Emil Paun, Pedagogie. Provocari si dileme privind scoala si profesia didactica

PRP: 39,95 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 34,36 lei
Diferență: 5,59 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor:
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 232
Categoria: Tratat

DESCRIERE

Cartea autorului Emil Paun „Emil Paun, Pedagogie. Provocari si dileme privind scoala si profesia didactica" de la editura POLIROM

Este scoala actuala in criza, iar daca da, ce schimbari structurale si functionale se impun pentru depasirea acesteia? Pornind de la aceste intrebari, Emil Paun face o trecere in revista a provocarilor cu care se confrunta scoala: globalizarea, echitatea, calitatea si egalitatea, largirea si diversificarea cimpului educational, noile tehnologii de comunicare etc.

Pe linga multiplele aspecte ce tin de profesia didactica – statutul profesorului, nevoia de profesionalizare si modurile in care poate fi realizata, categoriile de competente specifice –, sint analizate transformarile curriculumului scolar si chestiuni esentiale privind evaluarea – obsesia rezultatelor si consecintele ei negative, dar si rolul greselilor in dezvoltarea cognitiva a elevilor. Prin ampla problematica teoretica si practica tratata, volumul se adreseaza profesorilor din mediul preuniversitar si universitar, cercetatorilor in domeniul pedagogiei si stiintelor educatiei, studentilor in formare pentru cariera didactica, masteranzilor si doctoranzilor in stiintele educatiei, precum si decidentilor din sistemul de invatamint.

Sumar:

Premisele epistemologice ale intemeierii stiintelor • Identitatea si legitimitatea pedagogiei ca stiinta • Pedagogia – un cadru conceptual • Tranzitia spre stiintele educatiei • Teorii si paradigme in pedagogie si stiintele educatiei • O radiografie a scolii contemporane • Profesia didactica • Transpozitia didactica – un proces de elaborare, transmitere si constructie a cunoasterii scolare • Reflectii nonconventionale despre evaluarea elevilor

Despre autor:

Emil Paun, profesor universitar, doctor in pedagogie, seful catedrei de pedagogie a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti, Doctor Honoris Causa al Universitatii de Vest din Timisoara, director al revistei de stiintele educatiei Repere, membru al comitetului de lectura al revistei Carrefours de l’éducation (Franta), este autorul multor lucrari si studii axate pe problematica didacticii, pedagogiei si sociologiei educatiei, dintre care mentionam: Educatia si rolul ei in dezvoltarea social-economica (Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1974), Sociopedagogie scolara (Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1982), Scoala – abordare sociopedagogica (Polirom, Iasi, 1999), Educatia prescolara in Romania (in colab.; Polirom, Iasi, 2002), Pedagogie. Fundamentari teoretice si demersuri aplicative (in colab.; Polirom, Iasi, 2002) si Apprendre et enseigner dans la société de communication (in colab.; Éditions du Conseil de l’Europe, 2005).

Nr. de pagini: 232
Anul aparitiei: 2017

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review

Titluri de același autor

Created in 0.0647 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.