Creeaza un storybrand. Clarifica-ti mesajul astfel incat clientii sa-l auda
DESCRIERE
Creeaza un StoryBrand: Clarifica-ti mesajul astfel incat clientii sa-l auda / Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen de Donald Miller este un ghid practic si usor de implementat al Metodei SB7 care poate schimba fundamental soarta afacerii tale. Cu alte cuvinte, cartea te va ajuta sa concepi mesaje de vanzare pe care oamenii sa le asculte si la care sa reactioneze. In plus, din volumul de fata nu vei afla doar o multime de lucruri noi despre afaceri si modul in care trebuie sa comunice acestea cu clientii lor, ci si foarte multe lucruri interesante despre modul cum functioneaza creierul uman si cum trebuie construite mesajele brandurilor pentru a fi usor de inteles de publicul carora li se adreseaza.
Prin urmare, nu exageram deloc cand spunem ca, daca nu vei citi aceasta carte, nu vei sti niciodata ce ar fi putut sa devina afacerea ta!
Donald Miller este CEO al StoryBrand (https://buildingastorybrand. com), o platforma online care ofera consultanta oamenilor de afaceri cu privire la dezvoltarea afacerilor si la consolidarea valorii personale pe o piata libera. El este totodata coprezentatorul podcastului Building a Storybrand si autorul mai multor bestselleruri printre care se numara si volumul de fata. In fiecare an, Donald Miller ajuta in jur de 3. 000 de lideri de afaceri sa-si dezvolte companiile pe care le conduc prin simpla exprimare clara a mesajului brandului lor. Parerile lui Donald Miller referitoare la importanta comunicarii clare a mesajului si povestii brandului catre clienti, au influentat multi lideri si companii precum: Pantene, Chick-fil-A, Intel, Prime Lending, Zaxby's, etc. Donald Miller traieste in Nashville, Tennessee impreuna cu sotia lui Elizabeth.
Cartea de fata te va face constient de un lucru la care este posibil sa nu te fi gandit pana acum, si anume ca: oamenii de afaceri nu se afla doar intr-o cursa a aducerii produselor pe piata, ci si intr-o cursa a comunicarii, din care castiga cei care transmit clientilor in modul cel mai clar de ce au nevoie de aceste produse in viata lor. Asta pentru ca, trista lege a pietei, trista dar cat se poate de adevarata, este ca, de multe ori, cei care au cele mai bune produse de pe piata pierd in fata celor cu produse inferioare, dar care isi comunica oferta mult mai clar. Prin urmare, pentru toti cei care au simtit la un moment dat ca afacerea lor se confrunta cu aceasta problema, „Creeaza un StoryBrand” va face cat o mie de carti de marketing la un loc!
Cartea este impartita in trei sectiuni, dupa cum urmeaza:
Sectiunea 1: DE CE MARKETINGUL ESTE IN MARE PARTE O SUGATIVA DE BANI
„Creierul isi aminteste muzica si uita zgomotul, la fel cum isi aminteste unele branduri si le uita pe celelalte.”
Stim ca titlul acestei prime sectiuni a cartii nu suna deloc bine pentru cei care sunt platiti ca sa faca marketing, insa pentru proprietarii de afaceri, acest capitol poate fi un adevarat colac de salvare. Din aceasta sectiune vei afla:
• Care este secretul pentru a te face vazut, auzit si inteles de clientii tai.
• De ce esueaza nepermis de multe afaceri? Sau, mai precis, cum functioneaza creierul uman si care sunt doua dintre cele mai mari greseli pe care le fac brandurile atunci cand vorbesc despre produsele si serviciile lor.
• Ce sunt formulele de comunicare si de ce ele asigura cea mai clara comunicare si ne feresc de pericolul de a ne deruta clientii?
• Care este arma secreta pentru a-ti dezvolta afacerea?
• Un studiu de caz referitor la Steve Jobs care a aplicat acest secret in afacerea Apple.
