Jurnalismul si comunicarea in epoca noilor media (Tanase Tasente)

PRP: 25,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 21,50 lei
Diferență: 3,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2014

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

INTRODUCERE / 7

I. INTERFERENTE INTRE NOILE MEDIA SI VECHILE MEDIA IN ROMANIA. CONVERGENTA MEDIA / 9
1.1. Rolul Social Media in promovarea presei scrise romanesti / 9
1.2. Rolul Social Media in promovarea televiziunii romanesti / 23

II. EFECTELE SOCIAL MEDIA ASUPRA REPUTATIEI SOCIALE / 38
2.1. Facebook, intre socializare si promovarea imaginii personale / 38
2.2. Facebook si efectele lui asupra managementului reputatiei / 52
2.3. Facebook Check-in Places in statele Uniunii Europene - intre socializare si managementul reputatiei sociale / 65 
2.3.1. Europa de Nord / 74
2.3.2. Europa Centrala / 77
2.3.3. Europa de Sud / 80
2.3.4. Europa de Est / 82
2.3.5. Comparatii cu privire la aplicatia Facebook Check-in  Places in regiunile Uniunii Europene / 84

III. COMUNICAREA POLITICA PRIN SOCIAL MEDIA / 90
3.1. Interentul si comunicarea politica. Studiu de caz - Mijloacele moderne de comunicare a partidelor parlamentare din Romania in perioada 2008-2012 / 90
3.1.1. Specificul sistemului politic din Romania / 99
3.2. Social Media si comunicarea politica. Studiu de caz - Partidele parlamentare din Romania in perioada 2008-2012 / 111
3.3. Youtube si comunicarea politica. Studiu de caz - Partidele parlamentare din Romania in perioada 2008-2012 / 134

BIBLIOGRAFIE / 146

Volumul de fata reprezinta o colectie de cercetari stiintifice publicate in reviste cotate international, realizate de doctoranzii in Stiintele Comunicarii, Tasente Tanase si Ciacu Nicoleta, studii care au fost realizate in perioada 2011-2013. Totodata, sunt incluse si o serie de studii realizate in colaborare cu lectorii universitari: Mihaela Sandu si Cristina Ariton-Gelan.

Autorii isi propun prin aceasta lucrare sa umple un gol editorial in ceea ce priveste impactul noilor media in societatea romaneasca. Realitatea tehnologica, mereu schimbatoare face dificil demersul realizarii unor lucrari stiintifice care sa analizeze impactul noilor media in randul societatii. Lucrari dedicate acestui fenomen sunt extrem de putine atat in Romania cat si in lume, insa regasim o multitudine de articole stiintifice care prezinta din diferite unghiuri, aspecte ale utilizarii noilor media in comunicare, politica, jurnalism, economie etc.

Prin urmare, cartea cuprinde o serie de cercetari pe un domeniu destul de putin explorat in Romania: impactul noilor media asupra stiintelor comunicarii. Mediul online a cunoscut in ultimii ani o evolutie desoebit de spectaculoasa la nivel mondial. Astfel, toate mijloacele de comunicare in masa au fost nevoite sa se racordeze la noile mijloace tehnologice pentru a putea ramane pe piata. Atat institutiile media, partidele politice cat si cetatenii obisnuiti au fost beneficiarii directi ai noului trend comunicational astfel incat a devenit necesara studierea mecanismelor dfe functionare ale noilor media.

Lucrarea este structurata in trei capitole. Primul capitol este dedicat unor cercetari care analizeaza interferentele dintre noile media si vechile media, proces care a dat nastere unui nou tip de jurnalism precum si rolul pe care l-a jucat Social Media in sustinerea mass-media traditionale.

Capitolul al doilea subliniaza importanta retelei sociale Facebook in comunicarea interpersonala, promovarea imaginii personale si efectele pe care le are asupra managementului reputatiei sociale.

Cel de al treilea capitol se concentreaza asupra comunicarii politice prin Social Media, iar ca studii de caz ne-am raportat la partidele parlamentare din Romania din sesiunea parlamentara 2008-2012. Cercetarile fac referire la modul in care aceste partide utilizeaza web-site-urile si uneltele de interactiune sociala pentru a promova mesajul politic si imaginea partidului catre electorat precum si mijloacele de administrare si gestionare a feedback-ului primit de la acesta. Ca obiecte de studiu am analizat website-urile si toate elementele social media dfolosite, inclusiv paginile de Facebook si canalele de Youtube ale partidelor politice.

Noile media si retelele sociale exercita in prezent o fascinatie foarte mare in randul tuturor categoriilor de public. Intotdeauna noutatea si inovatia permanenta au reprezentat elemente de atractie iar noile media sunt utilizate tocmai pentru aceasta particularitate.

Lucrarea se adreseaza atat studentilor de la specializarile de Jurnalism, Comunicare Sociala si Relatii Publice sau Stiinte Politice, cat si specialistilor carev sunt in permanenta cautare de informatii actuale cu privire la impactul noilor media asupra societatii. Rezultatele cercetarilor cuprinse in acest volum nu pot fi generalizate iar autorii nu au pretentii de exhaustivitate asupra rezultatelor obtinute. Studiile surprind doar modul in care s-au utilizat instrumentele noilor media in jurnalism, comunicare sau politica in prima etapa de expansiune a acestora. Cu siguranta noile cercetari in domeniu  vor aborda noi aspecte ale utilizarii social media iar rezultatele din acest volum vor fi in cativa ani cosniderate istorie.  

Nr. de pagini : 148
Anul aparitiei : 2014

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review

Titluri de același autor

Created in 0.0502 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.