Cartea Formării - SEPHER YETZIRAH - şi comentariu la Sepher Yetzirah de Saadia ben Iosif din Fayyum
PRP: 13,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 10,66 lei
Diferență: 2,34 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Ioan Salomie
ISBN: 973-7970-49-7
Editura: HERALD
Anul publicării: 2005
Pagini: 124
Format: 13 x 22 cm
DESCRIERE
Cartea Formării - SEPHER YETZIRAH - şi comentariu la Sepher Yetzirah de Saadia ben Iosif din Fayyum.
Prezentare:
Sepher Yetzirah (Cartea Formarii) alcatuieste impreuna cu Zoharul kabbala teoretica. Cartea aceasta exista in mai multe copii-manuscris decat oricare alta opera in ebraica, exceptie facand scrierile Torei. Ea se ocupa de cosmogonia simbolizata de cele zece numere si douazeci si doua de litere ale alfabetului ebraic, numite �treizeci si doua de cai�. Termenul de �cale� este folosit pe cuprinsul Kabbalei pentru a semnifica o idee hieroglifica sau mai degraba sfera de idei ce poate fi asociata oricarui hieroglif sau simbol.
Spre deosebire de limbajul Zoharului care este fundamental mistagogic, cel din Sepher Yetzirah este esen�tial pedagogic: astfel ca ceea ce unul ascunde, celalalt descopera.
Dupa cum spune un autor, �Zoharul este o geneza de lumina, Sepher Yetsirah este o scara de adevaruri. Acolo se explica cele treizeci si doua de semne absolute ale cuvantului, numerele si literele; fiecare litera exprima un numar, o idee si o forma, in asa fel incat matematicile se aplica ideilor si formelor nu mai putin riguroase intocmai ca si nume�relor, intr-o proportie exacta si o corespondenta perfecta. Prin stiinta dezvaluita de Sepher Yetsirah spiritul uman este fixat in adevar si in ratiune si isi poate da seama de progresele posibile ale inteligentei prin evolutiile numerelor. Prin urmare, Zoharul reprezinta Adevarul absolut, iar Sepher Yetsirah ofera mijloa�cele de a-l percepe, apropia si folosi�.
Cartea Formarii a fost tradusa si comentata in limba araba la inceputul secolului al X-lea de catre Saadia ben Iosif din Fayyum, comentariu pe care l-am reprodus in editia de fata. Spirit elevat, metodic si intelept, Saadia a considerat Sepher Yetzirah una din primele opere grandioase ale gandirii umane. Adaugam, fara a acorda acestei marturii o valoare exagerata ca, mai tarziu, comentatorii din secolele al XII-lea si al XIII-lea si-au exprimat in unanimitate aceeasi convingere.
Prezentare:
Sepher Yetzirah (Cartea Formarii) alcatuieste impreuna cu Zoharul kabbala teoretica. Cartea aceasta exista in mai multe copii-manuscris decat oricare alta opera in ebraica, exceptie facand scrierile Torei. Ea se ocupa de cosmogonia simbolizata de cele zece numere si douazeci si doua de litere ale alfabetului ebraic, numite �treizeci si doua de cai�. Termenul de �cale� este folosit pe cuprinsul Kabbalei pentru a semnifica o idee hieroglifica sau mai degraba sfera de idei ce poate fi asociata oricarui hieroglif sau simbol.
Spre deosebire de limbajul Zoharului care este fundamental mistagogic, cel din Sepher Yetzirah este esen�tial pedagogic: astfel ca ceea ce unul ascunde, celalalt descopera.
Dupa cum spune un autor, �Zoharul este o geneza de lumina, Sepher Yetsirah este o scara de adevaruri. Acolo se explica cele treizeci si doua de semne absolute ale cuvantului, numerele si literele; fiecare litera exprima un numar, o idee si o forma, in asa fel incat matematicile se aplica ideilor si formelor nu mai putin riguroase intocmai ca si nume�relor, intr-o proportie exacta si o corespondenta perfecta. Prin stiinta dezvaluita de Sepher Yetsirah spiritul uman este fixat in adevar si in ratiune si isi poate da seama de progresele posibile ale inteligentei prin evolutiile numerelor. Prin urmare, Zoharul reprezinta Adevarul absolut, iar Sepher Yetsirah ofera mijloa�cele de a-l percepe, apropia si folosi�.
Cartea Formarii a fost tradusa si comentata in limba araba la inceputul secolului al X-lea de catre Saadia ben Iosif din Fayyum, comentariu pe care l-am reprodus in editia de fata. Spirit elevat, metodic si intelept, Saadia a considerat Sepher Yetzirah una din primele opere grandioase ale gandirii umane. Adaugam, fara a acorda acestei marturii o valoare exagerata ca, mai tarziu, comentatorii din secolele al XII-lea si al XIII-lea si-au exprimat in unanimitate aceeasi convingere.
OPINIA CITITORILOR