• Care este rolul povestii in afacerea ta si cum ar trebui sa o inserezi in mesajele de comunicare si de marketing pentru a-ti dezvolta afacerea?
• Care sunt cele sapte elemente de baza ale unei povesti convingatoare?
• Care sunt cele trei intrebari la care trebuie sa poata raspunde publicul pentru a se implica intr-o poveste?
• Metoda SB7 pe scurt si cele 7 principii StoryBrand:
1. Eroul este clientul, nu brandul tau.
2. Companiile au tendinta sa vanda solutii pentru probleme externe, insa clientii cumpara solutii pentru probleme interne.
3. Clientii nu cauta un alt erou; ei cauta un ghid.
4. Clientii au incredere in ghidul care are un plan.
5. Clientii nu actioneaza decat daca sunt provocati la actiune.
6. Toate fiintele umane incearca sa evite un sfarsit tragic.
7. Niciodata sa nu presupui ca oamenii inteleg in ce fel le poate schimba viata brandul tau. Spune-le!
• Cum sa realizezi BrandScript-ul pentru StoryBrand-ul tau - un instrument eficient care te va ajuta sa iti organizezi si sa iti simplifici mesajul si pe care il vei folosi mereu. Cu ajutorul instrumentului BrandScript, vei putea sa vezi povestea brandului tau pe o singura pagina, ceea ce inseamna ca aceasta trebuie sa fie un mesaj simplu pe care il poti folosi ca sa-ti dezvolti afacerea.
Daca in prima sectiune a cartii autorul te-a familiarizat pe scurt cu modalitatile in care te va ajuta aceasta carte sa iti imbunatatesti afacerea, in urmatoarea sectiune iti va arata cum sa formulezi un mesaj clar si convingator care iti va simplifica activitatea de marketing si te va ajuta sa iti dezvolti compania. Inainte de a incepe lectura celei de-a doua sectiuni, retine ca:
„O poveste grozava este, viata din care au fost scoase partile plictisitoare”. - Alfred Hitchcock
Sectiunea 2: CUM SA ITI CREEZI UN STORYBRAND
Odata cu primul capitol al acestei sectiuni vei invata sa creezi BrandScript-ul unui StoryBrand si vei intelege mai bine cele 7 principii StoryBrand. Asadar, sa incepem:
UN PERSONAJ
„Nu uita, clientii vor sa stie unde ii poti duce. Daca nu le prezinti un lucru pe care si-l doresc, ma indoiesc ca te vor asculta.”
Primul principiu StoryBrand spune ca eroul este clientul, nu brandul tau. A pozitiona clientul ca erou al povestii inseamna mai mult decat bune maniere: inseamna afaceri bune. Prin urmare, autorul iti va arata aici cum sa inviti clientii intr-o poveste care sa ii determine sa acorde atentie brandului tau.
Tot aici vei gasi o lista cu tipurile de nevoi pe care clientii se asteapta sa si le rezolve cu ajutorul diferitelor produse, astfel incat, brandul tau sa poata promite satisfacerea unei astfel de nevoi.
Un instrument foarte valoros pe care ti-l pune autorul la dispozitie in acest capitol si pe care il vei folosi cu siguranta pe tot parcursul lecturarii cartii este website-ul mystorybrand. com unde iti vei putea crea pas cu pas un BrandScript.
ARE O PROBLEMA
„Povestile ne invata ca dorinta oamenilor de a-si solutiona frustrarea reprezinta o motivatie mai puternica decat dorinta de a solutiona o problema externa.”
In cazul in care te-ai intrebat ce a vrut sa spuna Donald Miller cu principiul nr. 2 al StoryBrand-ului - companiile au tendinta sa vanda solutii pentru probleme externe, insa clientii cumpara solutii pentru probleme interne – aici vei primi un raspuns.
