Curs de limba greaca a Noului Testament (Zoltan Szalos-Farkas)
PRP: 18,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 15,48 lei
Diferență: 2,52 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Zoltan Szalos-Farkas
Editura: UNIVERSITARA
Anul publicării: 2010
DESCRIERE
Nevoia unui curs de limba greaca a Noului Testament s-a impus de mult in cadrul Institutului Teologic Adventist. De fapt, un asemenea curs nici nu a existat in toata istoria acestei scoli teologice, infiintata in 1924. Asadar, fiind rugat sa predau aceasta limba biblica in cadrul Institutului, am inceput o lucrare de concepere a unui curs-suport, care sa vina in ajutorul studentilor, inca din anul 1996.
Insusirea unei limbi straine este o provocare serioasa pentru oricine, mai ales a unei limbi„moarte”, cum este limba koine a Noului Testament, desi aceasta limba este mult mai„vie” decat orice alta limba moderna, in virtutea faptului ca, prin ea, adevarul salvator al lui Dumnezeu devine„viu” pentru cercetatorul de azi. De aceea, ca sarcina insusirii acestei limbi de catre student sa fie mai putin anevoioasa, am sistematizat volumul mare de informatii gramaticale, lexicale, morfologice, sintactice, in asa fel incat memorarea sa fie ajutata de lipsa explicatiilor lungi, care este, de multe ori, de prisos, explicatii care fac multe cursuri de limba greaca plictisitoare si– ca atare– neatragatoare.
Este de datoria mea, in calitate de autor, sa le dau credit acelor specialisti in materie de limba greaca, ale caror lucrari m-au ajutat in conceperea cursului. Lista bibliografica serveste acest scop. In mod special, ii sunt indatorat lui David Alan Black, a carui lucrare, Learn to Read New Testament Greek, expanded edition, (Nashville, Tenn.: Broadman& Holman Publishers, 1994), m-a ajutat la elaborarea acestui curs. Dincolo de aspectele de fond, exercitiile de traducere sunt luate, aproape in intregime, din aceasta lucrare.
Originalitatea cursului se remarca in structurarea materialului in maniera unui sistem de„regula-exceptie”. Dupa fiecare prezentare, de regula urmeaza observatiile, care explica si ilustreaza practic particularitati sau deraieri de la regula. Ca metoda didactica, aceasta alternare de regula-exceptie, prezentata in forma unei structuri (puncte si subpuncte) usor de vizualizat, are meritul de a da la o parte surplusul de text explicativ nenecesar, care obstructioneaza fluenta procesului de invatare.
Lect. univ. dr. Szalos-Farkas Zoltán
Anul apartiei: 2010
Nr. pagini: 157
Insusirea unei limbi straine este o provocare serioasa pentru oricine, mai ales a unei limbi„moarte”, cum este limba koine a Noului Testament, desi aceasta limba este mult mai„vie” decat orice alta limba moderna, in virtutea faptului ca, prin ea, adevarul salvator al lui Dumnezeu devine„viu” pentru cercetatorul de azi. De aceea, ca sarcina insusirii acestei limbi de catre student sa fie mai putin anevoioasa, am sistematizat volumul mare de informatii gramaticale, lexicale, morfologice, sintactice, in asa fel incat memorarea sa fie ajutata de lipsa explicatiilor lungi, care este, de multe ori, de prisos, explicatii care fac multe cursuri de limba greaca plictisitoare si– ca atare– neatragatoare.
Este de datoria mea, in calitate de autor, sa le dau credit acelor specialisti in materie de limba greaca, ale caror lucrari m-au ajutat in conceperea cursului. Lista bibliografica serveste acest scop. In mod special, ii sunt indatorat lui David Alan Black, a carui lucrare, Learn to Read New Testament Greek, expanded edition, (Nashville, Tenn.: Broadman& Holman Publishers, 1994), m-a ajutat la elaborarea acestui curs. Dincolo de aspectele de fond, exercitiile de traducere sunt luate, aproape in intregime, din aceasta lucrare.
Originalitatea cursului se remarca in structurarea materialului in maniera unui sistem de„regula-exceptie”. Dupa fiecare prezentare, de regula urmeaza observatiile, care explica si ilustreaza practic particularitati sau deraieri de la regula. Ca metoda didactica, aceasta alternare de regula-exceptie, prezentata in forma unei structuri (puncte si subpuncte) usor de vizualizat, are meritul de a da la o parte surplusul de text explicativ nenecesar, care obstructioneaza fluenta procesului de invatare.
Lect. univ. dr. Szalos-Farkas Zoltán
Anul apartiei: 2010
Nr. pagini: 157
OPINIA CITITORILOR