Baze de date in Visual FoxPro
PRP: 27,14 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 22,25 lei
Diferență: 4,89 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Mariana Milosescu
Editura: TEORA
Anul publicării: 2005
Pagini: 368
DESCRIERE
Sistemul de gestiune a bazelor de date Visual FoxPro este frecvent folosit pentru aplicatiile de gestiune economica, datorita usurintei in operare si facilitatii de programare vizuala a aplicatiilor. El este obiect de studiu atat in licee, cat si in facultati. Cartea este utila elevilor care isi pot completa cunostintele dobandite la disciplina Informatica, studentilor si tuturor celor care doresc sa invete sa lucreze cu o baza de date Visual FoxPro.
Sunt prezentate notiunile fundamentale despre bazele de date relationale si terminologia folosita, care va ajuta sa intelegeti aceasta structura de date si va invata cum sa proiectati o baza de date relationala. Este prezentat limbajul gadza si cum puteti sa folositi acest limbaj pentru crearea bazei de date si manipularea datelor, atat interactiv, cat si in programe. Prezentarea modelelor programarii structurate, a programarii orientate pe obiecte, a programarii conduse de evenimente si a programarii vizuale va ajuta sa intelegeti cum puteti sa realizati aplicatii pentru exploatarea bazei de date. Sunt prezentate limbajul de interogare de tip SQL si limbajul de interogare prin exemple de tip QBE care sunt usor de inteles si de folosit de marea majoritate a utilizatorilor pentru a obtine informatii din baza de date. Prin prezentarea interogarilor, a vizualizarilor si a rapoartelor invatati cum puteti sa obtineti usor informatii din baza de date in diferite formate de prezentare. Mai sunt prezentate si metodele pe care le puteti folosi ca sa faceti transfer de date intre sistemul de gestiune a bazelor de date Visual FoxPro si o alta aplicatie (un alt sistem de gestiune a bazelor de date, o aplicatie de calcul tabelar sau un procesor de texte).
Sectiunile "Studiu de caz" va ajuta sa intelegeti diferite concepte prin prezentarea unor exemple practice, sectiunile "Incercati" va ajuta sa va verificati singuri cunostintele acumulate, iar sectiunile "Laborator" va ajuta sa dobanditi abilitatea necesara pentru lucrul cu sistemul de gestiune a bazelor de date Visual FoxPro.
Dupa ce veti parcurge aceasta carte veti putea sa proiectati singuri o baza de date relationala si sa realizati singuri aplicatii cu o interfata prietenoasa care sa permita exploatarea ei.
Cuprins
Capitolul 1- Identificarea si clasificarea unor tipuri de structuri de date
1. Baza de date
1.1. Definirea bazei de date
1.2. Stratificarea bazei de date
1.3. Clasificarea bazelor de date
2. Bazele de date relationale
2.1. Sistemul de Gestiune a Bazelor de Date Relationale (SGBDR)
2.2. Normalizarea unei baze de date
2.3. Fundamentul matematic al bazelor de date relationale
Incercati
3. Tipuri de date folosite de sistemele de gestiune a bazelor de date relationale
3.1. Tipul numeric
3.2. Tipul alfanumeric
3.3. Tipul logic
3.4. Tipul pentru gestionarea timpului
3.5. Tipul special
3.6. Proprietatile campurilor bazei de date
3.7. Crearea unei variabile de memorie in Visual FoxPro
Laborator
Incercati
Capitolul 2 - Utilizarea unor instrumente de prelucrare a datelor
1. Interfata aplicatiei Visual FoxPro
1.1. Prezentarea sistemului de gestiune a bazelor de date FoxPro
1.2. Moduri de lucru in Visual FoxPro
1.2.1. Modul de lucru interactiv
1.2.2. Modul de lucru programat
1.3. Configurarea mediului de lucru Visual FoxPro
1.3.1. Sintaxa comenzilor de configurare a mediului Visual FoxPro
1.3.2. Configurarea mediului pentru diferite tipuri de date