Cu alte cuvinte, acest capitol vorbeste despre cele trei elemente de conflict care vor spori interesul clientului, vor amplifica implicarea si vor oferi un sens si mai profund povestii pe care o spune brandul tau.
Vei afla de asemenea care este rolul „ticalosului” in povestea brandului tau, dar si despre care dintre frustrarile clientilor tai ar trebui sa vorbesti atunci cand iti vei clarifica mesajul:
• Problemele externe – vei gasi exemplificate aici care sunt problemele externe ale clientilor si cum le poti comunica cel mai eficient ca tu le poti rezolva;
• Problemele interne: exemplele si explicatiile suplimentare sunt incluse;
• Problemele filosofice – vei descoperi aici care sunt acestea si de ce este important sa incluzi cateva mize filosofice in mesajele tale.
Asadar, varianta ideala este sa vorbesti in mesajele tale despre cum vor reusi oamenii sa isi rezolve toate cele trei tipuri de probleme doar cumparand produsul tau. Autorul iti ofera drept ajutor aici modele despre cum au reusit unele branduri de succes, pe care le cunoastem cu totii, sa prezinte achizitionarea produselor lor drept o solutie a problemelor externe, interne si filosofice.
SI INTALNESTE UN GHID
„Greseala fatala pe care o fac unele branduri, in special cele tinere, care considera ca trebuie sa isi demonstreze capacitatile, este ca se pozitioneaza in rolul de eroi ai povestii, in loc sa fie ghizi.”
A venit momentul sa intelegem si al treilea principiu StoryBrand: clientii nu cauta un alt erou, cauta un ghid. Din acest capitol vei afla ce trebuie sa faci pentru a fi recunoscut drept ghid in viata clientilor tai si care sunt cele doua aspecte pe care un brand trebuie sa le transmita pentru a se situa in rolul de ghid pentru clientii lui: empatia si autoritatea. Vei vedea aici cum sa le inserezi in mesajele tale pentru a-ti creste afacerea.
In acest sens autorul iti furnizeaza cele patru modalitati simple de a adauga masura potrivita de autoritate in marketing, dar si modalitati practice de a-ti exprima empatia fata de clientii tai.
CARE II OFERA UN PLAN
„Planul poate lua forme multiple, insa un plan eficient va face unul din doua lucruri: fie clarifica modul in care o persoana poate face afaceri cu tine, fie inlatura sentimentul de risc pe care il are aceasta cand se gandeste sa investeasca in produsele sau serviciile tale.”
Acest capitol este despre al patrulea principiu StoryBrand: clientii au incredere intr-un ghid care are un plan. Asadar, nu e de ajuns sa fii un ghid pentru clientii tai, este foarte necesar de asemenea si sa ai un plan. Aici vei vedea ce inseamna sa le prezinti clientilor tai un plan simplu de a actiona, ceea ce ii va determina sa ia decizia de a comanda mult mai usor.
Tot aici vei afla ce sunt si cum poti folosi:
• Un plan de procedura – diminueaza confuzia clientilor.
• Un plan de acord – diminueaza temerile clientilor.
SI IL INDEAMNA LA ACTIUNE
„Realitatea este ca, atunci cand incercam sa vindem pasiv, comunicam o lipsa de incredere in produsul nostru. Atunci cand nu indemnam la actiune, clientul simte slabiciune.”
Principiul 5 al StoryBrandingului subliniaza faptul ca clientii nu actioneaza daca nu sunt provocati sa actioneze. Asadar, e timpul sa vedem cum ii putem determina pe clienti sa actioneze si care sunt cele doua tipuri de indemn la actiune pe care le putem folosi, dar si in ce imprejurari este mai adecvat un tip de indemn sau altul.
CARE IL AJUTA SA EVITE ESECUL
„Brandurile care nu isi avertizeaza clientii in legatura cu ce se va intampla daca nu cumpara produsele lor, nu raspund la intrebarea,, Si daca nu cumpar?”, pe care si-o pune orice client in sinea lui.”
