Cum sa le spun... Metoda Process Communication
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
DESCRIERE
Cum sa ma port cu ceilalti la locul de munca (fie ca sunt director sau subordonat) sau in viata privata, cu rudele mele sau cu prietenii? Cum sa le inteleg reactiile si sa ii fac sa-mi inteleaga corect mesajele? Cum sa ma adresez lor si cum sa ma comport, astfel incat comunicarea dintre noi sa fie optima? Cu totii ne punem zi de zi astfel de intrebari. Autorul cartii ne invata cum sa ne pozitionam pe aceeasi lungime de unda cu interlocutorul nostru, in functie de tipul lui de personalitate: Perseverent, Ganditor, Imaginator, Promotor, Rebel sau Empatic.
In acest mod, vom capata trei informatii esentiale: despre sursele motivarii lui, despre modul de comunicare preferat si modalitatile sale de a gestiona stresul. Modelul Process Communication a fost realizat de catre psihologul american Taibi Kahler, pentru NASA. Gerard Collignon, colaboratorul sau apropiat, il preia si il explica in aceasta carte pentru publicul larg, oferind un ajutor esential oricui isi doreste imbunatatirea abilitatilor de comunicare.
GERARD COLLIGNON este psiholog si psihoterapeut, consultant si fost presedinte al Kahler Communication France. Sustine seminarii de formare prin metoda Process Communication, adresate consultantilor, formatorilor si coachilor profesionisti.
Trebuie subliniat faptul ca domeniul scolar este un teren foarte potrivit pentru aplicarea Process Com. Cu cat un parinte intelege mai bine comportamentul copilului sau, cu atat cunoaste mai bine cheile pentru motivarea lui. Sa lasi un copil de tip Rebel sau pe unul de tip Promotor sa se plictiseasca doua ore la masa de lucru este total inutil. Ar fi mult mai bine sa fie trimis sa faca o partida de fotbal sau orice alt joc care?l va energiza. Sa trimiti, sec si sever, un copil de tip Empatic sa?si faca temele fara sa?l asisti si sa?l sustii, il va determina, cel mai probabil, sa faca greseli „stupide“. Faptul de a?l asigura ca este iubit si de a?i fi aproape va contribui mai mult la reusita lui scolara. Impunandu?i unui copil cu baza de Imaginator sa faca parte dintr?o echipa de fotbal sau dintr?o grupa de cercetasi este calea sigura catre stres… iar sa?i „inchizi gura“ unui tanar Ganditor?Perseverent cu un „n?ai inteles nimic“ e cea mai sigura metoda sa?i inhibi increderea in sine.
Multe dintre problemele de comunicare sunt cauzate de presiunile care se exercita asupra managerului. Aceste probleme, fie ca provin dinspre nivelurile ierarhice superioare, fie din mediul exterior, ar putea fi evitate, la fel si consecintele daunatoare pe care le genereaza, daca managerul ar invata sa se cunoasca mai bine si ar intelege dinamica tipurilor de personalitate a fiecaruia dintre colaboratorii sai. Metoda Process Communication reprezinta pentru companii un demers simplu, accesibil si rapid aplicabil. Eficacitatea sa se datoreaza in mare parte adaptabilitatii metodei la toate nivelurile ierarhice si toate tipurile de activitate, ceea ce ii confera capacitatea de a deveni un excelent mijloc pentru crearea unui limbaj comun. In plus, metoda permite abordarea unuia dintre aspectele esentiale ale muncii in companii, respectiv motivarea oamenilor.
Cuprins:
Multumiri
Prefata
Introducere
Prima parte. Fundamentele metodei Process Communication
1. Tipurile de personalitate
2. Structura personalitatii
3. Energie si motivatie: nevoile psihologice
4. Lungimile de unda
5. Matricea de identificare
6. Comunicarea ratata
7. Scenariile
8. Inventarul de personalitate
Partea a II-a. Aplicarea conceptelor Process Communication (Process Com)
9. Process Com: un management pe masura
10. Process Com in serviciul vanzarilor
11. Process Com… sau cum sa le spui „te iubesc!
12. In clasa
13. Gestionarea stresului si intrebarile existentiale
Concluzii
Bibliografie
OPINIA CITITORILOR