Cum sa inlaturam starile de teama ale copiilor prin povesti terapeutice sau cum sa patrunzi in lumea lor interioara si sa-i ajuti sa depaseasca greutatile
PRP: 20,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 17,00 lei
Diferență: 3,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Anne Floret
Editura: ORIZONTURI
Anul publicării: 2015
DESCRIERE
A doua carte din seria Metode moderne de crestere si educare a copiilor este dedicata povestilor terapeutice. Acestea reprezinta un instrument extrem de folositor parintilor si educatorilor pentru a-i ajuta pe copii sa depaseasca anumite probleme si spre a intelege ce se intampla in profunzimea sufletului lor.
Limbajul simbolic reprezinta o modalitate ideala de a vorbi subconstientului, actionand astfel asupra problemelor din mintea copilului, avand o mare influenta asupra acestuia si asupra realitatii percepute de el. Simbolul se adreseaza sufletului, acea parte a aisbergului pe care noi nu o vedem si pe care o putem controla prin aceste metafore vindecatoare.
Problemele si situatiile in care povestile terapeutice isi pot dovedi din plin utilitatea se refera la: dificultatea in a adormi, frica de cosmaruri, controlul reflexelor de urinare si defecare, separarea parintilor, prezenta unui singur parinte in viata de zi cu zi, adoptia privita ca abandon al parintilor naturali sau ca un fenomen stresant de adaptare la noua familie, existenta unui mediu familial ostil, dificultatile scolare, incapacitatea de a accepta un parinte vitreg, abuzul sexual etc.
De-a lungul temelor abordate, parintii si educatorii pot parcurge cateva povesti pe care le pot reda copiilor in scop terapeutic, dar, insusindu-si anu¬mite simboluri cu o mare putere asupra subconstientului micutilor, pot crea ei insisi alte povesti adaptate diverselor probleme ale celor mici.
Autoarea, Anne Floret, este psiholog si psihoterapeut cu indelungata experienta in domeniul relatiilor dintre copii si parinti.
Cuprins:
PROLOG... 5
INTRODUCERE... 9
Cum se nasc povestile... 9
Care sunt obiectivele acestei carti?... 11
Scopul acestei carti este acela de a-1 atinge pe copil in realitatea sa... 12
Cum se citeste aceasta carte?... 15
Crearea de povesti... 16
A spune o poveste este o adevarata poveste... 17
Simbolul... 20
1. SOMNUL
Povestea 1: Vaporul micutului marinar
Povestea... 25
Explicatie... 27
Dinamica povestii... 32
Simbolurile importante de retinut... 34
Povestea 2: Micul tigru si ceasornicarul viselor
Introducere... 35
Povestea... 35
Explicatie... 38
Dinamica povestii... 44
Simbolurile importante de retinut... 47
2. DESPARTIREA PARINTILOR
Povestea 1: Capitanul si meduzele
Introducere... 48
Povestea... 49
Explicatie... 51
Dinamica povestii... 56
Simbolurile importante de retinut... 57
Povestea 2: Pitigoiul echilibrist
Introducere... 58
Povestea... 58
Explicatie... 59
Dinamica povestii... 63
Simbolurile importante de retinut... 63
3. LIMITELE
Florent si toba
Introducere... 64
Povestea... 65
Explicatie... 74
Dinamica povestii... 81
Simboluri importante de retinut... 83
4. ADOPTIA
Povestea 1: Calatoria lui Louis Glisse
Introducere... 84
Povestea... 85
Explicatie... 86
Dinamica povestii... 90
Simbolurile importante de retinut... 91
Povestea 2: Un copac atat de mare
Introducere... 92
Povestea... 92
Explicatie... 94
Dinamica povestii... 97
Simbolurile importante de retinut... 98
5. CONTROLUL SFINCTERELOR
Moa, farfuria si lingura ei
Introducere... 99
Povestea... 99
Explicatie... 100
Dinamica povestii... 103
Simbolurile importante de retinut... 105
6. EXCLUDEREA
Borcanul spart
Introducere... 106
