Companii transnationale. Managementul resurselor umane integrat pe baza competentei
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
DESCRIERE
Lucrarea surprinde impactul companiilor transnationale asupra managementului resurselor umane din intreprinderile autohtone, vizand atingerea urmatoarelor obiective: analiza fenomenului globalizarii si a rolului pe care intreprinderile transnationale il au in cadrul acestui amplu proces; cunoasterea particularitatilor intreprinderilor transnationale in general si a managementului resurselor umane din cadrul acestora in special; analiza efectelor patrunderii companiilor transnationale pe piata din Romania si a impactului asupra competitivitatii firmelor autohtone din perspectiva managementului resurselor umane integrat pe baza competentelor; cresterea continua a competitivitatii intreprinderilor autohtone prin cresterea competentei profesionale, plecand de la modelul companiilor transnationale.
In ce priveste definirea conceptului de globalizare, ca si in alte cazuri, exista o diversitate de puncte de vedere, pe care autorul le prezinta, prin care se inscrie si acela ca „globalizarea este un proces de integrare a pietelor de bunuri, servicii, capitaluri si chiar mana de lucru", in care intensificarea schimburilor se datoreaza in mare masura intreprinderilor transnationale din statele cele mai dezvoltate.
Autorul acorda o mare atentie implicatiilor si efectelor pe care globalizarea le are asupra pietei muncii.
Este subliniat faptul ca procesul de globalizare prezinta atat avantaje, cat si dezavantaje, astfel ca exista sustinatori, cat si entitati care se opun globalizarii. Autorul argumenteaza faptul ca acest proces este unul ireversibil, iar cei care se opun manifesta in general rezistenta la schimbare datorita urmatoarelor cauze: interesul personal ingust, intelegerea incompleta sau eronata a procesului schimbarii, evaluarea diferita a situatiei, intoleranta fata de schimbare si a altor puncte de vedere contrare propriei viziuni, neincrederea in initiatorii schimbarii.
Tratarea problematicii privind „intreprinderea transnationala” porneste de la ideea exprimata de autor ca forta promotoare fundamentala a globalizarii este intreprinderea transnationala.
An aparitie 2007
Nr. de pagini 328
Format 17x24
Legatorie brosat
OPINIA CITITORILOR