Dogmatica empirica dupa invataturile prin viu grai ale Parintelui Ioannis Romanidis. Volumul I
PRP: 58,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 52,20 lei
Diferență: 5,80 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: mitrop Hierotheos Vlachos
Editura: DOXOLOGIA (S)
Anul publicării: 2015
DESCRIERE
Ceea ce reiese din Traditia patristica este faptul ca teologia are un caracter pur terapeutic, si ca scopul teologiei nu e sa-l duca pe om nici la intelegerea lui Dumnezeu, nici la exprimarea lui Dumnezeu, caci si exprimarile, si intelesurile, si cuvintele despre Dumnezeu au un singur scop: tamaduirea omului, care se dobandeste atunci cand omul a trecut de la luminare la indumnezeire.
Monahismul este purtatorul spiritualitatii ortodoxe. Este purtatorul Traditiei ortodoxe, numita si psihiatrie duhovniceasca. Psihiatria duhovniceasca inseamna vindecarea energiei noetice a omului. Dupa cum exista o traditie in stiinta medicala a psihiatrilor, chirurgilor, microbiologilor, ca si in toate stiintele, la fel si in stiinta medicinei duhovnicesti exista o traditie cu o metodologie.
Din cate vad, marea problema, din punctul de vedere al metodologiei, e ca Ortodoxia a cazut in mainile unor oameni care n-au practicat metodologia stiintelor de astazi, in nici o traditie experimentala, care nu vad nici o nevoie de-a ajunge la niste rezultate, si sunt ca doctorii care te trateaza cu vorbe si cu promisiuni, fara sa te aduca vreodata la vindecare.
Inchipuiti-va numai cum ar fi sa te duci acum la un doctor si intrebi, intr-un sat: Deci te doare dintele, si te duci la dentist si, in loc sa inceapa cu aparatele, iti citeste o rugaciune, sa zicem, si-ti spune c-o sa te faci bine pe lumea ailalta.
Sau ai o criza de apendicita, fugi la doctor, te ia, te duce in sala de operatii, te pune pe masa si, in loc sa-ti faca injectii, vine asistenta si-ti citeste rugaciunea injectiei. Si vine si doctorul si-ti citeste rugaciunea operatiei, si apoi iti spune:, Adica, orice-ai face e numai pentru viata cealalta, din punctul de vedere al stiintei medicale. In halul asta am ajuns azi. Crestinii merg la biserica si nici macar preotii nu mai stiu ce-i aia curatire si luminare, desi vindecarea omului este curatirea si luminarea.” - Pr. Ioannis Romanidis
CUPRINS:
Introducere
Date biografice si autobiografice despre Parintele Ioannis Romanidis
Partea I
Dogma si morala
1. Dogma
a) Definitia dogmei
b) Dogma si taina
c) Dogma ca expresie a experientei si calauza catre experienta
d) Scopul anti-eretic si terapeutic al dogmei
e) Dogma si viata bisericeasca
f) Evolutia dogmelor
g) Dogme si filosofie
h) Caracterul terapeutic al dogmei ca baza a dialogului cu celelalte confesiuni
i) Legatura din dogma si morala-nevointa
2. Morala
a) Morala filosofica, religioasa si sociala
b) Morala crestina
c) Morala ortodoxa ca nevointa
Partea a II-a
Experienta Revelatiei
1. Valoarea experientei-cercarii
2. Experienta ca baza a teologiei ortodoxe
3. Revelatie si experienta
4. Experienta si tipuri de experiente
5. Experienta autentica
6. Transmiterea experientei
Partea a III-a
Purtatorii Revelatiei
1. indumnezeitii
a) Terminologie
b) Vederea lui Dumnezeu - Teologia indumnezeitilor
2. Unitatea Prorocilor, Apostolilor si Sfintilor
3. Prorocii
a) Prorocii Vechiului si Noului Testament
b) Harisma proroceasca
4. Apostolii
a) Viata si lucrarea Apostolilor
b) Viata, traditia si succesiunea apostolica
5. Parintii
a) Lucrarea Parintilor
b) Teologia de Dumnezeu insuflata a Parintilor
c) Perioada patristica
6. Sfintii
a) Cine este Sfant?
b) Puterea empirica a credintei
Partea a IV-a
Marturiile Revelatiei
1. Cuvintele de negrait-necreate si cuvintele si intelesurile create
a) Deosebirea dintre cuvintele de negrait si cuvintele si intelesurile create
b) Revelatia lui Dumnezeu prin cuvinte de negrait
c) Transmiterea cuvintelor de negrait-necreate prin cuvinte si intelesuri create
d) De la cuvintele create la cuvintele de nespus
2.„Mostenirea credintei"
3. Sfanta Scriptura
a) Sfanta Scriptura si Revelatia
b) Insuflarea dumnezeiasca a Sfintei Scripturi
c) Conservator si liberal
d) Scopul Sfintei Scripturi
e) Talcuirea Sfintei Scripturi
4. Vechiul si Noul Testament
a) Valoarea Vechiului Testament
b) Legaturile dintre Vechiul si Noul Testament
c) Diferenta dintre Vechiul si Noul Testament
5. Sfanta Traditie si traditii
a) Traditia ortodoxa
b) Esenta Traditiei ortodoxe
c) Transmiterea Traditiei
d) Traditie si traditii
e) Interpretarea Sfintei Traditii prin stiintele astronomiei si medicinei
Epilog
Nr. de pagini: 380
Anul aparitiei: 2015
Monahismul este purtatorul spiritualitatii ortodoxe. Este purtatorul Traditiei ortodoxe, numita si psihiatrie duhovniceasca. Psihiatria duhovniceasca inseamna vindecarea energiei noetice a omului. Dupa cum exista o traditie in stiinta medicala a psihiatrilor, chirurgilor, microbiologilor, ca si in toate stiintele, la fel si in stiinta medicinei duhovnicesti exista o traditie cu o metodologie.
