Caprice Roumain. Pour Violon et Orchestre, Stima prelucrata de Sherban Lupu - George Enescu
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
DESCRIERE
Cartea autorului George Enescu „Caprice Roumain. Pour Violon et Orchestre, Stima prelucrata de Sherban Lupu - George Enescu" de la editura GRAFOART
Inca de la inceputurile timpurii ale studiilor mele dedicate creatiei enesciene, am fost preocupat de faptul ca in mod aparent el nu a scris o opera majora pentru vioara si orchestra, care ar scoate in evidenta extraordinara lui arta violonistica si in acelasi timp desavarsitele sale insusiri componistice.
Aceasta situatie s-a schintat in 1993 cand am gasit informatii privitoare la posibilitatea existentei unei asemenea opere la un moment dat in excelenta monografie a lui Enescu de Noel Malcom. In consecinta am urmarit cu ardoare aceasta incitanta pista, care m-a condus la muzicologa Clemansa Firca ; aceasta mi-a aratat intr-adevar cateva pagini ale unei lucrari aparent incompleta intitulata „Caprice roumain".
Aproximativ in aceeasi perioada l-am intalnit pe distinsul compozitor Cornel Taranu, care, dupa cum am aflat, restaurase deja alte opere enesciene si l-am invitat sa se implice in proiect. Plin de entuziasm, s-a angajat in munca de gasire si restaurare al acestui important opus.
Priceperea si perseverenta sa, combinate cu o profunda si intima cunoastere a limbajului muzical al lui Enescu, au scos la lumina aceasta lucrare unica pentru vioara si orchestra. in timp ce fara sa-si precupeteasca eforturile reconstruia partea de orchestratie, atat in complexitatea, cat si in detgliile sale fine, acolo unde lipseau pagini, Cornel Taranu a lasat in mod intentionat in partitura viorii o linie melodica foarte simpla cu punctuatii ritmice, astfel revenindu-mi mie sarcina dificila de a ornamenta si infrumuseta partitura pentru a scoate in evidenta stralucitoarea virtuozitate si adanca expresivitate continuta in paginile scrise de Enescu.
In acest scop, am folosit drept surse de inspiratie modul in care Enescu insusi a tratat partitura viorii in paginile deja complete, ca si in „Sonata a III-a" si in suita „Impresii din copila'rie". Pe langa aceasta, am analizat minutios numeroase inregistrari cu muzica populara romaneasca si am studiat in profunzime stilul interpretativ al lautarilor.
OPINIA CITITORILOR