Caietul inteligent, pentru clasa a VIII-a, semestrul al II-a. Literatura. Limba romana. Comunicare de Florin Ionita (Editia 2017)
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
DESCRIERE
Cartea autorului Florin Ionita „Caietul inteligent, pentru clasa a VIIIa, semestrul al IIa. Literatura. Limba romana. Comunicare de Florin Ionita (Editia 2017)" de la editura ART GRUP EDUCATIONAL
Seria Caietelor inteligente (Literatura, Limba romana, Comunicare) (semestrul 1 si semestrul 2)
- Reprezinta un instrument de lucru atractiv si foarte util in activitatea zilnica de la clasa sau de acasa, complementand oferta manualelor scolare cu numeroase aplicatii ;
- Propune exercitii pentru toate cele trei module prevazute de programa: Literatura, Limba romana si Comunicare, fara a pierde din vedere viziunea integrata a acestora si modelul comunicativ-functional recomanda;
- Cuprinde toate variantele de itemi folosite in evaluare: cu alegere duala si multipla, cu raspuns deschis, intrebari structurate, compuneri livere etc.;
- Asigura, prin gradul diferit de dificultate a cerintelor, parcursuri scolare distincte, atat pentru elevii care vor sa-si fixeze cunostintele, cat si pentru cei care vizeaza performanta;
- Cuprinde nu doar exercitii, ci si indicatii despre modul de organizare a acestora in teste de evaluare pentru fiecare capiton in parte;
- Cuprinde teste initiale, teste sumative, teste de evaluare finala si variante de subiecte pentru teza.
Argument:
Seria de patru Ghiduri isi propune sa ofere celor interesati - elevi si profesori, deopotriva cateva metode si instrumente de evaluare utile in practica scolara curenta. Ele au fost proiectate cu scopul studierii limbii si literaturii romane, care, in conformitate cu Programa pentru clasele V-VIII, este "de a forma un tanar cu o cultura comunicationala si literara de baza, capabil sa inteleaga lumea, sa comunice si sa interactioneze cu semenii, sa-si utilizeze in mod eficient si creativ capacitatile proprii pentru rezolvarea unor probleme concrete din viata cotidiana, sa poata continua in orice faza a existentei sale procesul de invatare, sa fie sensibil la frumosul din natura si la cel creat de om".
Aceste Ghiduri nu sunt menite sa inlocuiasca manualele, ci sa le completeze cu aplicatii variate, cu diferite grade de dificultate, pentru a da astfel posibilitatea elevilor sa isi exerseze, speram intr-un mod placut, abilitatile si competentele dobandite la clasa. Toate aceste aplicatii au fost proiectate urmand cu rigurozitate. Competentele specifice ale Programei scolare pentru a-l pune pe elev in situatii mereu noi, care sa-i solicite in permanenta gandirea si creativitatea. Seria Ghidurilor se distinge de alte auxiliare printr-o serie de elemente noi:
S-au folosit itemi foarte variati: cu alegere duala si multipla, cu raspuns scurt, de asociere, intrebari structurate, compuneri libere si structurate;
Cerintele au fost grupate astfel incat sa permita, in rezolvare, utilizarea unor pagini intregi (pagina, respectiv succesiunea de pagini - se poate/ se pot constitui in teste, teme pentru acasa etc., pentru facilitarea evaluarii fiind oferite, de fiecare data, precizari privind timpul de lucru si punctajul);
Lucrarea a fost proiectata ca un caiet de lucru si, in acelasi timp, ca o culegere de teste (102 teste pentru clasa a VI-a) ce pot fi lucrate direct pe carte (prin desprinderea sau nu a colilor-test din volum) sau pe caietele elevilor;
A fost conceput cate un Ghid pentru fiecare semestru al anului de studiu si materia a fost in asa fel distribuita, incat sa raspunda unor ritmuri diferite ale parcurs ului, precum si pregatirii pentru olimpiadele scolare.
Un test initial deschide fiecare volum, iar un numar de teste sumative completeaza fiecare capitol;
De asemenea, au fost concepute - pe baza unui algoritm - teste de evaluare si variante de subiecte pentru teza, pentru fiecare semestru.
De retinut! Fiecare pagina-test (sau succesiune de pagini-test) are in subsolul paginii (respectiv, al ultimei pagini) o propunere (selectie) de exercitii, grupate in TEST 1 (test cu un nivel mai redus de dificultate) si TEST II (test cu un nivel ceva mai ridicat de dificultate), ambele insotite de o sugestie de timp de lucru. Profesorul poate astfel alege, in functie de nivelul clasei sau de obiectivele urmarite, tipul adecvat de teste. Module precum Exerseaza, Pentru portofoliul tau, Concurs, Autoevaluare au fost concepute fie pentru fixarea unor cunostinte, fie pentru elevii al caror ritm de lucru este superior colegilor de clasa. De altfel, diversificarea gradului de dificultate al aplicatiilor a fost unul dintre obiectivele prioritare ale acestor Ghiduri.
Desi materialul a fost grupat in trei module, Literatura. Limba romana si Comunicare (orala si scrisa) autorii au avut permanent in vedere modelul comunicativ-functional al Programei prin folosirea acelorasi texte-suport in toate cele trei sectiuni. Acestea au fost selectate in mare masura din manuale in uz, dar au fost propuse si texte noi, criteriile fiind de fiecare data accesibilitatea si valoarea. Speram ca aceste Ghiduri sa fie, atat pentru profesori, cat si pentru elevi, niste instrumente de lucru utile si totodata placute.
Nr. de pagini: 208
Anul aparitiei: 2017
Autori: Florin Ionita, Elena Carstocea, Ana Coman, Monica H. Columban, Victoria Gal, Dorina Kudor, Lenuta Sfirlea
OPINIA CITITORILOR