Comunicarea defectuoasa. Abordarea eficienta a discutiilor
PRP: 32,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 24,00 lei
Diferență: 8,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Douglas Stone
Editura: CURTEA VECHE
Anul publicării: 2012
DESCRIERE
Indiferent de domeniul in care lucram, cu totii trebuie sa stim sa comunicam eficient. Aceasta carte ne deschide ochii asupra lucrurilor ce ne ingreuneaza uneori comunicarea si ne fac sa fim reticenti la a purta discutii sau incapabili in a le gestiona cum se cuvine.
Comunicarea defectuoasa se refera la orice problema despre care nu vrem sa discutam, de la a cere o marire de salariu pana la a-ti atentiona vecinul sa-si potoleasca intr-un fel cainele ce latra intruna. Oamenii se feresc, in general, de aceste discutii de teama consecintelor. Iar cand isi fac curaj si incep totusi conversatia, interlocutorii simt si gandesc mai mult decat lasa sa se vada.
Fiecare interactiune verbala defectuoasa este alcatuita, de fapt, din trei discutii: una centrata pe intrebarea„ce s-a intamplat?“, alta pe sentimente si o a treia axata pe identitate. Prima discutie are in centru dezacordul partilor cu privire la cele intamplate intre ei si problema vinovatului. A doua discutie se refera la sentimentele pe care le au interlocutorii si la autenticitatea lor. Iar a treia discutie este una interioara, pe care o purtam in sinea noastra, incercand sa intelegem cum ne transformam si cum ne purtam in situatia data.
Pentru o buna intelegere si o comunicare eficienta, trebuie sa recunoastem cele trei planuri ale unei conversatii, sa evitam greselile comune si sa transformam discutia problematica intr-una cu rol de informare. Cateva dintre greselile pe care le facem des sunt: sa consideram ca numai punctul nostru de vedere este corect si ca interlocutorul se insala amarnic, sa ne imaginam ca stim care sunt intentiile celuilalt si, fireste, sa dam vina pe el, refuzand sa intelegem ca avem si noi partea noastra de vina. Pentru solutionarea acestor situatii, autorii ne propun sa incercam sa aflam ce gandeste interlocutorul, sa-l intrebam punctual care sunt intentiile lui, respectiv sa cartografiem contributia fiecaruia la problema cu care ne confruntam.
Pentru a reusi sa gestionam o discutie ce pare sa nu duca nicaieri, intrucat ambele parti sunt convinse si preocupate sa demonstreze ca au dreptate, autorii ne sfatuiesc sa-l ascultam cu atentie pe celalalt, sa punem intrebari, sa-i cerem cat mai multe detalii concrete si sa discutam deschis. In majoritatea situatiilor, aceste tehnici functioneaza. Iar atunci cand pare ca nu avem sanse sa ne intelegem, e recomandabil sa trecem peste episodul respectiv. E o atitudine inteleapta.
„Acest volum remarcabil este scris de cei care ne-au invatat sa gestionam conflictele la Harvard. Recomand cartea studentilor, parintilor, profesorilor, directorilor si liderilor de orice fel.“
Archie Epps
Decan in cadrul Universitatii Harvard
„Isi respecta aceasta carte promisiunea de a te face sa actionezi inteligent in situatii problematice, chit ca e vorba de ingrijirea unui copil sau de relatia cu cel mai important client al tau? Da, si-o respecta.“
The New York Times
„Inteligenta emotionala aplicata in cele mai grele momente din viata.“
Daniel Goleman
Autorul cartii Inteligenta emotionala
„Autorii, specialisti in comunicare, transforma un impresionant volum de probleme intr-o lectura agreabila si utila.“
Booklist
Numar pagini: 352
Anul aparitiei: 2012
Comunicarea defectuoasa se refera la orice problema despre care nu vrem sa discutam, de la a cere o marire de salariu pana la a-ti atentiona vecinul sa-si potoleasca intr-un fel cainele ce latra intruna. Oamenii se feresc, in general, de aceste discutii de teama consecintelor. Iar cand isi fac curaj si incep totusi conversatia, interlocutorii simt si gandesc mai mult decat lasa sa se vada.
Fiecare interactiune verbala defectuoasa este alcatuita, de fapt, din trei discutii: una centrata pe intrebarea„ce s-a intamplat?“, alta pe sentimente si o a treia axata pe identitate. Prima discutie are in centru dezacordul partilor cu privire la cele intamplate intre ei si problema vinovatului. A doua discutie se refera la sentimentele pe care le au interlocutorii si la autenticitatea lor. Iar a treia discutie este una interioara, pe care o purtam in sinea noastra, incercand sa intelegem cum ne transformam si cum ne purtam in situatia data.
Pentru o buna intelegere si o comunicare eficienta, trebuie sa recunoastem cele trei planuri ale unei conversatii, sa evitam greselile comune si sa transformam discutia problematica intr-una cu rol de informare. Cateva dintre greselile pe care le facem des sunt: sa consideram ca numai punctul nostru de vedere este corect si ca interlocutorul se insala amarnic, sa ne imaginam ca stim care sunt intentiile celuilalt si, fireste, sa dam vina pe el, refuzand sa intelegem ca avem si noi partea noastra de vina. Pentru solutionarea acestor situatii, autorii ne propun sa incercam sa aflam ce gandeste interlocutorul, sa-l intrebam punctual care sunt intentiile lui, respectiv sa cartografiem contributia fiecaruia la problema cu care ne confruntam.
Pentru a reusi sa gestionam o discutie ce pare sa nu duca nicaieri, intrucat ambele parti sunt convinse si preocupate sa demonstreze ca au dreptate, autorii ne sfatuiesc sa-l ascultam cu atentie pe celalalt, sa punem intrebari, sa-i cerem cat mai multe detalii concrete si sa discutam deschis. In majoritatea situatiilor, aceste tehnici functioneaza. Iar atunci cand pare ca nu avem sanse sa ne intelegem, e recomandabil sa trecem peste episodul respectiv. E o atitudine inteleapta.
„Acest volum remarcabil este scris de cei care ne-au invatat sa gestionam conflictele la Harvard. Recomand cartea studentilor, parintilor, profesorilor, directorilor si liderilor de orice fel.“
Archie Epps
Decan in cadrul Universitatii Harvard
„Isi respecta aceasta carte promisiunea de a te face sa actionezi inteligent in situatii problematice, chit ca e vorba de ingrijirea unui copil sau de relatia cu cel mai important client al tau? Da, si-o respecta.“
The New York Times
„Inteligenta emotionala aplicata in cele mai grele momente din viata.“
Daniel Goleman
Autorul cartii Inteligenta emotionala
„Autorii, specialisti in comunicare, transforma un impresionant volum de probleme intr-o lectura agreabila si utila.“
Booklist
Numar pagini: 352
Anul aparitiei: 2012
OPINIA CITITORILOR