Barbat pe tocuri
PRP: 18,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 15,30 lei
Diferență: 2,70 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Michel Martin
Editura: HERG BENET PUBLISHER
DESCRIERE
„Asteptam postsexualitatea”
„I got an F and a C, and I got a K too
And the only thing that’s missing is a bitch like U”
Marilyn Manson– (s)AINT
Michel Martin ne introduce intr-o atmosfera gothica& dandy& nihilista ca in muzica celor de la Sisters of Mercy combinata cu Huysmans si cu filmul The Masque of Red Death al lui Roger Corman. Uneori ai impresia ca Cioran si-a inscenat moartea, s-a vindecat de Alzheimer (poate folosind metoda prin care Magic Johnson a scapat de SIDA) si s-a mutat la Londra, unde a devenit mai indiscret, mai underground si mai trendy. Unul din cele mai interesante texte ale lui MM este o pastisa la cea mai radicala declaratie a nihilismului antiumanist al secolului 20 („Spectacolul omului– ce lucru scarbavnic. Iubirea– o intalnire intre doua salive. Toate sentimentele isi trag absolutul din mizeria glandelor.”):„eu sunt cel pentru care sexul a murit si orice pofta/ de lichide vaginale a murit odata cu el/ eu nu suspin la sanii tai deshumati/ si nici la anusul descuiat/…/ mirosul tau de poama dulce de grasimi fecunde/ tu receptacul de spermatozoizi confuzi si expulzati/… / esti atat de–sexy– incat vreau sa vomit in dormitor pe pat/ si pe fereastra in capul trecatorilor/ ma uit la tine si vad o vaca plina de lapte vaca plina de vitei aproape facuti vaca/ plina de sperma de bou si de taur si de cal uneori/…/ stomacul tau e radiografia unei ferme de viermi” (Never again). Parca am deschis jurnalul lui John Doe din Se7en. Nu am impresia ca textul este o„metafora” a dezgustului sau repulsiei sexuale; dimpotriva, eu cred ca textul se sustine practic si descrie o„realitate”: daca aplicam principiile schopenhaueriano-cioraniene ale abstinentei si ale urii fata de mizeria sexului (un refuz al imperialismului glandelor), ajungem la o maxima gnostica maiestuoasa, severa si demna: Sa nu generezi. Mai mult, ce da profunzime mesajului poemului este ambiguitatea acestui dezgust fata de erotism care este incantat cu inflexiunile tenebroase ale inamicului. Un nihilist trebuie sa fie magnetic si deasupra sa vor patrula intotdeauna umbrele dusmanilor sai, pe care nu i-a invins niciodata pana la capat. Altfel spus, demonii pe care ii combati nu trebuie niciodata eliminati total, pentru ca moartea lor este echivalenta cu sinuciderea. Ce inseamna pe scurt post-sex? Poate insemna acest delir nihilist, care pune scarba deasupra dorintei. Poate insemna homoerotism ca o consecinta a antifeminismului schopenhauerian: mizantropie reflexiva sau misoginism elitist. Mai poate fi si o hiperbolizare macho a femininului si atunci„ea” devine un fel de Medeea combinata cu Sibel din Gegen die Wand. Trebuie sa remarc ca foarte putin din acest volum poate fi inteles daca nu esti familiarizat cu estetica simbolist–pre-suprarealist–decadentist–nihilista a Zeitgeist-ului 1889: de la descrierea baudelairiana din Une charogne, la dispretul si oroarea fata de divinitate a lui Maldoror, la declaratia lui Rollinat, pentru care cimitirul este echivalentul gradinii si in sfarsit la momentul cand intelectul nietzschean se face tandari, anticipand dezastrul colectiv din secolul 20 si imitand destinul unor supraoameni mitici. La fel ca in un personaj din Philip K. Dick, am impresia uneori ca traim cu totii in 1889. Mai mult, pentru a-l limpezi pe MM, trebuie spus ca relatia dintre un nihilist si Dumnezeul lui este asemanatoare raportului dintre unÜbergott si un zeu inferior. Textele mele preferate din Barbat pe tocuri sunt Naclait si Exorcismul maicii domnului. Si daca Naclait este un poem la care multora le va tremura proteza (pentru ca blowjob + copilas = moral dynamite!), celalalt text (un fel de continuare, pe un nivel superior, a Relei vestiri de Bogza) naste o intrebare, care trebuie pusa, chiar cu pretul de a fi ridicoli sau absurzi: de ce a trebuit exorcizata Maica Domnului? Probabil pentru ca este un produs al propagandei catolice, care a adunat atata vinovatie, frica si plans inecat de la corespondentii ei de-a lungul veacurilor, incat s-a innegrit de nervi si uzura. De altfel, sa nu uitam ca gnosticii relateaza ca Maria n-ar fi putut ajunge in rai daca nu i s-ar fi schimbat sexul…
