Jocul didactic in invatamantul primar Lucrare stiintifica

PRP: 15,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 11,25 lei
Diferență: 3,75 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2012

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Pentru  contributia  deosebita pe  care o aduce  in instruirea  si  educarea  copiilor, jocul  constituie  o  componenta  a  invatamantului  primar. In  primul  rand pentru  ca jocul  raspunde  particularitatilor  de  varsta  ale  scolarilor  mici  si  in  al  doilea  rand  pentru  ca elementul  distractiv  pe  care il  contine  stimuleaza  interesul si  curiozitatea  copiilor  pentru  invatare.

Jocul  didactic  este  un  important  mijloc  de  educatie  care pune  in  valoare  si  antreneaza capacitatile  creatoare  ale  scolarului. Rolul  si  importanta jocului  consta  in  faptul  ca  el faciliteaza  procesul  de  asimilare, fixare  si  consolidare  a cunostintelor.  Datorita  caracterului  sau  formativ, jocul  influenteaza  dezvoltarea  personalitatii  elevului.

 Jocul  este   puntea  ce  poate  uni  scoala  cu  viata, activitatea  ce-i  permite  copilului  sa  se  manifeste  conform  naturii  sale, sa  treaca  pe  nesimtite  la munca  serioasa. Datorita  faptului  ca elevul  acumuleaza  sentimentele  si  interesele, isi  structureaza  operatiile  si  actiunile  fara  a  resimti efortul, invatarea  prin  intermediul  jocului  se  realizeaza  economicos  si  eficient.  De  aceea jocul  este  considerat  azi, in  teoria  pedagogica, ca  modalitate  de asimilare  a  realului  la  activitatea  proprie ( Jean  Piaget ), asigurand  elevului  largi  posibilitati de  activism  intelectual. Jucandu-se, coopilul  reuseste sa  asimileze  realitatile  intelectuale, astfel  acestea  raman  exterioare  inteligentei  copilului.

In  joc, copilul  transpune  realitatea  obiectiva, in  special  realitatea  sociala.  Evident,  nu  este  vorba  de  o  reproducere identica  a  realitatii, ci, in  joc, copilul  transfigureaza obiectele, fenomenele, relatiile, ceea  ce  presupune  capacitatea  de  simbolizare, de  abstractizare, capacitate ce  nu   poate  forma  decat  prin  exercitiu, in  acelasi  timp, procesele  senzoriale.

  Prin  joc, copilul isi  imbogateste  viata  afectiva  si, in  acelasi  timp, dobandeste  in  mod  progresiv  capacitatea  de  a-si  stapani  emotiile. El  invata sa  reactioneze  sincer, pozitiv  sau  negativ, fata  de  ceea ce  este  bun, frumos, moral si  fata  de  ceea  ce  e  rau, imoral. Copilul  gaseste  cea  mai  eficienta recompensa  in  insusi  faptul  de  a  se  juca.  Latura  volitionala  este  intens   solicitata in  joc.  In  acest  sens  jocul cu  reguli  devine  o  metoda de  maxima  eficienta.

  Eficienta  jocului  depinde  de  cele  mai  multe  ori de  felul  in  care  invatatorul stie sa  asigure  o  concordanta  intre  tema  jocului  si  materialul  didactic  existent, de  felul  in  care  stie  sa  foloseasca  cuvantul  ca  mijloc  de  indrumare  a  elevilor  prin intrebari, raspunsuri, indicatii, explicatii, aprecieri.

 

Autor(i): Romanescu Camelia
An aparitie: 2012
Pagini: 68

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0611 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.