Analiza economico - financiara. Concepte si studii de caz

Preț: 44,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2010

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Analiza economico - financiara. Concepte si studii de caz de Will Pavaloaia. Indiferent de profil, dimensiune si spatiul social-economic in care activeaza, orice intreprindere trebuie sa-si probeze cu permanenta viabilitatea, capacitatea de a comunica si adapta, performantele economico-financiare cu atat mai mult, cu cat mecanismele economiei de piata sunt formate si functioneaza cu toate rigorile.

Schimbarile ce au marcat societatea romaneasca, cu efect asupra econo­micului, au influentat atat structurile organizatorice, cat si cadrul legislativ. De asemenea, si-au pus amprenta asupra intregului mecanism economico-financiar, mai precis asupra activitatii intreprinderilor.În elaborarea strategiilor pe termen scurt, dar mai ales pe termen mediu si lung, entitatea economica trebuie sa se porneasca de la cunoasterea cat mai completa si complexa a situatiei economico-financiare. Drept urmare, o"radiografie" si un"diagnostic" al principalelor aspecte ce vizeaza activitatea curenta, problemele de restructurare economica, de competitivitate sunt deosebit de necesare pentru prezent, dar mai ales pentru viitor.

Sintetic, astfel de probleme isi gasesc reflectarea in eficienta activitatilor ce au la baza determinari cantitativ-calitative ale factorilor de productie - munca si capitalul -, randamentele medii, marginale ale utilizarii lor, impactul acestora in mediul economico-social. Astfel de abordari constituie continutul prezentei lucrari, care, pe langa conceptele generale, trateaza metodologic si aplicativ probleme de interes pentru activitatea practica, cum sunt cele referitoare la indicatorii valorici ai productiei, costurile si cheltuielile intreprinderii, gestionarea factorilor de productie, situatia financiara, rentabilitatea.

Bazandu-se si valorificand experienta in domeniu, lucrarea ofera celor interesati cadrul general de analiza economico-financiara a intreprinderii, indi­ferent de destinatarul informatiilor, cat si de subiectul care o efectueaza. Astfel, se prezinta metodologia generala de analiza economico-financiara a activitatii de productie si comercializare (indicatorii valorici ai productiei, analiza calitatii, analiza ritmicitatii), gestiunea factorilor de productie (analiza resurselor umane, analiza folosirii si eficientei imobilizarilor, analiza activelor circu­lante), analiza costului de productie (a productiei totale, analiza costului unitar, abordarea marginalista a costului), analiza rentabilitatii intreprinderii (analiza profitului, a ratelor de rentabilitate, analiza cost-volum-profit), analiza pozitiei financiare.

Prin abordarea sistemica a fenomenelor si proceselor economice lucrarea subliniaza ca analiza economico-financiara urmareste stabilirea legaturilor cauzale dintre factori si constituie instrumentul de baza in complexul proces de diagnoza si reglare a activitatii unitatii economice vazuta ca sistem. Pe baza cunostintelor acumulate la celelalte discipline de specialitate, a metodologiei unitare in abordarea fenomenului economic, cartea reliefeaza ca analiza economico-financiara contribuie, in mod esential, la formarea gandirii economice, a capacitatii de intelegere a complexitatii activitatii economice, la formularea concluziilor si masurilor ce vizeaza perfectionarea domeniului cercetat.

Integrata in activitatea de conducere a entitatii economice, analiza economico-financiara constituie un instrument - busola si barometru -, a carui utilitate este pe deplin recunoscuta atat de teoria, dar si de practica economica si financiar-contabila.

Lucrarea se adreseaza mai multor categorii de cititori. O recomandam studentilor din invatamantul economic. Cartea constituie si un instrument de lucru pentru specialisti, teoreticieni si practicieni, care isi desfasoara activitatea in orice tip de intreprindere. Cunostintele din lucrare servesc atat managementului intern al intreprinderii, cat si utilizatorilor externi: banci, organe fiscale, investitori, centre de evaluare si consultanta.
 
ISBN 978-973-709-499-5
An aparitie 2010
Nr. de pagini: 392
Format 17x24 cm

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0602 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.