Actiunea in concurenta neloiala
PRP: 33,72 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 29,00 lei
Diferență: 4,72 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Vlad Mihai Dorel
Editura: UNIVERSITARA
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
Actiunea in concurenta neloiala de Vlad Mihai Dorel. Combaterea concurentei neloiale are mai multe planuri: avem in vedere un cadru legislativ national si unul international. In dreptul international, combaterea concurentei neloiale se realizeaza atat la nivel regional– prin institutiile Uniunii Europene–, cat si la nivel mondial, in cadrul oferit de catre Organizatia Mondiala a Comertului.
De asemenea, protectia drepturilor omului este un instrument eficace, utilizat chiar de catre societati comerciale; astfel, intr-o speta recenta, utilizandu-se toate mijloacele legale procedural-procesuale, s-a ajuns pana la Curtea Europeana a Drepturilor Omului.
Efectele mondializarii protectiei drepturilor de proprietate intelectuala si industriala sunt remarcate atat prin ierarhia normelor juridice (nationale si internationale), cat si prin multitudinea instantelor judecatoresti sau prin constituirea unor instante arbitrale specializate.
Studiul concurentei neloiale pune in evidenta nu numai problemele datorate mondializarii si dezvoltarii tehnicii si a instrumentelor informatice, dar si, in spatiul european, pe cele datorate garantarii liberei circulatii a persoanelor, serviciilor, capitalurilor si bunurilor. Astfel, apar probleme referitoare la concurenta prioritatii in privinta denumirii societatii comerciale, a numelui de domeniu in spatiul virtual (internet) si a marcii.
Concurenta neloiala este un instrument utilizat in politica de protectie a consumatorului– care are o legislatie abundenta in spatiul european– transpusa in normele juridice interne.
In dreptul concurentei, notiunea de concurenta neloiala desemneaza, sintetic, acea competitie economica purtata intre comercianti si/sau orice alte persoane care desfasoara activitati cu caracter economic, in care sunt utilizate mijloace neoneste.
Aceasta definitie nu este prea riguroasa din punct de vedere stiintific, deoarece samburele conceptual al acesteia este unul moral.
Morala in afaceri este o forma particulara, o specie a moralei universale, este suma constrangerilor legale si a uzantelor comerciale oneste sanctionate prin drept.
In legislatia romaneasca, concurenta neloiala este reglementata de Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, Ordonanta nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, Legea nr. 21 /1996 si Legea nr. 298/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 11/1991.
Criteriul de determinare a concurentei neloiale este neloialitatea si nu deturnarea clientelei. Reglementarile privind concurenta neloiala vizeaza mijloacele si nu scopurile.
Normele care sanctioneaza concurenta neloiala protejeaza interesele economice ale diversilor comercianti impotriva actelor contrare moralei in afaceri, savarsite de unii comercianti.
Actul de concurenta nu este ilicit prin el insusi, ci numai daca mijloacele intrebuintate pentru atragerea clientelei sunt ilicite.
Autor: Vlad Mihai Dorel
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 258
De asemenea, protectia drepturilor omului este un instrument eficace, utilizat chiar de catre societati comerciale; astfel, intr-o speta recenta, utilizandu-se toate mijloacele legale procedural-procesuale, s-a ajuns pana la Curtea Europeana a Drepturilor Omului.
Efectele mondializarii protectiei drepturilor de proprietate intelectuala si industriala sunt remarcate atat prin ierarhia normelor juridice (nationale si internationale), cat si prin multitudinea instantelor judecatoresti sau prin constituirea unor instante arbitrale specializate.
Studiul concurentei neloiale pune in evidenta nu numai problemele datorate mondializarii si dezvoltarii tehnicii si a instrumentelor informatice, dar si, in spatiul european, pe cele datorate garantarii liberei circulatii a persoanelor, serviciilor, capitalurilor si bunurilor. Astfel, apar probleme referitoare la concurenta prioritatii in privinta denumirii societatii comerciale, a numelui de domeniu in spatiul virtual (internet) si a marcii.
Concurenta neloiala este un instrument utilizat in politica de protectie a consumatorului– care are o legislatie abundenta in spatiul european– transpusa in normele juridice interne.
In dreptul concurentei, notiunea de concurenta neloiala desemneaza, sintetic, acea competitie economica purtata intre comercianti si/sau orice alte persoane care desfasoara activitati cu caracter economic, in care sunt utilizate mijloace neoneste.
Aceasta definitie nu este prea riguroasa din punct de vedere stiintific, deoarece samburele conceptual al acesteia este unul moral.
Morala in afaceri este o forma particulara, o specie a moralei universale, este suma constrangerilor legale si a uzantelor comerciale oneste sanctionate prin drept.
In legislatia romaneasca, concurenta neloiala este reglementata de Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale, Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, Ordonanta nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, Legea nr. 21 /1996 si Legea nr. 298/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 11/1991.
Criteriul de determinare a concurentei neloiale este neloialitatea si nu deturnarea clientelei. Reglementarile privind concurenta neloiala vizeaza mijloacele si nu scopurile.
Normele care sanctioneaza concurenta neloiala protejeaza interesele economice ale diversilor comercianti impotriva actelor contrare moralei in afaceri, savarsite de unii comercianti.
Actul de concurenta nu este ilicit prin el insusi, ci numai daca mijloacele intrebuintate pentru atragerea clientelei sunt ilicite.
Autor: Vlad Mihai Dorel
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 258
OPINIA CITITORILOR