1.3.3. Redirectarea iesirii in mediul Visual FoxPro
1.3.4. Configurarea interactiva a mediului Visual FoxPro
1.4. Comenzi pentru gestionarea fisierelor in Visual FoxPro
1.5. Asistenta utilizatorului in Visual FoxPro
Laborator
Incercati
2. Functii folosite pentru datele din Visual FoxPro
2.1. Functii pentru date de tip numeric
Laborator
2.2. Functii pentru date de tip sir de caractere
Laborator
2.3. Functii pentru date folosite pentru gestionarea timpului
Laborator
2.4. Functii folosite pentru conversii
Laborator
2.5. Functii de uz general
Laborator
3. Comenzi pentru variabile de memorie
Laborator
Incercati
Laborator
4. Operatii cu datele dintr-un tabel al bazei de date
4.1. Crearea tabelului
4.1.1. Crearea structurii tabelului
4.1.2. Manipularea structurii tabelului
4.1.3. Manipularea si controlarea campurilor dintr-un tabel
4.1.4. Campurile memo
Laborator
4.2. Pozitionarea pe o inregistrare din tabel
4.2.1. Pozitionarea dupa numarul inregistrarii
4.2.2. Pozitionarea dupa un criteriu logic de cautare
4.2.3. Controlarea pozitionarii in tabel
Laborator
4.3. Actualizarea tabelului
4.3.1. Adaugarea de noi inregistrari
4.3.2. Stergerea inregistrarilor
4.3.3. Modificarea inregistrarilor
4.3.4. Controlarea accesului la inregistrari
Laborator
4.4. Consultarea tabelului
Laborator
4.5. Sortarea tabelului
4.6. Indexarea tabelului
4.6.1. Crearea unui index
4.6.2. Deschiderea unui index
4.6.3. Alte operatii cu indecsi
4.6.4. Exploatarea unui tabel impreuna cu indexul
Laborator
Incercati
5. Operatii cu datele dintr-o baza de date
5.1. Crearea bazei de date
5.1.1. Crearea bazei de date vide
5.1.2. Adaugarea la baza de date a tabelelor libere
5.1.3. Adaugarea la baza de date a tabelelor noi
5.1.4. Obtinerea informatiilor despre baza de date deschisa
5.1.5. Alte operatii cu baza de date
5.2. Exploatarea bazei de date
5.2.1. Deschiderea si inchiderea bazei de date
5.2.2. Deschiderea si inchiderea tabelelor
Laborator
Incercati
6. Obtinerea informatiilor din baza de date
6.1. Interogarile
6.2. Vizualizarile
6.3. Rapoartele
Laborator
7. Transferul datelor intre un sistem de gestiune a bazelor de date si o alta aplicatie
7.1. Importul si exportul
Laborator
Incercati
8. Tablouri de memorie
8.1. Operatii cu tablouri de memorie
8.1.1. Crearea tablourilor de memorie
8.1.2. Redimensionarea tablourilor de memorie
8.1.3. Consultarea tabluorilor
8.1.4. Actualizarea tablourilor de memorie
8.1.5. Copierea unui tablou de memorie
8.1.6. Sortarea unui tablou de memorie
8.1.7. Salvarea informatiilor in tablouri de memorie
8.2. Pastrarea variabilrlor de memorie si a tablourilor
de memorie in afara sesiunii de lucru
8.3. Transferul datelor intre variabile de memorie si tablouri de memorie si un tabel al bazei de date
Laborator
Incercati
Capitolul 3 - Elaborarea unor strategii de modularizare si abstractizare a
prelucrarii datelor
1. Elemente de programare clasica structurata
1.1. Declararea datelor
1.2. Structuri de control
1.2.1. Structura liniara sau secventiala
1.2.2. Structura alternativa
1.2.3. Structura repetitiva
1.3. Construirea programului
1.3.1. Crearea programului sursa
1.3.2. Compilarea programului sursa
1.3.3. Lansarea in executie a programului
1.4. Modularizarea aplicatiilor
1.4.1. Controlul executiei modulelor
1.4.2. Domeniul de vizibilitate al identificatorilor
1.4.3. Parametrii de comunicare
1.4.4. Modul de transmitere a parametrilor
1.4.5. Subprogramele
Laborator
Incercati
2. Programarea orientata pe obiecte
2.1. Principiile programarii orientate pe obiecte
2.2. Lucrul cu clase si obiecte in Visual FoxPro
2.2.1. Clasele
2.2.2. Obiectele
2.2.3. Studiu de caz
2.3. Principiile programarii conduse de evenimente
