Contabilitate manageriala aprofundata
DESCRIERE
Depasind conflictele existente pe piata contabila din Romania autorii incearca sa popularizeze cele mai noi tehnici in materie de contabilitate manageriala, apatuta mai mult ca o practica extrem de eclertica printre companiile multinationale, decat ca o materie predata cu temeinicie in scoala contabila romaneasca.
Parerea autorilor este ca studentilor trebuie sa li se introduca o cat mai avansata tehnica de business care sa ii faca compatibili cu cele mai avansate solicitari ale pietei muncii in Romania. Opinia noastra este ca studentul roman paraseste facultatea cu prea multe filozofii si cu prea putine instrumnente de gandire capitalista.
Ar trebui sa parasim cornul de fildes al teoriei universitare si ar trebui sa-l invatam pe student ca viata intreprinderii nu este condusa de bune intentii si morala ci de interes si ban care, au dovedit-o altii, este un liant mult mai sigur in realizarea performantei daca este exploatat cu inteligenta.
Dragi studenti, acesta carte nu va face mai blanzi sau mai educati, aceasta carte va face mai pregatiti in lupta atat de grea cu lumea afacerilor. Trebuie sa stiti inca de la inceput ca rolul contabilului intr-o firma nu este numai acela de a reflecta « the true and fair view » in contabilitate si de a publica informatii pentru utilizatorii externi ci el este un piesa activa a procesului decizional, el construieste un sistem informational in cadrul firmei dupa care sunt conduse procesele economice, dupa care oamenii sunt judecati, dupa care proprietarii isi evalueaza afacerile.
Contabilii si-au gasit un loc nou in structura afacerilor, ei sunt oamenii de taina care spun despre un lucru ca este bun sau rau, iar intreaga comunitate pleaca in judecata proceselor de la aceste consideratii. Dar pentru a ajunge in aceasta pozitie contabilii trebuie sa inteleaga modul cum functioneaza un intreg sistem. Cartea de fata va propune o incursiune in cele mai avansate tehnici de management si contabilitate, astfel incat sa intelegeti noul rol pe care contabilii trebuie sa si-l asume in cadrul organizatiilor.
Atragem atentia cititorilor ca in aceasta carte nu sunt fomule contabile, nu sunt reguli si norme, nu sunt legi si ordonante, si nu se vorbeste despre taxe si impozite. Ĩnsa, surprinzator poate pentru unii, vorbim despre contabilitate.
De fapt despre acea latura a contabilitatii care face mintea contabilului sa creeze inspre binele afacerii, care in scoate din formule si tipare si il pune sa gandeasca, sa creeze, sa fie un pic manager, un pic om de vanzari, un pic om de marketing, un pic statistician, ceva mai mult sociolog si foarte mult psiholog.
Paul Diaconu
ISBN: 973-590-801-8
An aparitie: 2003
Nr. de pagini: 330
Format: 17x24
OPINIA CITITORILOR