Principiul StoryBrand numarul sase sustine ca fiecare fiinta umana incearca sa evite un final tragic. De aceea intrebarea „ce are de pierdut clientul, daca nu cumpara produsele tale?” nu trebuie sa lipseasca din nicio campanie buna de marketing. Prin urmare, din acest capitol vei invata sa folosesti mesajele referitoare la esec in viitoarele campanii de marketing. Mai exact, vei invata cum sa folosesti „apelul la frica” in patru pasi, pentru ca, este de parere autorul, „frica este ca sarea in bucate”. Mai multe exemple de situatii pe care clientii StoryBrand sunt ajutati sa le evite, vei gasi in acest capitol extrem de interesant.
SI AJUNGE SA AIBA SUCCES
„Brandurile de succes, asemenea liderilor de succes, arata limpede cum va arata viata celui care apeleaza la serviciile si produsele lor.”
Principiul StoryBrand numarul sapte iti da un sfat foarte util, care nu e valabil numai in afaceri, ci si in viata in general: nu presupune niciodata ca oamenii inteleg cum le poate schimba viata brandul tau. Spune-le! Tot aici, vom afla ce anume face publicul sa se simta multumit, un secret aflat de povestitori dupa secole de cercetare.
Prin urmare, mesajele tale de marketing vor trebui sa fie legate de una dintre aceste trei mari dorinte puternice pe care le are publicul in general, astfel incat produsul tau sa devina ispititor. Descopera mai multe in legatura cu acest lucru, dar si exemple relevante in carte!
Sectiunea 3: CUM SA IMPLEMENTEZI BRANDSCRIPT-UL STORYBRAND-ULUI
Daca pana acum autorul a imbinat partea teoretica cu exemplele practice, in aceasta sectiune sfaturile autorului sunt exclusiv de natura practica. De aceea, informatia din aceasta parte a cartii te va ajuta sa iti creezi un brand mai puternic, mai competitiv si mai profitabil, fie ca ai un magazin de familie, un startup sau o organizatie de miliarde de dolari,
Iata mai exact ce vei afla din aceasta sectiune a cartii:
• Cum sa creezi un site mai eficient. Sau mai exact, care sunt cele 5 lucruri pe care trebuie sa le contina in mod obligatoriu un site;
• Cum sa combati blestemul golului narativ;
• De ce e mai bine sa fii o companie in misiune decat sa ai pur si simplu o declaratie de misiune?
• Cinci lucruri (aproape gratuite) pe care le poti face pentru a implementa Metoda StoryBrand si a-ti dezvolta afacerea:
• 1. crearea unui slogan convingator;
• 2. crearea unui generator de lead-uri eficient;
• 3. crearea unei campanii de e-mailuri automate (cum trebuie sa sune un e-mail de cultivare; un e-mail de oferta; respectiv de actiune);
• 4. colecteaza si relateaza povesti despre transformare;
• 5. creeaza un sistem care genereaza recomandari.
• Tot aici vei gasi indrumarile necesare in cazul in care te vei hotari sa apelezi la un ghid certificat StoryBrand care sa te ajute sa realizezi Harta de Marketing.
In final, te invit sa citesti un scurt fragment din aceasta carte, care iti va oferi un plus de motivatie pentru a obtine cat mai mult de la afacerea ta in folosul tau, al angajatilor tai si al clientilor tai:
„Nu este usor sa te trezesti in fiecare zi ca sa muncesti pentru dezvoltarea companiei tale. Stiu cum este sa nu poti dormi, fiindca te intrebi cum vei reusi sa o scoti la capat, ca sa nu fii nevoit sa concediezi pe nimeni. Metoda StoryBrand a fost conceputa pentru a diminua acest stres. A fost conceputa pentru ca tu sa te faci auzit pe piata, sa iti dezvolti afacerea si sa transformi viata clientilor tai. Sunt recunoscator pentru munca pe care o desfasori. Munca ta este importanta.
