Antropologie sub semnul valorii Deschideri spre artă şi fenomenul educaţiei
PRP: 14,90 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 11,18 lei
Diferență: 3,72 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Lavinia Bârlogeanu
ISBN: 973-8291-46-1
Editura: TREI
Anul publicării: 2003
Pagini: 300
DESCRIERE
Cartea debutează cu conturarea unei imagini sintetice a domeniului antropologiei: alcătuire şi specializări, constituirea marilor curente şi tradiţii de gândire, probleme actuale ale construcţiei cunoaşterii şi tehnicilor discursive angajate, prezentarea punctului de vedere construcţionist ca o cale reală de dialog între tradiţii convergente.
Problema categorizării ca formulă a construcţiei cunoaşterii în antropologie este punctul nodal al lucrării de faţă; ea se configurează mai întâi ca o cercetare comparativă a două viziuni asupra categorizării (aparţinând lui A. Schutz şi L. Wittgenstein), apoi ca iniţiere într-un joc al categorizărilor prin care se invocă repere ale unor categorii de maximă importanţă în antropologie (stilul şi valoarea). Construcţia categoriei "valoare" - care utilizează drept suport fenomenul artistic în ipostazele artei culte sau rituale - este o pledoarie pentru importanţa reflecţiei sistematizate asupra criteriilor judecăţii de valoare în antropologie, la nivelul cărora se constată, prin exemplele angajate, o disproporţie între criteriile sociologice şi cele propriu-zis antropologice.
Finalul cărţii exersează pătrunderea, cu instrumentele antropologiei, în spaţiul fenomenului educaţiei, dezvoltând un discurs despre coordonata intens antropologică a educaţiei care este visul formării fiinţei umane, aşa cum se conturează ea în umanismul pedagogic postmodern.
Bârlogeanu Lavinia Corina este titulara cursului de Antropologie culturală şi educaţională la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii Bucureşti şi cercetător asociat în Laboratorul Langues-Musiques-Sociétés al CNRS şi Universităţii Paris 5 René Descartes. Cartea de faţă este, în cea mai mare parte, rodul reflecţiilor exersate cu prilejul stagiului post-doctoral efectuat la Universitatea Paris 4 Sorbonne (Laboratorul "Sens et texte") şi CNRS, şi exprimă interesul autoarei pentru exigenţa interdisciplinară în construcţia cunoaşterii asupra umanului.
Problema categorizării ca formulă a construcţiei cunoaşterii în antropologie este punctul nodal al lucrării de faţă; ea se configurează mai întâi ca o cercetare comparativă a două viziuni asupra categorizării (aparţinând lui A. Schutz şi L. Wittgenstein), apoi ca iniţiere într-un joc al categorizărilor prin care se invocă repere ale unor categorii de maximă importanţă în antropologie (stilul şi valoarea). Construcţia categoriei "valoare" - care utilizează drept suport fenomenul artistic în ipostazele artei culte sau rituale - este o pledoarie pentru importanţa reflecţiei sistematizate asupra criteriilor judecăţii de valoare în antropologie, la nivelul cărora se constată, prin exemplele angajate, o disproporţie între criteriile sociologice şi cele propriu-zis antropologice.
Finalul cărţii exersează pătrunderea, cu instrumentele antropologiei, în spaţiul fenomenului educaţiei, dezvoltând un discurs despre coordonata intens antropologică a educaţiei care este visul formării fiinţei umane, aşa cum se conturează ea în umanismul pedagogic postmodern.
Bârlogeanu Lavinia Corina este titulara cursului de Antropologie culturală şi educaţională la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii Bucureşti şi cercetător asociat în Laboratorul Langues-Musiques-Sociétés al CNRS şi Universităţii Paris 5 René Descartes. Cartea de faţă este, în cea mai mare parte, rodul reflecţiilor exersate cu prilejul stagiului post-doctoral efectuat la Universitatea Paris 4 Sorbonne (Laboratorul "Sens et texte") şi CNRS, şi exprimă interesul autoarei pentru exigenţa interdisciplinară în construcţia cunoaşterii asupra umanului.
OPINIA CITITORILOR