2.4. Folosirea programarii orientate pe obiecte in realizarea interfetei unei aplicatii
2.5. Bibliotecile de clase
Laborator
Incercati
3. Programarea vizuala
3.1. Realizarea interfetei
3.1.1. Obiecte vizuale
3.1.2. Proiectarea interfetei
3.1.3. Stilurile interfetei
3.1.4. Proprietatile generale ale obiectelor vizuale Visual FoxPro
3.1.5. Evenimente recunoscute de obiectele vizuale
3.1.6. Focalizarea
3.2. Principiile programarii vizuale
Laborator
3.3. Formularele
3.3.1. Metodele si evenimentele specifice formularelor
3.3.2. Mediul de date al formularelor
3.3.3. Obiecte de tip formular
Formularul(Form)
Laborator
Setul de formulare (FormSet)
Laborator
Setul de pagini (PageFrame) si pagina (Page)
Laborator
Incercati
3.4. Controalele
3.4.1. Proprietatile si evenimentele specifice controalelor
3.4.2. Controale pentru executarea actiunilor
Butonul de comanda (CommandBufton)
Grup de butoane de comanda (CommandButtonGroup)
Laborator
3.4.3. Controale pentru introducerea si afisarea datelor
Eticheta (Label)
Laborator
Caseta de text (TextBox)
Zona de editare (EditBox)
Laborator
Caseta de text cu derulor (Spinner)
Laborator
Grila (Grid), coloana (Column), antetul coloanei (Header)
Laborator
Incercati
3.4.4. Controale care permit utlizatorului sa aleaga
Comutatorul (CheckBox)
Laborator
Butonul de optiune (OptionButton) si grupul de butoane de optiuni (OptionGroup)
Laborator
Lista (ListBox) si lista combinata (ComboBox)
Laborator
Incercati
3.4.5. Alte controale si obiecte
Bara cu instrumente (ToolBar)
Laborator
Obiecte de tip OLE: container (OLEContainer) si control OLE (OLE Bound Control)
Laborator
Obiecte grafice (Image, Llne, Shape) si ceasul (Tlmer)
Laborator
Incercati
4. Proiectarea meniurilor
Laborator
5. Proiectarea aplicatiilor
5.1. Programul monitor
5.2. Gestionarea componentelor unei aplicatii
5.2.1. Proiectul aplicatiei
5.2.2. Generarea aplicatiei si a programului executabil
Laborator
Incercati
Sunt prezentate notiunile fundamentale despre bazele de date relationale si terminologia folosita, care va ajuta sa intelegeti aceasta structura de date si va invata cum sa proiectati o baza de date relationala. Este prezentat limbajul gadza si cum puteti sa folositi acest limbaj pentru crearea bazei de date si manipularea datelor, atat interactiv, cat si in programe. Prezentarea modelelor programarii structurate, a programarii orientate pe obiecte, a programarii conduse de evenimente si a programarii vizuale va ajuta sa intelegeti cum puteti sa realizati aplicatii pentru exploatarea bazei de date. Sunt prezentate limbajul de interogare de tip SQL si limbajul de interogare prin exemple de tip QBE care sunt usor de inteles si de folosit de marea majoritate a utilizatorilor pentru a obtine informatii din baza de date. Prin prezentarea interogarilor, a vizualizarilor si a rapoartelor invatati cum puteti sa obtineti usor informatii din baza de date in diferite formate de prezentare. Mai sunt prezentate si metodele pe care le puteti folosi ca sa faceti transfer de date intre sistemul de gestiune a bazelor de date Visual FoxPro si o alta aplicatie (un alt sistem de gestiune a bazelor de date, o aplicatie de calcul tabelar sau un procesor de texte).
Sectiunile "Studiu de caz" va ajuta sa intelegeti diferite concepte prin prezentarea unor exemple practice, sectiunile "Incercati" va ajuta sa va verificati singuri cunostintele acumulate, iar sectiunile "Laborator" va ajuta sa dobanditi abilitatea necesara pentru lucrul cu sistemul de gestiune a bazelor de date Visual FoxPro.
Dupa ce veti parcurge aceasta carte veti putea sa proiectati singuri o baza de date relationala si sa realizati singuri aplicatii cu o interfata prietenoasa care sa permita exploatarea ei.
