Legumicultura de succes pentru amatori
PRP: 20,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 18,00 lei
Diferență: 2,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Gheorghe Stanciu
Editura: CETATEA DE SCAUN
Anul publicării: 2009
DESCRIERE
Cartea se adreseaza micilor proprietari agricoli, ai satelor, cu indemnul de a produce intr-un sistem organizat, folosind cunostintele unui profesionist. Performanta si foloase materiale se obtin prin munca inteligenta, prin cunoasterea tehnicilor de cultura profesioniste.
Acesta este mesajul de indemn si de speranta, al autorul lucrarii de fata.
Proiecte si idei tehnologice, de costuri si de eficienta, destishy;nate micului producator agricol, inclusiv pensionarilor, din spatiul rural, sunt axate pe suprafete modulare de 500 mp. Ele includ elementele de detaliu specifice, urmand ca, in functie de zona, de traditie, de vocatie si de posibilitati sa se opteze pe dimensiuni multiplicate in raport cu moshy;dulul tip, de 500 mp teren de gradina, discutat.
Producatorii agricoli, operatorii si comerciantii din domeniul valorificarii legumelor, specialistii centrelor locale de consultanta agricola din spatiul rural, gasesc in lucrarea de fata indemnul, cunostinte si idei pertinente pentru a-si pune in valoare capacitatea, energia si talentul spre a face bani din activitatile legate de productia si piata legumelor.
ing. dr. Gheorghe Stanciu
Parte integranta a unei serii de lucrari care au ca scop motivarea si constientizarea din partea micului producator familial a potentialului de care dispune, lucrarea debuteaza cu un capitol in care se doreste cunoasterea cerintelor principale de reusita pentru piata legumelor. Folosindu-se de experienta acumulata pe parcursul atator ani, autorul prezinta diferite modele de calcul economic viabile, dar si de ordin tehnologic privind infiintarea si ingrijirea suprafetelor cu legume.
Urmatoarele capitole prezinta speciile de legume ce se pot obtine in exploatatia agricola familiala, pretentiile pietei legumelor si avantajele economice ale culturii lor in micile proprietati agricole, cu alte cuvinte cum putem vinde ceea ce producem, sau ce putem produce spre a raspunde cerintei pietei legumelor. Toate acestea, deoarece pentru a fi competitivi este necesara o anumita specializare in producerea si comercializarea legumelor.
Ultimul capitol se refera la modul de organizare al activitatilor – cheia succeselor in producerea si valorificarea legumelor. Autorul pledeaza pentru insemnatatea si foloasele asociationismului in legumicultura, si din perspectiva integrarii europene si, in acest scop, se ofera un model de statut pentru infiintarea unui centru local de afaceri si de servicii pentru legumicultura.
Dan Margarit, editor
Cuprins:
Cuvant inainte 9
Capitolul I - Organizarea gradinii 11
Marimea suprafetei gradinii de legume 11
Alegerea locului 11
Alegerea solului optim 11
Proiectul de amenajare a gradinii 12
Ce cultivam? Programul de cultura al legumelor 13
Capitolul II - Ce fel de legume putem produce? 15
Capitolul III - Infiintarea si ingrijirea culturilor 19
Soiurile de legume recomandate a fi cultivate 19
Amenajarea si pregatirea terenului 26
Lucrarile de toamna 28
Lucrarile de primavara 29
Producerea (procurarea) rasadurilor de legume 30
Infiintarea culturilor 32
Insamantarea culturilor de legume 33
Plantarea rasadurilor 33
Combaterea bolilor si daunatorilor in legumicultura 43
Recoltarea legumelor 45
Inventarul legumicol 46
Capitolul IV - Tehnici de cultura. Eficienta economica 49
1. Legumele‐verdeturi, in culturi asociate si succesive 49
a. Ceapa si Usturoiul verde 50
b. Salata de capatani 52
c. Spanacul 54
d. Stevia, Leusteanul, Loboda, Mararul si Patrunjelul de frunze 56
2. Producerea rasadurilor de legume pentru culturile din solarii si camp 57
3. Culturi de legume protejate 62
4. Mazarea verde (zaharata) si fasolea pastai 66
5. Cartofii timpurii si cartofii de vara 70
6. Varza timpurie, varza de vara si conopida 74
7. Cultura de tomate timpurii, in camp deschis 78
8. Ardeiul gras si ardeiul gogosar 83
9. Castravetii si dovleceii 87
10. Ceapa uscata 90
11. Producerea arpagicului 93
12. Usturoiul uscat 96
13. Legumele radacinoase 98
14. Pepenii verzi 101
15. Pepenii galbeni, cantalupul si dovleacul de copt 104
16. Andivele, sparanghelul si hreanul 106
17. Plantele aromatice: cimbru, asmatui, anason, busuioc, tarhon, etc. 110
18. Ciupercile comestibile, in doua cicluri anuale (modul de 100 mp) 112
19. Porumbul dulce (zaharat) 116
20. Produse semi‐industrializate artizanal 118
