Fata din Nazaret
PRP: 25,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 18,75 lei
Diferență: 6,25 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Petru Popescu
Editura: CURTEA VECHE
Anul publicării: 2010
DESCRIERE
Intitulat"Fata din Nazaret", in traducerea lui Mihnea Gafita, volumul o are ca personaj principal pe Maria, in varsta de 17 ani, viitoarea mama a lui Iisus Cristos, deocamdata doar fiica rabinului Ioachim si a Anei.
Romanul lui Petru Popescu este o reinterpretare din perspectiva laica a nasterii imaculate a intemeietorului crestinismului Iisus Hristos. Din aceasta perspectiva, pana la un punct, textul autorului se conformeaza formulei de succes inventate de Dan Brown, cu"Codul lui da Vinci". Acolo Iisus este casatorit cu Maria Magdalena si are posibila descendenta pana azi. Aici, adolescenta Mariamne, fiica lui Ioachim si a Anei, din satul Nazaret din Iudeea guvernata de Irod, se marita cu Iosif, ramane insarcinata si urmeaza sa-l nasca pe Mesia.
Intriga narativa incepe cu sosirea in tinut a lui Pilat din Pont, trimis al Imparatului de la Roma in cautarea unei teofanii care sa coaguleze imperiul sub o credinta mai proaspata decat politeismul decadent al Romei si se termina o data cu aceasta noapte a nuntii, rodnica, dar plina de sumbre promisiuni de viitor. Ce mai urmeaza dupa - intalnirea dintre Pilat din Pont, si el indragostit de frumoasa si voluntara fecioara, si perechea care deja asteapta copilul, intoarcerea in sat a iudeilor prigoniti de Irod o prima oara -, tin de epilogul povestii.
Intriga este indemanatica si bine condusa, urmand retetele romanului popular. Tehnic vorbind, autorul alterneaza naratiunea la persoana a treia, cand personajul din prim-planul scenei este Pilat, si la persoana intai, cand personajul narator este chiar Maria. Ei sunt inconjurati de o multime de figuri bine conturate si vii, si ele: Octavia, nepoata imparatului si sotia impusa lui Pilat imediat ce ramane insarcinata cu unul dintre nenumaratii ei amanti, parintii Mariei, bogatii satului, in permanent razboi, prietena adolescenta a Mariei ucisa in locul ei, etc.
Toate personajele sunt foarte vii, Petru Popescu are o intuitie fina a feminitatii adolescentine, alternanta starilor interioare de candoare si sfintenie, cu cele de senzualitate pura si tocmai de aceea lipsita de pudoare, alcatuieste un amestec foarte indraznet. Bogatia si dinamismul episoadelor, respectarea si apoi abaterea inteligenta de la firul narativ cunoscut de cititor fac lectura foarte antrenanta.
Este desigur un roman de consum, de buna calitate, cu pagini dense, despre putere, credinta, dragoste, teme recurente in literatura autorului, cu un plus de atractie datorat ideii pe muchie de cutit, de negare a nasterii imaculate a lui Iisus Hristos, una dintre imaginile cele mai adanc inradacinate in mentalul colectiv romanesc si crestin, in general. Daca gnosticismul aproximativ al lui Dan Brown neaga puritatea lui Iisus, aici autorul neaga insasi Puritatea cu majuscula. E o carte care poate pune la incercare disponibilitatea publicului romanesc de a distinge naratiunea literara de cea religioasa.
Numar pagini:310
Anul aparitiei:2010
Romanul lui Petru Popescu este o reinterpretare din perspectiva laica a nasterii imaculate a intemeietorului crestinismului Iisus Hristos. Din aceasta perspectiva, pana la un punct, textul autorului se conformeaza formulei de succes inventate de Dan Brown, cu"Codul lui da Vinci". Acolo Iisus este casatorit cu Maria Magdalena si are posibila descendenta pana azi. Aici, adolescenta Mariamne, fiica lui Ioachim si a Anei, din satul Nazaret din Iudeea guvernata de Irod, se marita cu Iosif, ramane insarcinata si urmeaza sa-l nasca pe Mesia.
Intriga narativa incepe cu sosirea in tinut a lui Pilat din Pont, trimis al Imparatului de la Roma in cautarea unei teofanii care sa coaguleze imperiul sub o credinta mai proaspata decat politeismul decadent al Romei si se termina o data cu aceasta noapte a nuntii, rodnica, dar plina de sumbre promisiuni de viitor. Ce mai urmeaza dupa - intalnirea dintre Pilat din Pont, si el indragostit de frumoasa si voluntara fecioara, si perechea care deja asteapta copilul, intoarcerea in sat a iudeilor prigoniti de Irod o prima oara -, tin de epilogul povestii.
Intriga este indemanatica si bine condusa, urmand retetele romanului popular. Tehnic vorbind, autorul alterneaza naratiunea la persoana a treia, cand personajul din prim-planul scenei este Pilat, si la persoana intai, cand personajul narator este chiar Maria. Ei sunt inconjurati de o multime de figuri bine conturate si vii, si ele: Octavia, nepoata imparatului si sotia impusa lui Pilat imediat ce ramane insarcinata cu unul dintre nenumaratii ei amanti, parintii Mariei, bogatii satului, in permanent razboi, prietena adolescenta a Mariei ucisa in locul ei, etc.
Toate personajele sunt foarte vii, Petru Popescu are o intuitie fina a feminitatii adolescentine, alternanta starilor interioare de candoare si sfintenie, cu cele de senzualitate pura si tocmai de aceea lipsita de pudoare, alcatuieste un amestec foarte indraznet. Bogatia si dinamismul episoadelor, respectarea si apoi abaterea inteligenta de la firul narativ cunoscut de cititor fac lectura foarte antrenanta.
Este desigur un roman de consum, de buna calitate, cu pagini dense, despre putere, credinta, dragoste, teme recurente in literatura autorului, cu un plus de atractie datorat ideii pe muchie de cutit, de negare a nasterii imaculate a lui Iisus Hristos, una dintre imaginile cele mai adanc inradacinate in mentalul colectiv romanesc si crestin, in general. Daca gnosticismul aproximativ al lui Dan Brown neaga puritatea lui Iisus, aici autorul neaga insasi Puritatea cu majuscula. E o carte care poate pune la incercare disponibilitatea publicului romanesc de a distinge naratiunea literara de cea religioasa.
Numar pagini:310
Anul aparitiei:2010
OPINIA CITITORILOR