Cuprins
Capitolul 1- Identificarea si clasificarea unor tipuri de structuri de date
1. Baza de date
1.1. Definirea bazei de date
1.2. Stratificarea bazei de date
1.3. Clasificarea bazelor de date
2. Bazele de date relationale
2.1. Sistemul de Gestiune a Bazelor de Date Relationale (SGBDR)
2.2. Normalizarea unei baze de date
2.3. Fundamentul matematic al bazelor de date relationale
Incercati
3. Tipuri de date folosite de sistemele de gestiune a bazelor de date relationale
3.1. Tipul numeric
3.2. Tipul alfanumeric
3.3. Tipul logic
3.4. Tipul pentru gestionarea timpului
3.5. Tipul special
3.6. Proprietatile campurilor bazei de date
3.7. Crearea unei variabile de memorie in Visual FoxPro
Laborator
Incercati
Capitolul 2 - Utilizarea unor instrumente de prelucrare a datelor
1. Interfata aplicatiei Visual FoxPro
1.1. Prezentarea sistemului de gestiune a bazelor de date FoxPro
1.2. Moduri de lucru in Visual FoxPro
1.2.1. Modul de lucru interactiv
1.2.2. Modul de lucru programat
1.3. Configurarea mediului de lucru Visual FoxPro
1.3.1. Sintaxa comenzilor de configurare a mediului Visual FoxPro
1.3.2. Configurarea mediului pentru diferite tipuri de date
1.3.3. Redirectarea iesirii in mediul Visual FoxPro
1.3.4. Configurarea interactiva a mediului Visual FoxPro
1.4. Comenzi pentru gestionarea fisierelor in Visual FoxPro
1.5. Asistenta utilizatorului in Visual FoxPro
Laborator
Incercati
2. Functii folosite pentru datele din Visual FoxPro
2.1. Functii pentru date de tip numeric
Laborator
2.2. Functii pentru date de tip sir de caractere
Laborator
2.3. Functii pentru date folosite pentru gestionarea timpului
Laborator
2.4. Functii folosite pentru conversii
Laborator
2.5. Functii de uz general
Laborator
3. Comenzi pentru variabile de memorie
Laborator
Incercati
Laborator
4. Operatii cu datele dintr-un tabel al bazei de date
4.1. Crearea tabelului
4.1.1. Crearea structurii tabelului
4.1.2. Manipularea structurii tabelului
4.1.3. Manipularea si controlarea campurilor dintr-un tabel
4.1.4. Campurile memo
Laborator
4.2. Pozitionarea pe o inregistrare din tabel
4.2.1. Pozitionarea dupa numarul inregistrarii
4.2.2. Pozitionarea dupa un criteriu logic de cautare
4.2.3. Controlarea pozitionarii in tabel
Laborator
4.3. Actualizarea tabelului
4.3.1. Adaugarea de noi inregistrari
4.3.2. Stergerea inregistrarilor
4.3.3. Modificarea inregistrarilor
4.3.4. Controlarea accesului la inregistrari
Laborator
4.4. Consultarea tabelului
Laborator
4.5. Sortarea tabelului
4.6. Indexarea tabelului
4.6.1. Crearea unui index
4.6.2. Deschiderea unui index
4.6.3. Alte operatii cu indecsi
4.6.4. Exploatarea unui tabel impreuna cu indexul
Laborator
Incercati
5. Operatii cu datele dintr-o baza de date
5.1. Crearea bazei de date
5.1.1. Crearea bazei de date vide
5.1.2. Adaugarea la baza de date a tabelelor libere
5.1.3. Adaugarea la baza de date a tabelelor noi
5.1.4. Obtinerea informatiilor despre baza de date deschisa
5.1.5. Alte operatii cu baza de date
5.2. Exploatarea bazei de date
5.2.1. Deschiderea si inchiderea bazei de date
5.2.2. Deschiderea si inchiderea tabelelor
Laborator
Incercati
6. Obtinerea informatiilor din baza de date
6.1. Interogarile
6.2. Vizualizarile
6.3. Rapoartele
Laborator
7. Transferul datelor intre un sistem de gestiune a bazelor de date si o alta aplicatie
7.1. Importul si exportul
Laborator
Incercati
8. Tablouri de memorie
