Biletul de iesire din criza
PRP: 38,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 28,50 lei
Diferență: 9,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Adrian Vasilescu
Editura: CURTEA VECHE
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
CRIZA SCHIMBA LUMEA SI NE OBLIGA SA ALEGEM UN ALT STIL DE VIATA
La Paris, in vara lui 2011, criza lovea cu aceeasi putere ca in toamna lui 2008. Era pretutindeni: pe strada, in magazine, in restaurante, la televiziune, in ziare. Dar oamenii erau altfel: mai putin ingandurati, mai putin ingrijorati, parca rodati cu greutatile apasatoare. Si turistii erau altii. In 2008, masa de turisti avea compozitia pe care Parisul o mentinea de multa vreme. Erau vizitatori din toata lumea. Acum insa, in 2011, era o compozitie specifica, determinata de criza. Doar japonezii aminteau de anii de dinaintea crizei. Dar grosul turistilor il alcatuiau rusii si chinezii. Ei erau pretutindeni. Mass-media? Da, mass-media dadeau in continuare crizei locul I in toate topurile. Iar unele teme fierbeau: Grecia, Italia, Spania, datoriile suverane, deficitele bugetare, euro, politica fiscala si sansa Europei. Parizienii insa incercau sa-si normalizeze viata. Criza e criza, dar aceasta realitate nu-i mai scoate din minti. O noua normalitate intra in viata lor de zi cu zi. Intr-o seara, intr-o piata din apropierea Operei, am fost martorul unei scene care mi-a facut o teribila placere. Mai multe difuzoare transmiteau tangouri celebre. Iar in piata, femei si barbati de toate varstele dansau. Era expresia tonica a unei atitudini sanatoase in fata unei crize de care cu totii ne-am saturat.
Criza si recesiunea sunt ca durerea si febra: doua simptome diferite ale aceleiasi suferinte. (…) De regula, criza si recesiunea se conjuga, lovesc impreuna si produc efecte grave. Intai apare criza, dupa care vine recesiunea, in punctul culminant al crizei; iar dupa ce recesiunea trece, criza mai zaboveste o vreme. Un an, doi sau mai multi.
Noua criza, plecata din America, avandu-si baza de lansare in supraconsum, devenise posibila in secolul XXI, cand bunastarea pe datorie s-a intins pe spatii ample de pe planeta, in multe cazuri fara sa fie sustinuta de economii sanatoase; ori, si mai rau, bazandu-se pe economii obeze, umflate cu depasiri de consumuri, cu deficite si cu inflatii perfide. Si totul pornise de la prea multa lacomie.
Adrian Vasilescu s-a nascut la 23 martie 1936. A urmat studii de economie, drept si jurnalistica. A fost profesor asociat la Academia de Studii Economice, la Universitatea Bucuresti si la Scoala Superioara de Jurnalistica. Are o indelungata cariera jurnalistica, debutand in presa in anul 1962. In prezent, sustine rubrici financiare saptamanale in cotidienele Ziarul Financiar si Jurnalul National, precum si in revista Saptamana Financiara. De asemenea, este frecvent invitat in cadrul dezbaterilor pe teme economico-financiare de la principalele posturi de televiziune si de radio. In anul 1996 si-a inceput activitatea in domeniul bancar, devenind coordonator al strategiei de comunicare a Bancii Nationale a Romaniei, iar din anul 2001 ocupa functia de consilier al guvernatorului Mugur Isarescu.
Numar pagini:280
Anul aparitiei:2011
La Paris, in vara lui 2011, criza lovea cu aceeasi putere ca in toamna lui 2008. Era pretutindeni: pe strada, in magazine, in restaurante, la televiziune, in ziare. Dar oamenii erau altfel: mai putin ingandurati, mai putin ingrijorati, parca rodati cu greutatile apasatoare. Si turistii erau altii. In 2008, masa de turisti avea compozitia pe care Parisul o mentinea de multa vreme. Erau vizitatori din toata lumea. Acum insa, in 2011, era o compozitie specifica, determinata de criza. Doar japonezii aminteau de anii de dinaintea crizei. Dar grosul turistilor il alcatuiau rusii si chinezii. Ei erau pretutindeni. Mass-media? Da, mass-media dadeau in continuare crizei locul I in toate topurile. Iar unele teme fierbeau: Grecia, Italia, Spania, datoriile suverane, deficitele bugetare, euro, politica fiscala si sansa Europei. Parizienii insa incercau sa-si normalizeze viata. Criza e criza, dar aceasta realitate nu-i mai scoate din minti. O noua normalitate intra in viata lor de zi cu zi. Intr-o seara, intr-o piata din apropierea Operei, am fost martorul unei scene care mi-a facut o teribila placere. Mai multe difuzoare transmiteau tangouri celebre. Iar in piata, femei si barbati de toate varstele dansau. Era expresia tonica a unei atitudini sanatoase in fata unei crize de care cu totii ne-am saturat.
Criza si recesiunea sunt ca durerea si febra: doua simptome diferite ale aceleiasi suferinte. (…) De regula, criza si recesiunea se conjuga, lovesc impreuna si produc efecte grave. Intai apare criza, dupa care vine recesiunea, in punctul culminant al crizei; iar dupa ce recesiunea trece, criza mai zaboveste o vreme. Un an, doi sau mai multi.
Noua criza, plecata din America, avandu-si baza de lansare in supraconsum, devenise posibila in secolul XXI, cand bunastarea pe datorie s-a intins pe spatii ample de pe planeta, in multe cazuri fara sa fie sustinuta de economii sanatoase; ori, si mai rau, bazandu-se pe economii obeze, umflate cu depasiri de consumuri, cu deficite si cu inflatii perfide. Si totul pornise de la prea multa lacomie.
Adrian Vasilescu s-a nascut la 23 martie 1936. A urmat studii de economie, drept si jurnalistica. A fost profesor asociat la Academia de Studii Economice, la Universitatea Bucuresti si la Scoala Superioara de Jurnalistica. Are o indelungata cariera jurnalistica, debutand in presa in anul 1962. In prezent, sustine rubrici financiare saptamanale in cotidienele Ziarul Financiar si Jurnalul National, precum si in revista Saptamana Financiara. De asemenea, este frecvent invitat in cadrul dezbaterilor pe teme economico-financiare de la principalele posturi de televiziune si de radio. In anul 1996 si-a inceput activitatea in domeniul bancar, devenind coordonator al strategiei de comunicare a Bancii Nationale a Romaniei, iar din anul 2001 ocupa functia de consilier al guvernatorului Mugur Isarescu.
Numar pagini:280
Anul aparitiei:2011
OPINIA CITITORILOR