Povestea... 107
Explicatie... 108
Dinamica povestii... 111
Simbolurile importante de retinut... 112
7. FAMILIE BICULTURALA
Muntele alb
Introducere... 113
Povestea... 114
Explicatie... 117
Dinamica povestii... 123
Simbolurile importante de retinut... 125
8. FRUSTRAREA
Cuibul stramb
Introducere... 126
Povestea... 126
Explicatie... 128
Dinamica povestii... 130
Simbolurile importante de retinut... 131
9. DIFICULTATILE SCOLARE
Povestea 1: Satenii invizibili
Introducere... 132
Povestea... 133
Explicatie... 134
Dinamica povestii... 137
Simbolurile importante de retinut... 138
Povestea 2: Colina vulpii
Introducere... 139
Povestea... 139
Explicatie... 140
Dinamica povestii... 144
Simbolurile importante de retinut... 145
10. REGRESUL
Porcusorul care stia tot
Introducere... 146
Povestea... 146
Explicatie... 147
Dinamica povestii... 150
Simbolurile importante de retinut... 151
12. FAMILIA RECOMPUSA
Povestea 1: Crabul urias
Introducere... 152
Poveste... 153
Explicatie... 154
Dinamica povestii... 157
Simbolurile importante de retinut... 159
Povestea 2: Pajul si printesa
Introducere... 160
Poveste... 160
Explicatie... 162
Dinamica povestii... 165
Simbolurile importante de retinut... 166
13. COPILUL SI MOARTEA
Grota cu doua capete
Introducere... 167
Poveste... 168
Explicatie... 170
Dinamica povestii... 174
Simbolurile importante de retinut... 175
14. ABUZURILE
Batistuta
Introducere... 176
Poveste... 176
Explicatie... 178
Dinamica povestii... 181
Simbolurile importante de retinut... 182
PAS CU PAS TU Sl COPILUL TAU
Eroul... 185
Cautarea... 186
Punctul de plecare... 188
Timpul... 190
Actiunea... 191
Sfarsitul... 192
Propune... 193
Permite-i copilului sa deseneze... 193
SFATURI... 194
GLOSAR DE SIMBOLURI PREZENTE IN POVESTI... 197
Fragment:
INTRODUCERE
"Cuvintele m-au prins de mana." ARAGON
CUM S6 NASC POVESTILE
Povestile care urmeaza au fost create din necesitate, pentru a-i ajuta pe copii si pe educatorii lor sa depaseasca impreuna un obstacol. Scopul acestor povesti este de a incadra din nou problema intr-o dimensiune simbolica.
Miza este: cum sa ne indreptam spre copil si sa-i inapoiem ceea ce el nu poate exprima in cuvinte, respectandu-i libertatea de a accepta sau nu ceea ce i se propune?
Limbajul simbolic sau metaforic ofera un raspuns la aceasta problematica, pentru ca acesta ii vorbeste subconstientului mai bine decat orice alt discurs. in consecinta, situatia copilului este"metaforizata" de insasi povestea, iar continutul este sustinut de simboluri si arhetipuri sau prin jocuri de limbaj pe care inconstientul le savureaza in mod special. Noi am remarcat ca aceste povestioare i-au scos din impas atat pe copil cat si pe familia acestuia, caci povestea, citita de parinti, actioneaza in mod sistematic.
Nu exista niciun fel de metoda terapeutica care sa se inchida singura in propriul sistem si care sa intoarca spatele oricarei creativitati. Caci o poveste nu se poate naste decat din libertatea de a fi creata sau nu. Dorinta mea este aceea de a nu sistematiza aceasta apropiere, cu scopul de a-i stimula pe adulti sa faca apel la propria lor creativitate.
Povestile pe care urmeaza sa le cititi sunt, asadar, create in mod neasteptat, in diferite ambiante, pe masura ce ma intalneam cu diversi copii, atat intr-un cadru amical cat si terapeutic, fie direct cu respectivul copil, fie in compania parintelui. Unele dintre ele au fost oferite copilului, altele citite, altele au fost explicate adultilor, altele au fost incredintate unor invatatori, prieteni cu mine, care se aflau in situatii dificile cu un copil.