8.1. Operatii cu tablouri de memorie
8.1.1. Crearea tablourilor de memorie
8.1.2. Redimensionarea tablourilor de memorie
8.1.3. Consultarea tabluorilor
8.1.4. Actualizarea tablourilor de memorie
8.1.5. Copierea unui tablou de memorie
8.1.6. Sortarea unui tablou de memorie
8.1.7. Salvarea informatiilor in tablouri de memorie
8.2. Pastrarea variabilrlor de memorie si a tablourilor
de memorie in afara sesiunii de lucru
8.3. Transferul datelor intre variabile de memorie si tablouri de memorie si un tabel al bazei de date
Laborator
Incercati
Capitolul 3 - Elaborarea unor strategii de modularizare si abstractizare a
prelucrarii datelor
1. Elemente de programare clasica structurata
1.1. Declararea datelor
1.2. Structuri de control
1.2.1. Structura liniara sau secventiala
1.2.2. Structura alternativa
1.2.3. Structura repetitiva
1.3. Construirea programului
1.3.1. Crearea programului sursa
1.3.2. Compilarea programului sursa
1.3.3. Lansarea in executie a programului
1.4. Modularizarea aplicatiilor
1.4.1. Controlul executiei modulelor
1.4.2. Domeniul de vizibilitate al identificatorilor
1.4.3. Parametrii de comunicare
1.4.4. Modul de transmitere a parametrilor
1.4.5. Subprogramele
Laborator
Incercati
2. Programarea orientata pe obiecte
2.1. Principiile programarii orientate pe obiecte
2.2. Lucrul cu clase si obiecte in Visual FoxPro
2.2.1. Clasele
2.2.2. Obiectele
2.2.3. Studiu de caz
2.3. Principiile programarii conduse de evenimente
2.4. Folosirea programarii orientate pe obiecte in realizarea interfetei unei aplicatii
2.5. Bibliotecile de clase
Laborator
Incercati
3. Programarea vizuala
3.1. Realizarea interfetei
3.1.1. Obiecte vizuale
3.1.2. Proiectarea interfetei
3.1.3. Stilurile interfetei
3.1.4. Proprietatile generale ale obiectelor vizuale Visual FoxPro
3.1.5. Evenimente recunoscute de obiectele vizuale
3.1.6. Focalizarea
3.2. Principiile programarii vizuale
Laborator
3.3. Formularele
3.3.1. Metodele si evenimentele specifice formularelor
3.3.2. Mediul de date al formularelor
3.3.3. Obiecte de tip formular
Formularul(Form)
Laborator
Setul de formulare (FormSet)
Laborator
Setul de pagini (PageFrame) si pagina (Page)
Laborator
Incercati
3.4. Controalele
3.4.1. Proprietatile si evenimentele specifice controalelor
3.4.2. Controale pentru executarea actiunilor
Butonul de comanda (CommandBufton)
Grup de butoane de comanda (CommandButtonGroup)
Laborator
3.4.3. Controale pentru introducerea si afisarea datelor
Eticheta (Label)
Laborator
Caseta de text (TextBox)
Zona de editare (EditBox)
Laborator
Caseta de text cu derulor (Spinner)
Laborator
Grila (Grid), coloana (Column), antetul coloanei (Header)
Laborator
Incercati
3.4.4. Controale care permit utlizatorului sa aleaga
Comutatorul (CheckBox)
Laborator
Butonul de optiune (OptionButton) si grupul de butoane de optiuni (OptionGroup)
Laborator
Lista (ListBox) si lista combinata (ComboBox)
Laborator
Incercati
3.4.5. Alte controale si obiecte
Bara cu instrumente (ToolBar)
Laborator
Obiecte de tip OLE: container (OLEContainer) si control OLE (OLE Bound Control)
Laborator
Obiecte grafice (Image, Llne, Shape) si ceasul (Tlmer)
Laborator
Incercati
4. Proiectarea meniurilor
Laborator
5. Proiectarea aplicatiilor
5.1. Programul monitor
5.2. Gestionarea componentelor unei aplicatii
5.2.1. Proiectul aplicatiei
5.2.2. Generarea aplicatiei si a programului executabil
Laborator
Incercati
OPINIA CITITORILOR