Istorie. Manual pentru clasa a VII-a (2024)

DESCRIERE

Acest manual scolar este realizat in conformitate cu Programa scolara aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 3393/28.02.2017.

Manualul propune o abordare didactica moderna, cu echilibru intre dezvoltarea dimensiunilor cognitiva si atitudinal-valorica ale elevilor.

La nivel cognitiv, faptele istorice sunt accesibile atat direct, cat si prin intermediul surselor istorice, urmarindu-se descrierea si interpretarea faptelor si a proceselor istorice pornind de la surse, dezvoltarea capacitatilor analitice si de gandire critica. La nivel atitudinal-valoric, accentul este pus pe diversitate si pe acceptarea si valorizarea acesteia. 

prezentarea continuturilor este bazata pe logica fenomenului istoric (repere spatio-temporale, surse), pe demersul didactic frontal si individual si pe adecvarea la competentele specifice. 

continutul se raporteaza la experienta cotidiana de cunoastere a copiilor de 13-14 ani; 

continuturile permit abordari inter- si transdisciplinare (geografie, religie, literatura etc.); 

continuturile pot fi abordate gradual, pe niveluri de dificultate, in functie de specificul clasei.

Lectia organizeaza atomizat continuturile din programa, oferind mai multe variante de formulare a discursului didactic. 

Studiul de caz se axeaza pe invatarea pe baza surselor; poate fi o aprofundare a subiectelor lectiei sau un element de continut distinct. 

Patrimoniu prezinta elemente de mostenire culturala specifice epocii si problematicii abordate. 

Istoria in viata ta lanseaza provocari de tip civic din perspectiva educatiei pentru drepturile omului, diversitate, dimensiunea de gen etc.

Trusa de instrumente – scheme de utilizare a unor metode de invatare activa

Schema recapitulativa – schema conceptuala a unitatii de invatare structurata pe lectii, in care sunt asociate si elemente ale studiilor de caz

Autoevaluare – sarcini asociate unor competente pe problematica unitatii de invatare, insotite de grila de autoevaluare

Evaluare – set de itemi de evaluare obiectivi, semiobiectivi, subiectivi, insotiti de baremul de notare (100 de puncte).

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0530 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.