Capitolul V - Sa retinem cateva idei. Ce am putea face, daca… ? 121
1. Dorim ca investitiile la infiintarea culturilor de legume si cheltuielile sa fie cat mai mici 121
2. Avem recolta de legume avariata 121
3. Este nevoie sa studiem comportamentul speciilor si soiurilor cultivate 122
4. Vrem sa ne asiguram de riscuri 122
5. Nu avem cunostintele necesare pentru reusita investitiei respective in legumicultura 124
6. Depindem numai de noi 125
Capitolul VI - Spre stiinta. Problemele pietei legumelor 127
Ce trebuie sa stim in legatura cu piata legumelor? 127
O intrebare cheie: Cum putem vinde ceea ce producem, sau, ce putem produce spre a raspunde cerintelor pietei legumelor? 132
Ca sa fim competitivi este necesara o anume specializare in producerea si comercializarea legumelor 134
Cerintele comerciale si de sanatate la vanzarea legumelor pe piata. 136
Rezidu-urile toxice si siguranta alimentara a consumatorilor de legume 137
Capitolul VII - Organizarea activitatilor - Cheia succeselor 141
Insemnatatea si foloasele asocierii in legumicultura 142
Centrul social local, de afaceri si de servicii pentru legumicultura 144
Incheiere 149
Bibliografie selectiva 151
Anexa 1 - Lista si adresele institutelor si statiunilor de cercetare-dezvoltare care asigura seminte selectionate si rasaduri de legume si material saditor de cartofi din soiuri autentice, precum si consultanta tehnica de specialitate 153
Anexa 2 - Lista si adresele filialelor si sucursalelor din subordinea societatii "UNISEM” S. A. Bucuresti, pentru producerea si comercializarea semintelor selectionate si a rasadurilor de legume si flori 155
Anexa 3 - Lista si adresele oficiilor judetene de consultanta agricola si dezvoltare rurala 157
Anexa 4 - Lista principalelor pesticide, ingrasaminte chimice pe baza de macroelemente, ingrasaminte foliare si stimulatori pentru cresterea, fructificarea si maturare a legumelor 160
Anexa 5 - Statutul centrului social local al producatorilor, de afaceri si de servicii pentru legumicultura (Model) 164
Anexa 6 - LEGEA nr. 447 din 7 iulie 2003 privind producerea si valorificarea legumelor de camp 169
Anexa 7 - LEGEA nr. 469 din 12 noiembrie 2003 privind producerea si valorificarea legumelor, florilor si plantelor ornamentale de sera 175
Autor: Gheorghe Stanciu
Anul aparitie: 2009
Nr. de pagini: 180
Format: 14, 5x20, 5 cm
Acesta este mesajul de indemn si de speranta, al autorul lucrarii de fata.
Proiecte si idei tehnologice, de costuri si de eficienta, destishy;nate micului producator agricol, inclusiv pensionarilor, din spatiul rural, sunt axate pe suprafete modulare de 500 mp. Ele includ elementele de detaliu specifice, urmand ca, in functie de zona, de traditie, de vocatie si de posibilitati sa se opteze pe dimensiuni multiplicate in raport cu moshy;dulul tip, de 500 mp teren de gradina, discutat.
Producatorii agricoli, operatorii si comerciantii din domeniul valorificarii legumelor, specialistii centrelor locale de consultanta agricola din spatiul rural, gasesc in lucrarea de fata indemnul, cunostinte si idei pertinente pentru a-si pune in valoare capacitatea, energia si talentul spre a face bani din activitatile legate de productia si piata legumelor.
ing. dr. Gheorghe Stanciu
Parte integranta a unei serii de lucrari care au ca scop motivarea si constientizarea din partea micului producator familial a potentialului de care dispune, lucrarea debuteaza cu un capitol in care se doreste cunoasterea cerintelor principale de reusita pentru piata legumelor. Folosindu-se de experienta acumulata pe parcursul atator ani, autorul prezinta diferite modele de calcul economic viabile, dar si de ordin tehnologic privind infiintarea si ingrijirea suprafetelor cu legume.
Urmatoarele capitole prezinta speciile de legume ce se pot obtine in exploatatia agricola familiala, pretentiile pietei legumelor si avantajele economice ale culturii lor in micile proprietati agricole, cu alte cuvinte cum putem vinde ceea ce producem, sau ce putem produce spre a raspunde cerintei pietei legumelor. Toate acestea, deoarece pentru a fi competitivi este necesara o anumita specializare in producerea si comercializarea legumelor.
Ultimul capitol se refera la modul de organizare al activitatilor – cheia succeselor in producerea si valorificarea legumelor. Autorul pledeaza pentru insemnatatea si foloasele asociationismului in legumicultura, si din perspectiva integrarii europene si, in acest scop, se ofera un model de statut pentru infiintarea unui centru local de afaceri si de servicii pentru legumicultura.