(Stefan Bolea)
Anul aparitiei: 2011
Numar de pagini: 88
„I got an F and a C, and I got a K too
And the only thing that’s missing is a bitch like U”
Marilyn Manson– (s)AINT
Michel Martin ne introduce intr-o atmosfera gothica& dandy& nihilista ca in muzica celor de la Sisters of Mercy combinata cu Huysmans si cu filmul The Masque of Red Death al lui Roger Corman. Uneori ai impresia ca Cioran si-a inscenat moartea, s-a vindecat de Alzheimer (poate folosind metoda prin care Magic Johnson a scapat de SIDA) si s-a mutat la Londra, unde a devenit mai indiscret, mai underground si mai trendy. Unul din cele mai interesante texte ale lui MM este o pastisa la cea mai radicala declaratie a nihilismului antiumanist al secolului 20 („Spectacolul omului– ce lucru scarbavnic. Iubirea– o intalnire intre doua salive. Toate sentimentele isi trag absolutul din mizeria glandelor.”):„eu sunt cel pentru care sexul a murit si orice pofta/ de lichide vaginale a murit odata cu el/ eu nu suspin la sanii tai deshumati/ si nici la anusul descuiat/…/ mirosul tau de poama dulce de grasimi fecunde/ tu receptacul de spermatozoizi confuzi si expulzati/… / esti atat de–sexy– incat vreau sa vomit in dormitor pe pat/ si pe fereastra in capul trecatorilor/ ma uit la tine si vad o vaca plina de lapte vaca plina de vitei aproape facuti vaca/ plina de sperma de bou si de taur si de cal uneori/…/ stomacul tau e radiografia unei ferme de viermi” (Never again). Parca am deschis jurnalul lui John Doe din Se7en. Nu am impresia ca textul este o„metafora” a dezgustului sau repulsiei sexuale; dimpotriva, eu cred ca textul se sustine practic si descrie o„realitate”: daca aplicam principiile schopenhaueriano-cioraniene ale abstinentei si ale urii fata de mizeria sexului (un refuz al imperialismului glandelor), ajungem la o maxima gnostica maiestuoasa, severa si demna: Sa nu generezi. Mai mult, ce da profunzime mesajului poemului este ambiguitatea acestui dezgust fata de erotism care este incantat cu inflexiunile tenebroase ale inamicului. Un nihilist trebuie sa fie magnetic si deasupra sa vor patrula intotdeauna umbrele dusmanilor sai, pe care nu i-a invins niciodata pana la capat. Altfel spus, demonii pe care ii combati nu trebuie niciodata eliminati total, pentru ca moartea lor este echivalenta cu sinuciderea. Ce inseamna pe scurt post-sex? Poate insemna acest delir nihilist, care pune scarba deasupra dorintei. Poate insemna homoerotism ca o consecinta a antifeminismului schopenhauerian: mizantropie reflexiva sau misoginism elitist. Mai poate fi si o hiperbolizare macho a femininului si atunci„ea” devine un fel de Medeea combinata cu Sibel din Gegen die Wand. Trebuie sa remarc ca foarte putin din acest volum poate fi inteles daca nu esti familiarizat cu estetica simbolist–pre-suprarealist–decadentist–nihilista a Zeitgeist-ului 1889: de la descrierea baudelairiana din Une charogne, la dispretul si oroarea fata de divinitate a lui Maldoror, la declaratia lui Rollinat, pentru care cimitirul este echivalentul gradinii si in sfarsit la momentul cand intelectul nietzschean se face tandari, anticipand dezastrul colectiv din secolul 20 si imitand destinul unor supraoameni mitici. La fel ca in un personaj din Philip K. Dick, am impresia uneori ca traim cu totii in 1889. Mai mult, pentru a-l limpezi pe MM, trebuie spus ca relatia dintre un nihilist si Dumnezeul lui este asemanatoare raportului dintre unÜbergott si un zeu inferior. Textele mele preferate din Barbat pe tocuri sunt Naclait si Exorcismul maicii domnului. Si daca Naclait este un poem la care multora le va tremura proteza (pentru ca blowjob + copilas = moral dynamite!), celalalt text (un fel de continuare, pe un nivel superior, a Relei vestiri de Bogza) naste o intrebare, care trebuie pusa, chiar cu pretul de a fi ridicoli sau absurzi: de ce a trebuit exorcizata Maica Domnului? Probabil pentru ca este un produs al propagandei catolice, care a adunat atata vinovatie, frica si plans inecat de la corespondentii ei de-a lungul veacurilor, incat s-a innegrit de nervi si uzura. De altfel, sa nu uitam ca gnosticii relateaza ca Maria n-ar fi putut ajunge in rai daca nu i s-ar fi schimbat sexul…
(Stefan Bolea)
Anul aparitiei: 2011
Numar de pagini: 88
OPINIA CITITORILOR