Intre Dumnezeu si cosmos
PRP: 26,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 21,32 lei
Diferență: 4,68 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: PANIKKAR RAIMON
Editura: HERALD
Anul publicării: 2006
Pagini: 240
Format: 13x22 cm
DESCRIERE
Raimon Panikkar este un cercetator pasionat, riguros, un om al reflectiei, atent la viata. O fiinta cu o abordare senina, care stie sa se revolte in fata suferintelor lumii. Un singuratic iubitor de meditatie, care cultiva tacerea si e in stare sa vorbeasca ceasuri intregi despre ceea ce inseamna pasiunea lui. Aceste contraste si multe altele pot fi numite in cativa termeni simpli: o credinta ferma in valorile relatiei, o veneratie unita cu entuziasmul pentru viata - acest eveniment unic, aceasta veritabila sarbatoare -, o cultura a umanului si a ceea ce el numeste realitatea pur si simplu, trinitara prin excelenta, cu un Dumnezeu-Treime liber de orice solipsism si intim unit cu structura realului: inca o data, Dumnezeu, Omul si Lumea.
Pentru a castiga regiunile in care se traieste acest mister, este nevoie de angajarea resurselor trupului si ale inteligentei - la punerea lor in actiune unind si aceasta a treia dimensiune a lucrurilor, despre care victorinii din secolul al XII-lea spuneau fara sovaiala ca nu este accesibila decat celui de-al treilea ochi, doctrina care imbina stralucit anumite trasaturi ale intelepciunilor Orientului. Raimon Panikkar are drept unica tinta aceea de a reveni la acest centru si sa faca inteleasa puterea acestuia de integrare cosmoteandrica. De aici, privirea poate sa mearga mai departe, sa strabata toate orizonturile: atunci ii este ingaduit sa aseze culturile intr-un dialog rodnic, aceasta fara sa le separe pe nedrept de religii, carora li se cuvine sa li se recunoasca specificitatea proprie.
Cel care, in fata dumneavoastra, se declara convins de adevarul hinduismului la fel de mult ca si de cel al crestinismului, nu ramane dator atunci cand este vorba de punerea conditiilor unui dialog interreligios. Fiecare dintre aceste doctrine si aceste experiente se datoreaza, in realitate, de aceasta data in beneficiul unui dialog intrareligios, acceptarii caracterului relativ al tuturor sistemelor de reprezentare. Doar astfel, si pana in amanuntele proprii fiecaruia, poate fi atinsa acea a treia dimensiune susceptibila sa ne deschida catre viziunea realitatii pur si simplu in structura ei trinitara si relationala.
Gwendoline Jarczyk
Cuprins:
Cuvant inainte 5
I. Sensul realitatii 9
II. Revelatia, partea si intregul 23
III. Orizontul mitului 31
IV. Despre identitatea crestina 37
V. Din Rasarit si din Apus. Sacerdotiul regal 48
VI. Biblia, Veda si Scripturile crestine 57
VII. Tacerea lui Buddha;Cristos parasit de Dumnezeu 67
VIII. Moartea si invierea 80
IX. Infernul, responsabilitatea, rugaciunea 91
X. Treimea radicala 97
XI. Intuitia cosmoteandrica. Non-dualitatea 113
XII. Inter- si intrareligios. Ce este dialogul? 123
XIII. Religia si religiile. Pluralismul 137
XIV. Timpul circular. Realitatea raului 153
XV. Nedreptatea. Institutiile 171
XVI. Credinta nu are obiect 184
XVII. Experienta mistica 198
XVIII. Moartea lui Cristos si nimicul misticilor 207
XIX. Stiinta moderna si masina de al doilea nivel 217
XX. Etica stiintei. Omul in centrul culturii 226
Cod bara EAN 13: 5948417010227
Coperta: Policromie, carton laminat
Format: 13 x 22 cm
Nr. pagini: 240
An aparitie: 2006
Pentru a castiga regiunile in care se traieste acest mister, este nevoie de angajarea resurselor trupului si ale inteligentei - la punerea lor in actiune unind si aceasta a treia dimensiune a lucrurilor, despre care victorinii din secolul al XII-lea spuneau fara sovaiala ca nu este accesibila decat celui de-al treilea ochi, doctrina care imbina stralucit anumite trasaturi ale intelepciunilor Orientului. Raimon Panikkar are drept unica tinta aceea de a reveni la acest centru si sa faca inteleasa puterea acestuia de integrare cosmoteandrica. De aici, privirea poate sa mearga mai departe, sa strabata toate orizonturile: atunci ii este ingaduit sa aseze culturile intr-un dialog rodnic, aceasta fara sa le separe pe nedrept de religii, carora li se cuvine sa li se recunoasca specificitatea proprie.
Cel care, in fata dumneavoastra, se declara convins de adevarul hinduismului la fel de mult ca si de cel al crestinismului, nu ramane dator atunci cand este vorba de punerea conditiilor unui dialog interreligios. Fiecare dintre aceste doctrine si aceste experiente se datoreaza, in realitate, de aceasta data in beneficiul unui dialog intrareligios, acceptarii caracterului relativ al tuturor sistemelor de reprezentare. Doar astfel, si pana in amanuntele proprii fiecaruia, poate fi atinsa acea a treia dimensiune susceptibila sa ne deschida catre viziunea realitatii pur si simplu in structura ei trinitara si relationala.
Gwendoline Jarczyk
Cuprins:
Cuvant inainte 5
I. Sensul realitatii 9
II. Revelatia, partea si intregul 23
III. Orizontul mitului 31
IV. Despre identitatea crestina 37
V. Din Rasarit si din Apus. Sacerdotiul regal 48
VI. Biblia, Veda si Scripturile crestine 57
VII. Tacerea lui Buddha;Cristos parasit de Dumnezeu 67
VIII. Moartea si invierea 80
IX. Infernul, responsabilitatea, rugaciunea 91
X. Treimea radicala 97
XI. Intuitia cosmoteandrica. Non-dualitatea 113
XII. Inter- si intrareligios. Ce este dialogul? 123
XIII. Religia si religiile. Pluralismul 137
XIV. Timpul circular. Realitatea raului 153
XV. Nedreptatea. Institutiile 171
XVI. Credinta nu are obiect 184
XVII. Experienta mistica 198
XVIII. Moartea lui Cristos si nimicul misticilor 207
XIX. Stiinta moderna si masina de al doilea nivel 217
XX. Etica stiintei. Omul in centrul culturii 226
Cod bara EAN 13: 5948417010227
Coperta: Policromie, carton laminat
Format: 13 x 22 cm
Nr. pagini: 240
An aparitie: 2006
OPINIA CITITORILOR