Ele au fost create cu usurinta si au fost conduse de creativitate si de entuziasm. Se apropie mai mult de arta decat de stiinta si in acest fel as vrea sa le transmit aceasta experienta parintilor care vor dori sa le citeasca, sa le ofer aceasta idee de a asculta si de a spune lucrurile altfel, caci viata este miscare, transformare si...
Nr. de pagini: 224
Anul aparitiei: 2015
Limbajul simbolic reprezinta o modalitate ideala de a vorbi subconstientului, actionand astfel asupra problemelor din mintea copilului, avand o mare influenta asupra acestuia si asupra realitatii percepute de el. Simbolul se adreseaza sufletului, acea parte a aisbergului pe care noi nu o vedem si pe care o putem controla prin aceste metafore vindecatoare.
Problemele si situatiile in care povestile terapeutice isi pot dovedi din plin utilitatea se refera la: dificultatea in a adormi, frica de cosmaruri, controlul reflexelor de urinare si defecare, separarea parintilor, prezenta unui singur parinte in viata de zi cu zi, adoptia privita ca abandon al parintilor naturali sau ca un fenomen stresant de adaptare la noua familie, existenta unui mediu familial ostil, dificultatile scolare, incapacitatea de a accepta un parinte vitreg, abuzul sexual etc.
De-a lungul temelor abordate, parintii si educatorii pot parcurge cateva povesti pe care le pot reda copiilor in scop terapeutic, dar, insusindu-si anu¬mite simboluri cu o mare putere asupra subconstientului micutilor, pot crea ei insisi alte povesti adaptate diverselor probleme ale celor mici.
Autoarea, Anne Floret, este psiholog si psihoterapeut cu indelungata experienta in domeniul relatiilor dintre copii si parinti.
Cuprins:
PROLOG... 5
INTRODUCERE... 9
Cum se nasc povestile... 9
Care sunt obiectivele acestei carti?... 11
Scopul acestei carti este acela de a-1 atinge pe copil in realitatea sa... 12
Cum se citeste aceasta carte?... 15
Crearea de povesti... 16
A spune o poveste este o adevarata poveste... 17
Simbolul... 20
1. SOMNUL
Povestea 1: Vaporul micutului marinar
Povestea... 25
Explicatie... 27
Dinamica povestii... 32
Simbolurile importante de retinut... 34
Povestea 2: Micul tigru si ceasornicarul viselor
Introducere... 35
Povestea... 35
Explicatie... 38
Dinamica povestii... 44
Simbolurile importante de retinut... 47
2. DESPARTIREA PARINTILOR
Povestea 1: Capitanul si meduzele
Introducere... 48
Povestea... 49
Explicatie... 51
Dinamica povestii... 56
Simbolurile importante de retinut... 57
Povestea 2: Pitigoiul echilibrist
Introducere... 58
Povestea... 58
Explicatie... 59
Dinamica povestii... 63
Simbolurile importante de retinut... 63
3. LIMITELE
Florent si toba
Introducere... 64
Povestea... 65
Explicatie... 74
Dinamica povestii... 81
Simboluri importante de retinut... 83
4. ADOPTIA
Povestea 1: Calatoria lui Louis Glisse
Introducere... 84
Povestea... 85
Explicatie... 86
Dinamica povestii... 90
Simbolurile importante de retinut... 91
Povestea 2: Un copac atat de mare
Introducere... 92
Povestea... 92
Explicatie... 94
Dinamica povestii... 97
Simbolurile importante de retinut... 98
5. CONTROLUL SFINCTERELOR
Moa, farfuria si lingura ei
Introducere... 99
Povestea... 99
Explicatie... 100
Dinamica povestii... 103
Simbolurile importante de retinut... 105
6. EXCLUDEREA
Borcanul spart
Introducere... 106
Povestea... 107
Explicatie... 108
Dinamica povestii... 111
Simbolurile importante de retinut... 112
7. FAMILIE BICULTURALA
Muntele alb
Introducere... 113
Povestea... 114
Explicatie... 117
Dinamica povestii... 123
Simbolurile importante de retinut... 125
8. FRUSTRAREA
Cuibul stramb
Introducere... 126
Povestea... 126
Explicatie... 128
