Cartea tibetană a morţilor - Bardo Thödol
PRP: 29,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 23,78 lei
Diferență: 5,22 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Ioan Salomie
Editura: HERALD
Anul publicării: 2007
Pagini: 240
Format: 13x22cm
DESCRIERE
Cartea tibetană a morţilor - Bardo Thödol Prezentare: "Bardo Thodol", sau "Cartea tibetană a morţilor" este un text esoteric, straniu, profund, tulburător, însă pe care am fi tentaţi să-l catalogăm, cu optica noastră de europeni, ca fiind lipsit de credibilitate şi de-o îndrăzneală fără margini. Cine poate lua o scriere care ne prezintă, cu lux de amănunte, ceea ce se petrece dupa moarte mai în serios decât ca pe-o fabulă bine scrisă şi-atât? Cu toate acestea, în măsura în care a pătruns până acum la noi, prin traduceri în limbile de largă circulaţie, dar mai ales în Occident, "Cartea tibetană a morţilor" se bucură de o mare audienţă, şi aceasta nu numai datorită valenţelor poetice deosebite ale scriiturii. Este vorba aici de un fenomen psiho-social mult mai complex şi mai dramatic, de pierdere a sentimentului religios, manifestându-se în special, aşa cum afirma Mircea Eliade, printr-un sentiment de desacralizare a morţii. Forţa scrierilor sacre orientale, cu impact determinant asupra conştiinţei europeanului nerefractar la ineditul lor, consta tocmai în revalorizarea actului morţii, în soluţiile ontologice oferite, în depăşirea gândirii conceptuale, care, în general, se opreşte epuizată în faţa actului suprem al existenţei şi în utilizarea rezultatelor concrete obţinute prin tehnicile specifice de interiorizare şi meditaţie. În seria acestor scrieri, "Cartea tibetană a morţilor" este textul cel mai direct aplecat asupra fenomenului morţii, ca aplicatie fidelă a doctrinei buddhismului tantric tibetan. În acelaşi timp, "Bardo Thödol" are şi un caracter exoteric. Prin însăşi modalitatea ei ritualică de utilizare, aceea de a fi citită de un iniţiat la căpătâiul defunctului obisnuit, fără antecedente religioase, are oarecum un caracter popular şi accesibil. Însă aceasta nu cu preţul simplificării mutilante a preceptelor doctrinale şi a simbolisticii ci mai degrabă printr-o inegalabilă maiestrie a metaforelor, comparaţiilor, sugestiilor, în general prin caracterul puternic vizualizant al stilului care da stranietatea şi adâncimea umană a textului.
OPINIA CITITORILOR