Informatica si marketing
DESCRIERE
Activitatea economico-financiara care se desfasoara in orice firma, companie, organizatie sau intreprindere se bazeaza pe adoptarea de decizii de natura tehnica, tehnologica, organizatorica, economica, financiara, de personal etc. Astfel, fiecare decizie in parte parcurge un proces decizional complex, in care materia prima cea mai consumata este informatia despre mediul intern si cel extern al firmei. Complexitatea atat a proceselor de adoptare a deciziilor, cat si a mediului in care se desfasoara aceste procese a crescut simtitor in ultimele decenii. Exista cateva cauze majore care au determinat o astfel de crestere a acestei complexitati, printre care: numarul mare de solutii de decizie posibile, dificultatea prezicerii consecintelor pe termen lung datorita cresterii gradului de incertitudine, efectele erorilor in luarea deciziilor putand fi dezastruoase datorita complexitatii operatiilor si reactiei in lant pe care o eroare poate sa o cauzeze in diverse sectoare ale unor nivele micro si macroeconomice. Una din caracteristicile oricarui tip de sistem socio-economic, in cadrul caruia se inscrie orice companie, o constituie finalitatea, adica tendinta de a evolua in vederea realizarii anumitor obiective. Admitand universalitatea legii entropiei, potrivit careia in natura ordinea tinde sa se transforme in dezordine, se poate deduce ca starea entropica este caracteristica si sistemelor socio-economice. In astfel de conditii, toate societatile comerciale, existente ca sisteme, trebuie sa se adapteze permanent influentei unor factori perturbatori – exogeni sau endogeni – care se opun sau franeaza realizarea obiectivelor prestabilite.
Aceasta adaptare sau autoreglare a functionarii firmei se realizeaza prin efectuarea unor activitati manageriale care reprezinta inlantuirea unor decizii interdependente.
Cartea intitulata Informatica si Marketing este structurata astfel incat, colectivul de autori a urmarit cu consecventa tratarea problematicii abordate intr-o succesiune logica, pornind de la prezentarea conceptelor si instrumentelor tehnologiilor informatiei si comunicatiei (IT&C) folosite in activitatea de marketing, a componentelor hardware si software existente in arhitectura sistemelor de calcul si retelelor de calculatoare si a resurselor si serviciilor mediului Internet – ca parte reprezentand instrumentele si conceptele teoretice folosite in activitatea de marketing, dar si in diverse domenii si terminand cu prezentarea integrarii aplicatiilor informatice in medii de dezvoltare – ca parte reprezentand software-ul de aplicatii folosit pentru procesarea textelor si documentelor, realizarea prezentarilor multimedia si pentru tratarea si procesarea structurilor tabelare. Ca urmare, prin aceasta structurare a continutului cartii, conexiunea interdisciplinara dintre Informatica si Marketing implica mult mai multe aspecte, insa prin cele prezentate s-a urmarit surprinderea celor mai semnificative aspecte, pentru a contura cadrul general de evidentiere a acestei conexiuni.
Prin problematica abordata si tratata, prezenta carte se adreseaza unui public divers de cititori (studenti si masteranzi de la facultati de profil, utilizatori interesati de exemplificarea unui software de aplicatii, dar si tuturor celor care doresc sa cunoasca notiunile si conceptele unei abordari interdisciplinare Informatica – Marketing. Toate acestea ma indreptatesc sa recomand cu deosebita convingere folosirea acestei lucrari, a carei problematica abordata si tratata este deosebit de actuala in literatura publicatiilor interdisciplinare.
Prof. univ. dr. Traian Surcel
Catedra de Informatica economica
Academia de Studii Economice – Bucuresti
OPINIA CITITORILOR