Dinamica povestii... 130
Simbolurile importante de retinut... 131
9. DIFICULTATILE SCOLARE
Povestea 1: Satenii invizibili
Introducere... 132
Povestea... 133
Explicatie... 134
Dinamica povestii... 137
Simbolurile importante de retinut... 138
Povestea 2: Colina vulpii
Introducere... 139
Povestea... 139
Explicatie... 140
Dinamica povestii... 144
Simbolurile importante de retinut... 145
10. REGRESUL
Porcusorul care stia tot
Introducere... 146
Povestea... 146
Explicatie... 147
Dinamica povestii... 150
Simbolurile importante de retinut... 151
12. FAMILIA RECOMPUSA
Povestea 1: Crabul urias
Introducere... 152
Poveste... 153
Explicatie... 154
Dinamica povestii... 157
Simbolurile importante de retinut... 159
Povestea 2: Pajul si printesa
Introducere... 160
Poveste... 160
Explicatie... 162
Dinamica povestii... 165
Simbolurile importante de retinut... 166
13. COPILUL SI MOARTEA
Grota cu doua capete
Introducere... 167
Poveste... 168
Explicatie... 170
Dinamica povestii... 174
Simbolurile importante de retinut... 175
14. ABUZURILE
Batistuta
Introducere... 176
Poveste... 176
Explicatie... 178
Dinamica povestii... 181
Simbolurile importante de retinut... 182
PAS CU PAS TU Sl COPILUL TAU
Eroul... 185
Cautarea... 186
Punctul de plecare... 188
Timpul... 190
Actiunea... 191
Sfarsitul... 192
Propune... 193
Permite-i copilului sa deseneze... 193
SFATURI... 194
GLOSAR DE SIMBOLURI PREZENTE IN POVESTI... 197
Fragment:
INTRODUCERE
"Cuvintele m-au prins de mana." ARAGON
CUM S6 NASC POVESTILE
Povestile care urmeaza au fost create din necesitate, pentru a-i ajuta pe copii si pe educatorii lor sa depaseasca impreuna un obstacol. Scopul acestor povesti este de a incadra din nou problema intr-o dimensiune simbolica.
Miza este: cum sa ne indreptam spre copil si sa-i inapoiem ceea ce el nu poate exprima in cuvinte, respectandu-i libertatea de a accepta sau nu ceea ce i se propune?
Limbajul simbolic sau metaforic ofera un raspuns la aceasta problematica, pentru ca acesta ii vorbeste subconstientului mai bine decat orice alt discurs. in consecinta, situatia copilului este"metaforizata" de insasi povestea, iar continutul este sustinut de simboluri si arhetipuri sau prin jocuri de limbaj pe care inconstientul le savureaza in mod special. Noi am remarcat ca aceste povestioare i-au scos din impas atat pe copil cat si pe familia acestuia, caci povestea, citita de parinti, actioneaza in mod sistematic.
Nu exista niciun fel de metoda terapeutica care sa se inchida singura in propriul sistem si care sa intoarca spatele oricarei creativitati. Caci o poveste nu se poate naste decat din libertatea de a fi creata sau nu. Dorinta mea este aceea de a nu sistematiza aceasta apropiere, cu scopul de a-i stimula pe adulti sa faca apel la propria lor creativitate.
Povestile pe care urmeaza sa le cititi sunt, asadar, create in mod neasteptat, in diferite ambiante, pe masura ce ma intalneam cu diversi copii, atat intr-un cadru amical cat si terapeutic, fie direct cu respectivul copil, fie in compania parintelui. Unele dintre ele au fost oferite copilului, altele citite, altele au fost explicate adultilor, altele au fost incredintate unor invatatori, prieteni cu mine, care se aflau in situatii dificile cu un copil.
Ele au fost create cu usurinta si au fost conduse de creativitate si de entuziasm. Se apropie mai mult de arta decat de stiinta si in acest fel as vrea sa le transmit aceasta experienta parintilor care vor dori sa le citeasca, sa le ofer aceasta idee de a asculta si de a spune lucrurile altfel, caci viata este miscare, transformare si...
Nr. de pagini: 224
Anul aparitiei: 2015
OPINIA CITITORILOR