Este adevarat: daca derutezi, pierzi. Dar, daca iti clarifici mesajul, oamenii te vor asculta. Sa ii ajutam pe baietii buni sa invinga.
Pentru ca, intr-o poveste buna, ei inving de fiecare data.”
TESTIMONIALE:
,, Aceasta este o carte de referinta care are la baza o idee ce iti va clarifica, stimula si transforma afacerea. Donald Miller ofera o modalitate specifica, detaliata si utila de a schimba felul in care vorbesti despre munca de care iti pasa.”
− Seth Godin, autorul cartii All Marketers Are Liars (Toti oamenii de marketing sunt niste mincinosi)
,, Donald Miller ar trebui sa lucreze cu compania ta asa cum a facut-o si in cazul nostru. Ne-am schimbat pagina de internet dupa ce am invatat metoda lui de lucru, iar rezultatele au fost fantastice. Am observat imediat diferenta. Metoda StoryBrand functioneaza, iar noi o implementam la toate nivelurile companiei. Citeste aceasta carte!”
− Ken Blanchard, consilier-sef pe probleme de spiritualitate la Ken Blanchard Companies si coautor al cartii The New One Minute Manager® (Noul manager la minut)
,, Donald Miller te va invata o multime de lucruri despre felul in care sa vinzi produse; te va invata cum sa transformi viata clientilor tai. Ei au nevoie ca tu sa joci un rol in viata lor, iar aceasta carte te va invata cum sa-ti asumi acest rol. Daca iti doresti ca afacerea ta sa se dezvolte, citeste aceasta carte.”
− John C. Maxwell, autor de bestselleruri New York Times
,, Aceasta este cea mai importanta carte de afaceri si de marketing a anului. Toti speakerii cunosc puterea unei povesti. Donald Miller a surprins procedeul care iti ajuta afacerea sa depaseasca zgomotul de fond al celei mai saturate generatii de marketing din istorie. Trebuie sa citesti aceasta carte!”
− Dave Ramsey, cel mai bine vandut autor potrivit New York Times
,, Donald Miller ne reaminteste ca toate mesajele bune incep cu empatia si se incheie cu ea. El stie ca, daca iti doresti sa fii vazut, auzit si inteles, primul pas este sa asculti. Citeste aceasta carte daca vrei sa ai relatii mai profunde cu oamenii.”
− Bill Haslam, cel de-al patruzeci si noualea guvernator al statului Tennessee
,, Daca iti place sa faci bani, citeste aceasta carte. Metoda StoryBrand te va ajuta sa concepi acele mesaje de vanzare pe care oamenii le asculta si la care raspund. Noi o folosim intotdeauna si functioneaza!”
− Ryan Deiss, fondator si CEO al DigitalMarketer
,, In doar cateva ore, aceasta carte a demitizat teorii despre branding cu care mi-am batut capul toata cariera, incercand sa le inteleg. Excelenta metoda StoryBrand a devenit un manual pentru tot ceea ce facem si are legatura cu marketingul.”
− Rory Vaden, cofondator al Southwestern Consulting si autorul cartii de succes Take the Stairs (Urca toate treptele)
,, Folosesc deja de cativa ani Metoda StoryBrand a lui Don Miller in afacerea mea. Este singurul si cel mai bun instrument de marketing pe care il cunosc. O folosim pentru fiecare produs pe care il lansam. L-am rugat pe Don sa vina personal si sa vorbeasca despre ea oamenilor din compania mea si clientilor si o recomand tuturor. Acum, toate aceste perspective revolutionare sunt la indemana intre copertile acestei carti.”
− Michael Hyatt, autor al cartii Platform: Get Noticed in a Noisy World (Platforma: Fa-te usor de observat intr-o lume galagioasa), bestseller New York Times
Anul aparitiei: 2021
OPINIA CITITORILOR