Analiza sistemului educational universitar
DESCRIERE
Cartea denumita generic Analiza sistemului educational universitar este structurata in patru capitole, primele fiind aspecte teoretice ale marketingului educational si a comportamentului consumatorului. In aceasta parte a cartii sunt descrise si definite aspecte definitorii ale marketingului educational, calitatea serviciilor educationale, aspecte definitorii ale comportamentului consumatorului de servicii educationale. Sunt descrise etapele achizitiei de servicii educationale si este definit clientul produselor si serviciilor educationale superioare. Pe scurt sunt prezentate aspecte ale aplicarii mixului de marketing in domeniul serviciilor educationale.
In cadrul capitolului 3 este descrisa piata educationala universitara. Sunt analizate date statistice ale dimensiunii pietei educationale la nivel international, pentru intocmirea unei imagini cat mai clare la nivelul spatiului european, pentru ca mai apoi sa fie descrise cat mai pe larg caracteristicile principale ale pietei educationale la nivel national.
Sunt prezentate in cadrul capitolului 4 rezultatele obtinute in cadrul a doua cercetari de piata, una de tip calitativ si una de tip cantitativ.
Cercetarea calitativa de marketing descrie comportamentul consumatorului de produse si servicii educationale oferite de Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Afacerilor din cadrul Universitatii Transilvania din Brasov. Acest studiu de piata isi propune identificarea eficientei surselor si posibilitatilor de informare ale potentialilor beneficiari de servicii educationale universitare.
Plecand de la rezultatele cercetarii calitative, cartea continua cu prezentarea unei cercetari cantitative de marketing capabile sa masoare sensul si intensitatea opiniilor, perceptiilor si atitudinilor identificate anterior. Cercetarea cantitativa efectuata este una aplicativa, de tip descriptiv si are ca scop identificarea atitudinilor, opiniilor si comporta- mentelor studentilor fata de serviciile educationale universitare.
Lucrarea se incheie cu trasarea concluziilor generale care au reiesit din capitolele anterioare dar si din rezultatele obtinute in cadrul cercetarilor efectuate.
OPINIA CITITORILOR