Din cate vad, marea problema, din punctul de vedere al metodologiei, e ca Ortodoxia a cazut in mainile unor oameni care n-au practicat metodologia stiintelor de astazi, in nici o traditie experimentala, care nu vad nici o nevoie de-a ajunge la niste rezultate, si sunt ca doctorii care te trateaza cu vorbe si cu promisiuni, fara sa te aduca vreodata la vindecare.
Inchipuiti-va numai cum ar fi sa te duci acum la un doctor si intrebi, intr-un sat: Deci te doare dintele, si te duci la dentist si, in loc sa inceapa cu aparatele, iti citeste o rugaciune, sa zicem, si-ti spune c-o sa te faci bine pe lumea ailalta.
Sau ai o criza de apendicita, fugi la doctor, te ia, te duce in sala de operatii, te pune pe masa si, in loc sa-ti faca injectii, vine asistenta si-ti citeste rugaciunea injectiei. Si vine si doctorul si-ti citeste rugaciunea operatiei, si apoi iti spune:, Adica, orice-ai face e numai pentru viata cealalta, din punctul de vedere al stiintei medicale. In halul asta am ajuns azi. Crestinii merg la biserica si nici macar preotii nu mai stiu ce-i aia curatire si luminare, desi vindecarea omului este curatirea si luminarea.” - Pr. Ioannis Romanidis
CUPRINS:
Introducere
Date biografice si autobiografice despre Parintele Ioannis Romanidis
Partea I
Dogma si morala
1. Dogma
a) Definitia dogmei
b) Dogma si taina
c) Dogma ca expresie a experientei si calauza catre experienta
d) Scopul anti-eretic si terapeutic al dogmei
e) Dogma si viata bisericeasca
f) Evolutia dogmelor
g) Dogme si filosofie
h) Caracterul terapeutic al dogmei ca baza a dialogului cu celelalte confesiuni
i) Legatura din dogma si morala-nevointa
2. Morala
a) Morala filosofica, religioasa si sociala
b) Morala crestina
c) Morala ortodoxa ca nevointa
Partea a II-a
Experienta Revelatiei
1. Valoarea experientei-cercarii
2. Experienta ca baza a teologiei ortodoxe
3. Revelatie si experienta
4. Experienta si tipuri de experiente
5. Experienta autentica
6. Transmiterea experientei
Partea a III-a
Purtatorii Revelatiei
1. indumnezeitii
a) Terminologie
b) Vederea lui Dumnezeu - Teologia indumnezeitilor
2. Unitatea Prorocilor, Apostolilor si Sfintilor
3. Prorocii
a) Prorocii Vechiului si Noului Testament
b) Harisma proroceasca
4. Apostolii
a) Viata si lucrarea Apostolilor
b) Viata, traditia si succesiunea apostolica
5. Parintii
a) Lucrarea Parintilor
b) Teologia de Dumnezeu insuflata a Parintilor
c) Perioada patristica
6. Sfintii
a) Cine este Sfant?
b) Puterea empirica a credintei
Partea a IV-a
Marturiile Revelatiei
1. Cuvintele de negrait-necreate si cuvintele si intelesurile create
a) Deosebirea dintre cuvintele de negrait si cuvintele si intelesurile create
b) Revelatia lui Dumnezeu prin cuvinte de negrait
c) Transmiterea cuvintelor de negrait-necreate prin cuvinte si intelesuri create
d) De la cuvintele create la cuvintele de nespus
2.„Mostenirea credintei"
3. Sfanta Scriptura
a) Sfanta Scriptura si Revelatia
b) Insuflarea dumnezeiasca a Sfintei Scripturi
c) Conservator si liberal
d) Scopul Sfintei Scripturi
e) Talcuirea Sfintei Scripturi
4. Vechiul si Noul Testament
a) Valoarea Vechiului Testament
b) Legaturile dintre Vechiul si Noul Testament
c) Diferenta dintre Vechiul si Noul Testament
5. Sfanta Traditie si traditii
a) Traditia ortodoxa
b) Esenta Traditiei ortodoxe
c) Transmiterea Traditiei
d) Traditie si traditii
e) Interpretarea Sfintei Traditii prin stiintele astronomiei si medicinei
Epilog
Nr. de pagini: 380
Anul aparitiei: 2015
OPINIA CITITORILOR