Dan Margarit, editor
Cuprins:
Cuvant inainte 9
Capitolul I - Organizarea gradinii 11
Marimea suprafetei gradinii de legume 11
Alegerea locului 11
Alegerea solului optim 11
Proiectul de amenajare a gradinii 12
Ce cultivam? Programul de cultura al legumelor 13
Capitolul II - Ce fel de legume putem produce? 15
Capitolul III - Infiintarea si ingrijirea culturilor 19
Soiurile de legume recomandate a fi cultivate 19
Amenajarea si pregatirea terenului 26
Lucrarile de toamna 28
Lucrarile de primavara 29
Producerea (procurarea) rasadurilor de legume 30
Infiintarea culturilor 32
Insamantarea culturilor de legume 33
Plantarea rasadurilor 33
Combaterea bolilor si daunatorilor in legumicultura 43
Recoltarea legumelor 45
Inventarul legumicol 46
Capitolul IV - Tehnici de cultura. Eficienta economica 49
1. Legumele‐verdeturi, in culturi asociate si succesive 49
a. Ceapa si Usturoiul verde 50
b. Salata de capatani 52
c. Spanacul 54
d. Stevia, Leusteanul, Loboda, Mararul si Patrunjelul de frunze 56
2. Producerea rasadurilor de legume pentru culturile din solarii si camp 57
3. Culturi de legume protejate 62
4. Mazarea verde (zaharata) si fasolea pastai 66
5. Cartofii timpurii si cartofii de vara 70
6. Varza timpurie, varza de vara si conopida 74
7. Cultura de tomate timpurii, in camp deschis 78
8. Ardeiul gras si ardeiul gogosar 83
9. Castravetii si dovleceii 87
10. Ceapa uscata 90
11. Producerea arpagicului 93
12. Usturoiul uscat 96
13. Legumele radacinoase 98
14. Pepenii verzi 101
15. Pepenii galbeni, cantalupul si dovleacul de copt 104
16. Andivele, sparanghelul si hreanul 106
17. Plantele aromatice: cimbru, asmatui, anason, busuioc, tarhon, etc. 110
18. Ciupercile comestibile, in doua cicluri anuale (modul de 100 mp) 112
19. Porumbul dulce (zaharat) 116
20. Produse semi‐industrializate artizanal 118
Capitolul V - Sa retinem cateva idei. Ce am putea face, daca… ? 121
1. Dorim ca investitiile la infiintarea culturilor de legume si cheltuielile sa fie cat mai mici 121
2. Avem recolta de legume avariata 121
3. Este nevoie sa studiem comportamentul speciilor si soiurilor cultivate 122
4. Vrem sa ne asiguram de riscuri 122
5. Nu avem cunostintele necesare pentru reusita investitiei respective in legumicultura 124
6. Depindem numai de noi 125
Capitolul VI - Spre stiinta. Problemele pietei legumelor 127
Ce trebuie sa stim in legatura cu piata legumelor? 127
O intrebare cheie: Cum putem vinde ceea ce producem, sau, ce putem produce spre a raspunde cerintelor pietei legumelor? 132
Ca sa fim competitivi este necesara o anume specializare in producerea si comercializarea legumelor 134
Cerintele comerciale si de sanatate la vanzarea legumelor pe piata. 136
Rezidu-urile toxice si siguranta alimentara a consumatorilor de legume 137
Capitolul VII - Organizarea activitatilor - Cheia succeselor 141
Insemnatatea si foloasele asocierii in legumicultura 142
Centrul social local, de afaceri si de servicii pentru legumicultura 144
Incheiere 149
Bibliografie selectiva 151
Anexa 1 - Lista si adresele institutelor si statiunilor de cercetare-dezvoltare care asigura seminte selectionate si rasaduri de legume si material saditor de cartofi din soiuri autentice, precum si consultanta tehnica de specialitate 153
Anexa 2 - Lista si adresele filialelor si sucursalelor din subordinea societatii "UNISEM” S. A. Bucuresti, pentru producerea si comercializarea semintelor selectionate si a rasadurilor de legume si flori 155
Anexa 3 - Lista si adresele oficiilor judetene de consultanta agricola si dezvoltare rurala 157
Anexa 4 - Lista principalelor pesticide, ingrasaminte chimice pe baza de macroelemente, ingrasaminte foliare si stimulatori pentru cresterea, fructificarea si maturare a legumelor 160
Anexa 5 - Statutul centrului social local al producatorilor, de afaceri si de servicii pentru legumicultura (Model) 164
Anexa 6 - LEGEA nr. 447 din 7 iulie 2003 privind producerea si valorificarea legumelor de camp 169
Anexa 7 - LEGEA nr. 469 din 12 noiembrie 2003 privind producerea si valorificarea legumelor, florilor si plantelor ornamentale de sera 175
Autor: Gheorghe Stanciu
Anul aparitie: 2009
Nr. de pagini: 180
Format: 14, 5x20, 5 cm
OPINIA CITITORILOR