
D. Elemente de constructie a comunicarii
PREDICATUL. Predicatul exprimat prin verb
E. Sa scriem corect!
- Ortogramele „moi/mo-i”; „mor/m-or”; „noi/no-i”
2. Lectura: „Minunatiile Muntilor Bucegi”
A. Elemente de intelegere a textului
B. Elemente de scriere functionala
- Harta - Traseul turistic - Cartea postala
C. Acte de vorbire
D. Elemente de constructie a comunicarii
SUBIECTUL
E. Sa scriem corect!
Ortogramele „va/v-a”
Unitatea 6
Recapitulare finala
Autor: Arina Damian, Eugenia Caramalau
Anul aparitiei: 2017
Format: 20, 5X29 cm
Nr. pagini: 123
OPINIA CITITORILOR